Bosch wasmachine Logixx 8 Sensitive (WAS32741NL/01)

Yep gelijk heb je! dus electronische niveau regelaar is defect voldoet niet meer aan de zelftest

Binnen in de pressostat heb ik soms een defecte 0603 weerstand gevonden (in de pressostat, heeft een weerstand naar de uitgang een onderbreking)

"Stupidity is also a gift of God, but one mustn't misuse it." - Pope John Paul II

Slangetje naar de kuip kan ik doorblazen met mijn mond, voel wel weerstand maar lijkt me normaal.
Ik heb de spanning op de connector gemeten is idd de 5 volt die er zou moeten staan op de twee buitenste pinnen.
De code geeft hij trouwens consequent terwijl de deur soms dus wel open gaat.
In het test menu krijg ik de waarde 1600 te zien op de plek yyyy, ik upload een knipsel met de uitleg van de manual.

Als ik het goed lees vult hij zelf de kuip tot 2a4 cm. Doet hij dit? Mechanische stresstest geprobeerd? Ik bedoel tikjes tegen de sensor. Valt hij dan uit? Scope er op. Zou normaal pwm signaal moeten geven op middelste pin. Stuk kost tss 17 en 31€. Afhankelijk van leverancier.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Belangrijke bemerking: het komt regelmatig voor dat dit soort fouten veroorzaakt wordt door een zeer licht verlies in het verwarmingselement. Uitmeggeren!!

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

En Walkura's opmerking niet vergeten...

Ik heb een andere pressostaat geprobeerd maar dit gaf helaas geen oplossing, niet exact dezelfde maar wel van een bosch en het stekkertje was identiek. De keer dat het wel lukte in service mode gaf hij het ook goed aan.

Ook blijft hij spoken als ik hem in servicemode zet, meestal gaat de pomp spontaan lopen en kun je niets meer doen. Ik krijg er geen grip op en het duurt nu wel erg lang dat we niet kunnen wassen.
Jammer dat het niet gelukt is maar ik heb er wel van geleerd, dank voor jullie hulp!

Weerstandsverlies? Verwarmingselement afkoppelen en iets van belasting id plaats aanhangen. Anders geeft hij een error wegens "defecte" verwarming. Lamp of drg.. ook het laatste wat ik kan bedenken binnen de huis keuken en thuis categorie.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Gaan pompen duid op geen herkenning van nivo, dus veiligheid dat pomp gaat draaien. Nivo meter moet identiek zijn,een verschil in type is ook een verschil in 0 punt of freq output

Idd, maar een verlies op de weerstand geeft de gekste, schijnbaar ongerelateerde, fenomenen. Ik neem aan dat TS in ingewikkelde zaken niet thuis is vandaar mijn eenvoudige huis keuken en tuin tip. Je weet maar nooit. Ik herinner me nog een jaar of 15 (mss20, tijd gaat zo snel) de zanussis met dubbele pressostaat. Mechanische en elektronische. FXX: confict in 2 presostaten, de waarde komt niet overeen. Elektronische pressostaat vervangen. Nope. El-lux gebeld. Wisten van niets en stelden voor de print te vervangen. Print vervangen. nope. Na lang zoeken en de printwerkingte analyseren op verlies vd weerstand gekomen. Nieuwe verwarming. Case closed. Intussentijd nog van die rare gevallen gehad. Ook bij andere merken. Dus als ik rariteiten ruik haal ik steeds de megger boven. Mij hebben ze geen 2 maal ;-)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Klopt, AEG gebruikt verwarming als referentie van nivo, is deze oneindig: klaar en in error. Verwarmingsrelais raakte vaak los of defect en ja zelfde fout