+9VDC, -9VDC en 24VDC uit één 2in-3uit-trafo

Voor 2 schakelingen heb ik voor de 1: + en - 9 VDC (op-amp) nodig en de ander 24VDC (tussen 19-24 mag ook).
Nu gebruik ik een oude laptopvoeding 24 VDC 1,75A) op print 2 en een trafo met 2x 12 VAC uit op print 1(deze gaat naar de symmetrische voeding voor de +/- 9 VDC)

al die voedingen, dat moet met minder kunnen ... dacht ik.

In mijn onwetendheid heb ik de 2 uitersten van van de trafo (24 VAC) gelijkgericht (en afgevlakt) en via een DC-DC-step down naar 22 VDC afgeregeld.

Als ik de boel aansluit worden 2 van de 4 diodes loei heet (2 Amp...) en de ander 2 doen niet veel.
De GND's van beide prints zitten aan elkaar. Dat zal het probleem wel zijn. Maar hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Ha Marelli,

Vraag hoe heb je de gelijkricht schakeling opgebouwd :? klein tekeningetje misschien.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Jeetje, ik ga m'n best doen om dat op het scherm te krijgen...

Shiptronic

Overleden

Je hebt dus de +12V via de gelijkrichter aan de GND gehangen ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 6 juli 2020 21:11:59 schreef Shiptronic:
Je hebt dus de +12V via de gelijkrichter aan de GND gehangen ;)

lijkt het op.

voor de op-amp gebruik ik de 3 aansluitingen van de trafo.
De gelijkrichter zit zoals in het schema. De C staat over de V(+) en de V(-). De DC-DC op de V(+) en V(-).

En ja, de V(-) zit dus op de 0 van de trafo. vandaar de ellende.

De "GND"s loshalen en het signaal uit de op-amp (afgeschermd met scherm alleen aan de GND van de opamp) naar de ingang van de versterker

Arco

Special Member

Het kan alleen werken als de +9/-9v en de +24v geheel los van elkaar zijn (ze hebben geen onderlinge referentie)
Je sluit dan de opamp aan tussen V+ en Gnd en V- en Gnd (eventueel via stabilisator), en het ding dat 24v nodig heeft tussen V+ en V-.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het is een audio-schakeling: de op-amp is een toonregeling (+/- 9 vdc) en de versterker hangt aan de 24 vdc.

Maar, goed hier kom ik wel weer uit. desnoods met 2 voedingen.
Of
een Traco Power TMV 2-2409DHI (24 vdc in en +/- 9 vdc uit).

[Bericht gewijzigd door Marelli op maandag 6 juli 2020 22:00:59 (20%)

Ik ken die Traco niet, maar let heel goed op of de ingaande massa wel galvanisch gescheiden is van de uitgaande massa.

Heel veel DC-DC converters hebben een gemeenschappelijke massa. Nu is die Traco natuurlijk een ding met dubbele uitgang, maar weet het wel zeker...