Defecte Accu lader

Als ik de Accu laat schakelaar aan zet zie ik de power led aan de spanning gaat naar een electronische print en er komt geen laadspanning op de uitgang
apparaat geschikt voor 12 volt 15 Amp

op de printplaat zit een afneembare ic
weet iemand wat de oorzaak kan zijn.

Dat ding "voelt" als een microcontroller. Waarbij in 2020 een goedkope microcontroller minder dan een stuiver kost, was dat toen (1999) nog niet zo. Toen zal je zeker een tientje hebben moeten neertellen voor zo'n ding. Ik heb hier een datasheet van het ding gevonden.

Het uitneembaar maken van dat ding is mogelijk om hem te kunnen herprogrammeren (in circuit was toen nog niet zo populair als nu) en/of om ROM versies te kunnen gebruiken.

Oh... Ik geloof dat dit een EPROM versie is. Erasable Programmable Read Only Memory. Erasable en niet Electrically Erasable. Dus dat moet met UV licht. Als er dan geen raampie in zit, dan KAN je hem dus niet wissen..... Nieuwe software = nieuwe chip er in. Vandaar dus het voetje.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Anoniem

op de print zit een afneembare ic

S87C752-1N28 is een microcontroller, zonder de software die erin zit al zeker niet vervangen
Zonder schema niet veel aan te doen vrees ik ... ;(
En zonder merk/type al zeker geen schema ... :'(

zit er op de vlakstekker op W14 ook een stekker normaal?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Is een OTP controller. Wij hebben zijn kleine broertje (de 751) veel gebruikt, prijs viel wel mee.
Hij is er ook voor development in cerdip Eprom versie...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Je kunt er gerust van uitgaan dat de microprocessor in het voetje nog gewoon goed is. Er is iets anders stuk.
Om te beginnen kun je de diverse voedingsspanningen controleren.
De voedingsspanning van de microprocessor tussen pen 12 en pen 28 moet 5V zijn.