LG 42PM4700 smart tv apps probleem

Na succesvol de Ysus van deze plasma smart tv te hebben gerepareerd, blijkt dat de apps niet meer werken en er de knop home opeens de setup van het beeld geeft ipv het smart menu.En de smart premium knop werkt ook niet. De tv is al uit 2012 maar volgens LG zou deze nog wel ondersteund worden. De firmware is al recent, nl versie 04.41.13

resetten na fabrieksinstellingen en veranderen land en id wissen werken allemaal niet om het smart menu terug te krijgen.... Iemand nog een tip?

*hier heb ik geen app voor nodig

Software versie is van 2013,dus ondersteund?? Maargoed, of het moederbord is niet Smart ondersteund meer daar er een ander in geplaatst is of verkeerde software misschien.. Smart functie verdwijnt niet zomaar na defecte Ysus..

Nee alles is orgineel, ik dacht ook eerst dat ik iets vergeten was goed aan te sluiten, maar de normale balk met smart items is nu een instellingen menu geworden en de home button roept het beeld setup menu op. Ik wil nu de oude firmware er weer inzetten, die ook op de lg website nog staat. Maar hoe krijg ik die erin ? Ik kan nl niet een usb drive aangeven in de setup daarvan omdat die optie bij de setup er niet in zit. Je kan dus alleen maar via netwerk een update doen en niet meer downgraden? Weer een gevalletje van typisch 'programmed obsolete' oftwel , bewust de tv waardeloos maken?

*hier heb ik geen app voor nodig

Yep,de verkeerde firm/SW versie er in... Geforceerd updaten naar lagere versie?? Weet niet of dat kan..

Hij ziet die wel als ik via usb inplug maar wil die niet terugzetten. Ook niet als ik het update bestand hernoem. Kan het echt niet op een andere manier ? BIjv. andere update van ander nieuwer
toestel erinzetten met vergelijkbare specs?

*hier heb ik geen app voor nodig

Enigste is NAND herprogrammeren naar juiste versie, maar daarvoor moet je een identiek moederbord hebben en de programmer.. Beter ander moederbord..

KAn je niet met een speciale service afstandsbediening misschien meer doen dan en de oude firmware terugzetten? Je zou toch denken dat het te doen moet zijn toch ?

*hier heb ik geen app voor nodig
Arco

Special Member

Soms worden er met een update ook wijzigingen aan de bootloader uitgevoerd, en die zijn vaak niet meer terug te draaien...
(zonder de bootloader opnieuw te programmeren)

[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 26 juni 2020 14:34:56 (16%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nope, met speciale remote is het ook niet mogelijk

RAAF12

Golden Member

Bij Samsung kan de servicedienst remote een fabrieksreset doen via het samsung account. Op Tweakers was er iemand die in het (geheime) menu iets had veranderd. De dienst had het item wat fout stond weer hersteld. Misschien dat het ook bij LG zo gaat? Samsung TV was van 2016.

Cru vind ik het wel, alle smart functionaliteit is onklaar gemaakt, ook de webbrowser dus, dus voor mij ook nooit een LG , ik dacht juist dat zij wat duurzamer waren dan Samsung, gezien de ondersteuning van hun modellen vanaf 2012 nog lijkt het dan alleen maar zo op hun website. In praktijk maken ze je tv dus na 8 jaar op afstand sluw (en niet smart dus) onklaar met een geforceerde update. En dan moeten we naar een recyclebare toekomst..

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Heb je al geprobeerd contact op te nemen met LG?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nee maar daar verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van, ik denk dat ze gaan zeggen dat het moederbord sort of kapot is ongeacht de update. Of een ander vaag verhaal dat er toch geen ondersteuning meer is ofzo. Of dat de levensduur bereikt is... Kortom niet toegeven dat het product door hun onklaar is gemaakt natuurlijk. Ik vind eigenlijk dit wel iets om juridisch eens te laten onderzoeken of dergelijke handelingen eigenlijk niet strafbaar zijn. Stel je nl eens voor dat een autofabrikant zoiets doet, bijv. met sjoemelsoftware, dan krijgen ze wel gigantischen boetes en zo, maar hier komen ze wel mee weg??

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Juridisch onderzoeken begint altijd met op een normale manier beroep doen op de tegenpartij, anders heb je geen zaak. Als klant (eindgebruiker) of als monteur, dat kan ook wel eens verschil maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heb me geregistreerd bij lg us voor de lgtvapps store. Met een account kun je pas downloaden met een id ook zelfde als van je tv. Maar heb ook mailtje naar klantenservice gestuurd.... Ben benieuwd...

*hier heb ik geen app voor nodig

Hier dan de reactie nog van LG: gewoon ontkennen dat er een probleem is en terugzetten firmware niet mogelijk, zoals ik al had verwacht. LG zet dus alles uit met updates, ook de browser en apps. :

Geachte heer de Jong,

Dank u voor uw e-mail.

-Terugzetten van software/firmware zal niet mogelijk zijn
-Door de fabrieksreset worden inderdaad enkele apps verwijderd. Deze kunt u weer installeren via LG Smart World (zie bijlage) (OOK DIT IS NIET MOGELIJK, REGISTREREN DEVICE IS NL OOK ONMOGELIJK GEMAAKT)

De apps worden door de app-makers ontwikkeld. Elk apparaat heeft een ander besturingssysteem (in uw geval is dat Netcast) en voor elke apparaat moet dan door de appmakers een andere versie worden gemaakt. Als een appmaker een app geschikt heeft gemaakt voor een LG model tv, dan zet LG deze app in de LG Smart World/ store. Als een app niet te vinden is in de LG Smart World/content store dan is de app niet geschikt gemaakt voor uw LG apparaat door de appmaker. U kunt dan eventueel toch het beeld van uw pc, tablet of telefoon via een chromecast tonen

Met vriendelijke groet,

Customer Service
LG Electronics Benelux

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Ik zou ze er even op attent maken dat registreren niet mogelijk is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

{FINAL UPDATE}; De apps (netflix, webbrowser, casten, iptv, NIET Youtube) werken dus wel met de app van LG op een smartphone met infrarood , specifiek voor deze tv. Dan opeens komt de smart interface wel. Na controle met de handleiding blijkt de a.b. niet de orginele howel wel ook geschikt voor smarttv. LG wijkt dus per tv model af van de standaardcodes hiervoor, i.t.t. Samsung.

*hier heb ik geen app voor nodig