GE gsg20iesafb koelkast koelt slecht

Ik heb de GE koelkast van de vorige bewoner overgenomen. De koelkast staat op zn hoogst maar koelt niet optimaal. Boven in de vriesgedeelte zijn de producten zelfs onbevroren. Onderin is het beide kanten wel koel maar bovenin komt vrijwel geen koeling. Kan iemand mij helpen

Dit is het typenummer: gsg20iesafb

hij heeft hem niet voor niks laten staan.
gewoon nieuwe halen

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Op 7 juli 2020 10:40:12 schreef Mara15:
Ik heb de GE koelkast van de vorige bewoner overgenomen. De koelkast staat op zn hoogst maar koelt niet optimaal. Boven in de vriesgedeelte zijn de producten zelfs onbevroren. Onderin is het beide kanten wel koel maar bovenin komt vrijwel geen koeling. Kan iemand mij helpen

Dit is het typenummer: gsg20iesafb

Zet de koelkast op zn laagst.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Op 7 juli 2020 11:43:47 schreef anne2:
hij heeft hem niet voor niks laten staan.
gewoon nieuwe halen

Heb er wel volle pond voor betaald dus mag er best wat van verwachten

Is de condenser vuil? Draait de motor koelventilator? Hoe ziet de verdamper er uit? Vol sneeuw of ijs? Draait de verdamperventilator, deze acht ik de meeste kans op defect gezien je klacht. Gaat de motorgestuurde luchtklep in de frigo?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 7 juli 2020 16:53:30 schreef EricN:
Is de condenser vuil? Draait de motor koelventilator? Hoe ziet de verdamper er uit? Vol sneeuw of ijs? Draait de verdamperventilator, deze acht ik de meeste kans op defect gezien je klacht. Gaat de motorgestuurde luchtklep in de frigo?

Bedankt voor je reactie.. ik ga even een kijkje nemen

Kan wezen dat de ventilator niet meer draait in vriesgedeelte door te veel ijsvorming

Op 7 juli 2020 16:53:30 schreef EricN:
Is de condenser vuil? Draait de motor koelventilator? Hoe ziet de verdamper er uit? Vol sneeuw of ijs? Draait de verdamperventilator, deze acht ik de meeste kans op defect gezien je klacht. Gaat de motorgestuurde luchtklep in de frigo?

Dit, deze kasten staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing dat je1x per jaar plastiek plint vooraan moet losklikken en alles vanonder ontstoffen met pluimborstel, ook achteraan aan de rooster van de compresser alles van stof reinigen. Aan dat roostertje zie je erachter een ventilator die blaast op de compressor, die moet draaien.
Als dat beide ok is kijk eens of in de diepvries niet heel de achterwand bevroren is en of je een ventilator hoort draaien bij sluiten deur (een andere fan dan die achteraan)