Bosch softline koelvries combinatie

Hoi,

Het vries gedeelte van de Bosch Softline type: D91C18 RAW 5 varieert in temperatuur van -7 tot -30 graden. Het koelgedeelte werkt zover ik het weet na behoren.
De compressor wordt vrij warm.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
B.v.d

is die -7 tot -30 gemeten door de thermometer die in de vriezer gebouwd zit? zo ja leg er eens een losse koelkast thermometer in, veel kans op rotte temperatuursensor..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Deze temperatuur schommeling is gemeten door een losse thermostaat.

Meet eens met een losse temperatuur meter in glas water wat de koelkast doet. Als de vriezer leeg is,is dit een normale schommeling, als vriezer vol is, zal het anders wezen daar dan gemiddelder is.

Toen de vriezer vol was is het voedsel in de vriezer een paar keer ontdooit geraakt.

Op 25 juni 2020 16:57:31 schreef petra:
Hoi,
...
De compressor wordt vrij warm.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
B.v.d

Compressor moet warm zijn, op randje te warm om aan te raken is normaal.
Ik verdenk temperauursensor of thermostaat moeilijk geval.
Al eens dagje alles laten ontdooien (deuren open) en herstart?

[Bericht gewijzigd door Multivibbbbrator op donderdag 25 juni 2020 21:40:46 (11%)

Al enkele keren laten ontdooien helaas geen resultaat.
Is het mogelijk om de temperatuur sensor en thermostaat door te meten?
Thnx

Ja, je kan de sensor doormeten, zit achter front. Kast moet rond de 25 Graden zijn voor betrouwbare meting... Maar Bosch kennende is de sensor in koelgedeelte in achterwand defect ( Ingeschuimd) is te vervangen, maar wel wat gepeuter..

Bedankt voor alle reacties ? op welke hoogte zit de sensor, net onder de bovenkant?

Aan achterzijde plm 40 CM van boven precies in het midden.. Doe geen poging vanaf binnenzijde, dan is kast einde oefening!

Kan ik de sensor OHM’s doormeten, zoja wat moet de waarde zijn?

De waarde is 5 K bij 25 Graden...

Nee, die zit achter de wand. Open halen maar dat is een onbegonnen werk zonder de exacte afmeting. Ook een moeilijk klus. De juiste oorzaak vinden gaat wel wat arbeidsintensief werk vragen. Eerst 100% zeker zijn dat dat de oorzaak is. Het is wel moeilijk helpen zonder foto van het typeplaatje. Wat is de temperatuurcurve over verschillende dagen een logger zou helpen? Ik heb een van 6€ uit china. Elitech. Werkt beter dan mijn dure. Als de temperatuur stijgt van 30 naar 7 gaat de motor dan ook minder? Is te koelkasttemperatuur dan ook slechter (2 thermometers) Heb je de print nagekeken? Heb je het schema bestudeerd? Hoeveel voelers? No frost toestel? Sensor herstel gegevens bekend? Zo veel vragen zo weinig antwoorden. Hup hup werk aan de winkel. Zie je het zitten de achterwand de plastiek open te snijden, de PUR uit te prutsen en de voeler aan elkaar te knutselen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Je zit wel erg warm in de buurt, rechts zit de leiding van koelsysteem..

Maar hoe meette de sensor bij 20-25 Graden??

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 4 juli 2020 19:20:30 (25%)

Ik zit er nu sterk aan te denken om een nieuwe koelvries combinatie te kopen >:)

Zou geen Bosch Siemens of Samsung nemen... Momenteel is LG erg goed..

Waar woon je?? Misschien kan er iemand assisteren

Alsje de bediening lost kun je toch de sensor direct meten, weet je op 5 min of de sensor ok is. Multimeter verreist

Bedankt voor de reacties, ben opzoek naar een koel vries combinatie voor in een garage. Volgens mij is een Liebherr hiervoor de beste keus?

Je moet er eentje nemen met dubbele compressor of met wisselklep, dan kan het alle andere kasten gaan in de winter uit en stopt vriesgedeelte ook..

Jammer dat je de vragen niet beantwoord wat betreft sensor ed

Hoi smd,

Ik dacht de sensor los te nemen,als dat gaat en dan bij een omgevingstemperatuur van 25 graden te meten. De koelvriescombinatie is al op leeftijd, kon ik deze zelf makkelijk maken dan was dit nog het proberen waard. Bedankt voor je hulp.

Sensor kan je achter voorfront via kabeltje meten...

Ik dacht dat de sensor aan de achterkant zat ongeveer 40 cm vanaf boven gemeten precies in het midden ?

Yep, maar de draden komen bij printplaat aan voorzijde, zo gemeten!

Achter het voor front boven de deur is geen sensor te zien, zit deze sensor in het koel gedeelte?