Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

't Is niet alleen met de Chinezen, in Nederland gebeuren soms ook onverklaarbare zaken met post pakketten...

Paar jaar terug wilde ik een pakket naar het oosten van het land sturen. Dus met pakket naar PostNL punt.
Bleek de postcode niet te kloppen. Ik vroeg of ik 't even zou veranderen. Antwoord: "nee, hoeft niet. komt goed..."

Het kwam uiteraard niet goed. Pakje was bijna 2 maanden (!) onderweg en kwam toen weer bij me terug als onbestelbaar
(terwijl het adres gewoon klopte, alleen de postcode hadden ze niet aangepast)

Toen ik later de tracking historie zag, bleek dat het pakket totaal 23 keer van locatie was verhuisd in die tijd. (soms meerdere malen dezelfde locatie)
O.a. 's Hertogenbosch, Denhaag, Amersfoort, Utrecht, Hengelo....
Schijnbaar is er weinig (al dan niet kunstmatige) intelligentie aanwezig om zo'n simpel probleem op te lossen... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik vroeg of ik 't even zou veranderen. Antwoord: "nee, hoeft niet. komt goed..."

Volgens mij kan dat ook niet.

Ik heb wel eens een 4U DVR server gestuurd naar België (30kg ofzo), bleek die gast (kopende klant) ook een verkeerd niet bestaand adres te hebben gegeven (ik ga dat ook niet google) plak erop wat hij stuurde, (mss eens een check daar bij de post voordat je maar dingen gaat sturen, was veel makkelijker op te lossen als het lokaal bleef liggen) later zat ik het wel op te zoeken, nee dat bestaat idd niet, pakket uiteindelijk terug (ook zonder extra retour kosten), komt die het zelf ophalen :) uiteraard gefrustreerd, ja jonguh wie stuurt er dan ook een eigen verkeerd adres (kon er lastig bij in komen), maar in transit kon ik het niet wijzigen, word je behandeld als oplichter :)

Alles met een knipoog ;-)
Arco

Special Member

Volgens mij kan dat ook niet.

Waarom zou dat niet kunnen??? Kwestie van juiste postcode invullen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Waarom zou dat niet kunnen??? Kwestie van juiste postcode invullen...

Ik kon het adres niet meer wijzigen toen het onderweg was, nog geprobeerd maar no way.

Ze hadden ook kunnen zeggen, nou pakket is in de buurt, zeg maar tegen klant dat het met legitimatie en tracking nummer het hier kan ophalen.

Is ook 15 jaar geleden mss zijn de wat ruimdenkend geworden, kost ook geld om het weer terug naar NL te sturen.

[Bericht gewijzigd door RvEldijk op vrijdag 26 juni 2020 15:34:48 (43%)

Alles met een knipoog ;-)

Mijn moeder heeft een keer een pakket naar Frankrijk gestuurd. De franse post had daar de postcode verkeerd van gelezen. Dus heeft dat ding een aantal weken op het verkeerde postkantoor gelegen. Nee, de foutief gelezen code konden ze niet aanpassen. Uiteindelijk ook retour gekomen.

Ander pakketje voor mij uit Duitsland. Was bij DHL-parcel in behandeling.... Hadden ze ook de postcode fout van ingevoerd. Toen had een een foto van het verzendlabel tegen de tijd dat ik de klantenservice aan de lijn kreeg. "Dan heeft de verzender het verkeerd ingevoerd". "Nee, hij heeft het correct op het label geschreven, niets ingevoerd, dat hebben jullie gedaan". "kan zijn, hij gaat onbestelbaar terug, nee daar kunnen we niets meer aan doen". En dat laatste blijkt ook onjuist: het pakket werd uiteindelijk donderdag geleverd. (het was zaterdag aangeboden bij een nietsvermoedende derde die een halve kuub piepschuim niet wilde hebben.... )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ook een leuke:
Bij een VoIP/Sip telefoon wordt "Sip 2.0" vertaald in "Slokje 2.0"... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

:) :)
Er moet een ruime markt zijn voor vertaalsoftware, en voor de programmeurs (m/v/x) derzelve.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
marcob

Golden Member

Overal waar gewerkt wordt vallen spaanders.:-), stukje informatie van de PostNl site:

Onze 33.300 medewerkers zorgen er samen voor dat er iedere dag zo’n 8 miljoen poststukken worden bezorgd bij 8 miljoen verschillende huishoudens. Hiervoor maken we gebruik van een netwerk dat bestaat uit 15.000 brievenbussen en zo’n 4.000 postkantoren en pakketpunten in de Benelux.
Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.

bron: https://www.postnl.nl/klantenservice/bezorging-en-ontvangst/kwaliteit-…

Met deze cijfers begrijp ik wel dat er hier en daar iets misgaat.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Arco

Special Member

Postkantoren bestaan toch helemaal niet meer?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
GJ_

Moderator

Op 27 juni 2020 16:29:30 schreef Arco:
Postkantoren bestaan toch helemaal niet meer?

Jawel, ze hebben de definitie van "postkantoor" aangepast. :-)

Arco

Special Member

Ah,

Een servicebalie bij bouwmarkt of grootgrutter waar je pakjes af kunt geven wordt nu dus ook al als een 'postkantoor' aangemerkt... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Postagentschappen heten tegenwoordig postkantoor.

Nu nog even de mededinginsautoriteit erbij halen zodat een PostNL-agentschap ook voor andere diensten mag werken en de situatie is zo goed als je van een vrije markt kan/mag verwachten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik had mijn orderlijst openstaan in een tabblad maar moest opnieuw inloggen. Wachtwoord staat in Firefox, dus het verbaasde me dat ik het handmatig in moest vullen.

Komt Firefox terug met de vraag of ik het wachtwoord op wil slaan. Voor de site "aliexpress.ru". 8)7

Ik vind dat best wel eng...

Maar ik kwam dus van de officiële pagina waar ik eerder wel gewoon automatisch ingelogd was.

Arco

Special Member

Nog maar eens zo'n leuke vertaling (voor een espressoglas):

Specificaties:
Dubbelwandige espresso bril: 2.7 oz (80 ml) capaciteit is perfect voor serveren espresso of geesten.
Dubbele muur: de dubbele wand ontwerp houdt de cup veilig met warme dranken en gratis van condensatie met koude degenen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 27 juni 2020 21:23:41 schreef r-p:
Komt Firefox terug met de vraag of ik het wachtwoord op wil slaan. Voor de site "aliexpress.ru". 8)7

1) Als je je echt zorgen maakt: Je hebt je wachtwoord dus nu al aan de aliexpress.ru site doorgegeven, dus veranderen is dan aan te raden.

2) Als /ik/ hier op CO een ali-link volg zit ik ook ineens op de nederlandse versie, en dat gaat niet vanzelf over.

3) Zoekmachines vinden het leuk als jou pagina links heeft van- en naar andere sites. Het zou kunnen dat ze "zoekmachine optimalisatie" doen door zo nu en dan naar een "rare-taal-versie" van hun site te linken.

Als dit klopt....

Onze 33.300 medewerkers zorgen er samen voor dat er iedere dag zo’n 8 miljoen poststukken worden bezorgd bij 8 miljoen verschillende huishoudens.

Dan kunnen we concluderen dat iedere dag sommige mensen minder dan een heel poststuk krijgen. Ik kan je garanderen dat sommige mensen meer dan 1 poststuk per dag krijgen. Als 100000 huishoudens 500000 poststukken ontvangen, dan moeten ze de resterende 7.5M poststukken over 7.9M huishoudens verdelen!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

wel, dat zijn de pakketjes waar je niet thuis voor bent, dat ze bij de buur leveren.
dan is het geleverd aan de buur, en krijg je het savonds. pakket telt dubbel :-)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

vandaag alweer een pakket die snel werd geleverd, 18juni besteld, vanmorgen aangekomen.
vorige week ook al zo eentje gehad

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

11 mei besteld. 24 juni geleverd.

Alleen niet bij mij 8)7
Geklaagd bij verkoper die me uiteraard naar postkantoor stuurt.
Ook daar niet aanwezig.
Verkoper vraagt geduld en hij gaat het uitzoeken.
Ik zeg: prima, zolang als de awaiting delivery time niet voorbij is, vind ik het prima.
Is die vandaag verlengd tot ergens halverwege oktober (!!!)

Is die vandaag verlengd tot ergens halverwege oktober (!!!)

:) zo had ik v.d. week ook een vage refund.

Seller : hi friend sorry for wait a long Due to the COVID-19,sometimes the post is not fast working but the package already arrived your country can you cancel the dispute and wait a few days thanks in advance (dit nooit doen, volgens mij kan je geen nieuwe aanmaken)

AliExpress stepped in to help, en kreeg men refund, maar wel bizar, het kwam erop neer dat ze een refund stuurde gebaseerd op de vorige refund, en volgens mij ook omdat de verkoper de dispute wilde stoppen.

Bij Ebay moet je nu opletten als je een geschil hebt, krijg je geen notificatie mail dat jij actie moet ondernemen, je krijgt alleen een mail dat de dispute gesloten is, erg fijn.

Alles met een knipoog ;-)

Op 29 juni 2020 21:40:50 schreef fcapri:
vandaag alweer een pakket die snel werd geleverd,

Gisteren kreeg ik een pakketje wat 15 mrt besteld was.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 4 juli 2020 00:56:14 schreef r-p:
11 mei besteld. 24 juni geleverd.

Is die vandaag verlengd tot ergens halverwege oktober (!!!)

als de 60dagen((of 90) verlopen zijn sinds je het bestelde, refund aanvragen.
staat overal bij dat je je geld terug krijgt als het niet binnen die 60 (90) dagen is geleverd.

beste dat je doet is helemaal GEEN actie ondernemen tot de tijd verlopen is, en dan refund aanvragen. kunnen ze ook niet meer verlengen.

er beginnen meer en meer pakjes toe te komen die totaal niet kloppen. 1 onderdeel erin ipv mijn 3 bestelde.
dus ik bestel die connecters opnieuw. krijg ik er van 12mm ipv 16mm (GX16 3pîn connector). verkoper gecontacteerd, nooit reactie op.
refund alweer aangevraagd. mag ik die connector nog eens bestellen.
ik had gelukkig 2 bestellingen gedaan. en 1 ervan, van 16juni is al geleverd.

versta niet waarom sommige pakketen er toch nog binnen de 2 weken geraken, en andere meer dan 3maand vastzitten. ergens een grote stappel pakketen met lifo suysteem?

[Bericht gewijzigd door fcapri op zaterdag 4 juli 2020 07:37:17 (13%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 4 juli 2020 07:26:25 schreef fcapri:
beste dat je doet is helemaal GEEN actie ondernemen tot de tijd verlopen is, en dan refund aanvragen. kunnen ze ook niet meer verlengen.

Ik heb er nu een paar die steeds 2-3 dagen voor het eind van de periode verlengd worden. D'r zijn dus chinezen die van hun kant hun "verkopen" in de gaten houden en verlengen als de boel dreigt te verlopen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Op 28 juni 2020 13:53:32 schreef Arco:
Nog maar eens zo'n leuke vertaling (voor een espressoglas):

[...]

Er zijn redenen dat je ali NIET in het Nederlands bekijkt ... Wat een drama is dat zeg.

Ik snap niet dat er überhaupt CO'ers zijn die Ali in het Nederlands bekijken...
Je wéét dat zelfs in het Engels de beschrijvingen al twijfelachtig kunnen zijn, en dat het met de automatische vertaling nog veel erger wordt.

En toch worden er hier keer op keer links gedeeld naar de NL versie van een artikel. Waardoor ik dan weer een hele handeling uit moet voeren voordat we weer terug zijn op Engels :(

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Kun je de taal dan 'vastzetten?' (ik krijg soms Engelse, soms Nederlandse omschrijvingen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten