Arduino probleem

Hallo mensen,ik heb een schema van een Arduino CD spotwelder zoals
beschreven door Simons Jowett op zijn site na gebouwd .Maar ik heb gezien de kosten gekozen voor een trafo in plaats van de 15 condensators met bij behorende elektronica.Waar ik niet aan heb gedacht was dat de 3 pulse welke worden gebruikt en apart instelbaar zijn veel te kort zijn. Deze zijn rond de 5ms per potmeter.Ik zou willen weten hoe ik deze instellingen op in de software aan kan passen.Wie kan mij een zet in de juist richting richting geven.Gezien ik het geheel al klaar heb en niet echt de kennis bezit om dit alleen op te lossen zou ik de hulp zeer op prijs stellen.Ik heb enkele file's ter verduidelijking geupload.

Aan linkjes in je documenten naar youtube filmpjes heb ik niet veel.
Wat is het aangepaste shema wat je nu gebouwd hebt ?

Voor een spotwelder met een aangepaste transformator uit een magnetron zou ik eens hier naar kijken: https://avdweb.nl/popular/spotwelder/spot-welder-controller-with-tft-d… Die gebruik ik hier ook.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Easy peasy:

map(value, fromLow, fromHigh, toLow, toHigh)

Deze wordt 3 keer gebruikt:

c code:


pulse1Value = map(pulse1Value, 0 , 1023, 0, 300);      // re-map pot 1 to 0 - XX pulse length
  dwellValue = map(dwellValue, 0 , 1023, 0, 200);      // re-map pot 1 to 0 - XX pulse length
  pulse2Value = map(pulse2Value, 0 , 1023, 0, 1000);      // re-map pot 1 to 0 - XX pulse length

Dus de 300, 200 en 1000 verhogen.
Nog verder verbeteren:
Aangezien de waardes 0 waarschijnlijk nooit nuttig zijn: verhoog deze ook.
Edit Alleen de tweede nul ophogen in elke map instructie

Het commentaar is overigens niet correct, het gaat over pot1 2 en 3.

De waardes worden in 'weldschedule' nog een keer door 10 gedeeld en als milliseconden gebruikt dus:
Pot1 voluit wordt 300 en uiteindelijk 30 milliseconde.

De code is wat rommelig maar als het werkt: prima

K7Jz bedankt voor de uitleg en de genomen moeite ik gaat het proberen.

Ik heb gedaan wat je mij uitlegde en de getallen 4x verhoogd uitgaande dat het dan geen 5mS maar 20mS zou worden!.het bereik is aanzienlijk verhoogd en het lijkt te werken de lassen zijn uitstekend. Heb ook enkele afbeeldingen van mij object mee gezonden.In ieder geval tot zover bedank voor de moeite.

Leuk! Dankje voor de terugkoppeling

Op 2 juli 2020 19:34:25 schreef tekna:
Ik heb gedaan wat je mij uitlegde en de getallen 4x verhoogd uitgaande dat het dan geen 5mS maar 20mS zou worden!.het bereik is aanzienlijk verhoogd en het lijkt te werken de lassen zijn uitstekend. Heb ook enkele afbeeldingen van mij object mee gezonden.In ieder geval tot zover bedank voor de moeite.

Indrukwekkend bouwsel dat groene omhulsel met de elektrodes, zijn de elektrodes wel van elkaar geïsoleerd.

Doe wat je niet laten kan en laat wat je niet doen kan!

Wat zou je denken,niet zichtbaar maar tussen tussen de blokken zit een slijtvaste isolatie.Trouwens het was een deel van mijn beroep.En zoals je had kunnen lezen het werk perfect dus ook geen sluiting .