Philips 47PFL4606 No Power

en als je deze twee spanningen loskoppelt van moederbord??

Hallo

Ik heb gemeten met de connector los

ja, dan gaat de voeding niet aan, alleen de 12/24V los..

Voeding terug gehad van reparatie.. volgens die persoon heeft hij nog een keer IC905 vervangen ?

Echter meet ik nu nog steeds op C907 314VDC ook meet ik nog steeds alleen correct 5VDC en op 12V meet ik 0V en op 24V meet ik 13VDC
Dit allemaal met S/B verbonden met 5V met een 1k weerstand

En probleem is persoon geloofd niet dat hij niet werkt

laat hem maar aantonen dat hij er wel 12/24V uitkrijgt en belast!

Heb foto's gehad van voeding belast word gebruikt in een test tv.
Zou ik iets verkeerd doen ? of zou mainboard toch ook defect zijn ?

AAhh das bewijs voldoende!! Kan je niet vragen of hij even je mainboard test?? Weet je het zeker.. Maar ik weet de uitslag al vermoed ik!

Ondertussen al weer een beetje verder.. maar ben er nog niet!
ik heb een vreemd probleem ! de voeding in de tv start de tv op heb beeld alles werkt behalve de backlight deze flikkeren steeds. dit gaat om een 37PFL4606 welke gerepareerd terug is gekomen, kan wel een nieuw topic openen maar dacht zet hem hier bij.

https://photos.app.goo.gl/RWn9BhLw6h7vR3Br8

Ik meet bij deze voeding op de secundaire kant de 5/12/24V,
Echter op C907 meet ik 313V welke als de PFC gestart is een stuk hoger zou moeten zijn ? Denk dat daarom ook de BL niet optimaal werkt ?

EDit in kom er niet uit wat in het schema een FB905 is ?
ZOu 60ohm moeten meten maar ik krijg 0.05 ohm

Edit ook meet ik over R918 0.15 ohm en uit circuit 47k ?

De PFC werkt zowizo dus niet,maar kan elco zelf zijn IVM flikkerend gedrag en zowizo is 313V wat laag ook al is de 230V gelijkgericht

maartenbakker

Golden Member

FB905 zal correct doormeten. 60R is vrijwel zeker geen weerstandswaarde omdat de waarde van spoelen in (micro)Henry's luidt en niet in Ohms.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Waar kan ik CCFL buisjes vinden van 107.5cm in nederland ?
Zaten ook 4 stuks buizen in die gebroken waren

maartenbakker

Golden Member

Als ze ze bij Aswo niet hebben zou je eens op aliexpress.nl kunnen kijken. Opzich zijn dat respectievelijk een Duits en een Chinees bedrijf maar ze leveren in Nederland.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

bij aswo kan ik niet bestellen.. had wel even gekeken op Radiobbb maar daar vind ik niks op CCFL

Kan even in mn CCFL bakkie kijken, maar heeft het haast??

ooh dat zou fijn zijn.. des te eerder des te beter !