Miele wasdroger T 8164 WP storing

Beste mensen, wij hebben nu circa 8 jaar een Miele T 8164 WP wasdroger (met een warmtepomp). Deze ging van de week in storing. Ik heb het deksel eraf gehaald en zag dat de koolborstels op de trommel versleten waren. Deze heb ik vervangen (is al de tweede keer sinds wij de droger hebben) nu doet de wasdroger het weer, maar: bij het inschakelen zie je een tijd, bijv. 1:41 en na een paar minuten draaien loopt dat in een klap terug naar 26 minuten! Na die 26 minuten stopt de machine en is de was nog lang niet droog. Je moet dat een keer of vier, vijf herhalen en dan is de was pas droog. De machine wordt zeer intensief gebruikt (pubers in huis!) zeg maar vier keer per dag of zo. Graag hoor ik van iemand de oplossing.

Vochtmeting? Schuur de trommel eens op met een schuurpapiertje. Daarna het schuursel wegnemen met een vochtige doek.

[Bericht gewijzigd door rdonne op maandag 6 juli 2020 11:07:49 (30%)

Als koolstof stokje niet perfect contact maakt/sleept over as gaat de vochtmeting mis en weet kast niet meer hoelang iets moet drogen

Je heb de twee borstels verwisseld ene is aarde ander sensor. Als sensor op trommelwand komt, gaat meting niet OK

@smd, heb dit eens eerder gezien of gehoord

Als je de koolborstels verkeerd om monteert, dan wordt de was als vochtig beschouwd en zou de droger niet meer stoppen en pas stoppen naar een paar uur met een soort proces storing (dat die te lang duurt)
Ken dit model niet,

@krekel57, heb je foto’s van de koolborstel brug aanvullende info zoals foutcodes

Beste forumleden. De stekkerverbinding tussen de koolborstels en de droger bleek niet OK. Stekkers vervangen en de droger doet het weer prima. Dank voor alle reacties.

Gelukkig! Maar ff wat anders: als de borstels versleten zijn, heeft de droger al best wat draaiuren denk??

Op 7 juli 2020 18:48:36 schreef smd:
Gelukkig! Maar ff wat anders: als de borstels versleten zijn, heeft de droger al best wat draaiuren denk??

Ik zal je verklappen: dit is al de tweede keer dat ik de koolborstels moet vervangen ! Wat zou de levensduur van een dergelijke droger zijn??

10000 werkuren. In de praktijk ligt dit wel iets hoger. De koolborstels gingen vroeger een heel leven mee. Tegenwoordig worden ze geleverd door cote d'or. Maar als ze de 2de keer op zijn dan heeft hij wel al wat uren. Een derde keer zit er normaal niet in. Maar je weet natuurlijk nooit hé.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Er zit toch een bedrijfsurenteller erin.

Mijn mening gaat die heel lang mee alleen de onderdelen vervangen die aan slijtage onderhevig zijn en verder dat de luchtkanalen goed schoon zijn (in de koel/verwarmings unit), indien het je zelf doet.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ik vermoed dat deze al ronde de 3000 uren zit,koelsystemen van Miele zijn best OK te noemen, en als je de filters op tijd vervangt/ reinigt, dan gaat het lang aan!