Herkennen van loopwerk in reclamespot van VHS vrijdag RTL7

Ik zit me af te vragen wat voor een loopwerk het is, lijkt op JVC, maar heb ik het juist?? Kopschijf lijkt ook veel op Akai...

maartenbakker

Golden Member

Is dat online nog ergens terug te vinden?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Reclame waar van? tijdstip?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

zal geen reclame voor vhs zelf zijn lijkt me, als zijnde dood medium..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 9 juli 2020 18:50:03 schreef smd:
Ik zit me af te vragen wat voor een loopwerk het is, lijkt op JVC, maar heb ik het juist?? Kopschijf lijkt ook veel op Akai...

Ik zou niet weten over welke reclamespot je hebt hebt... Heb je mogelijk een linkje?
Had AKAI geen Panasonic loopwerk?

Arco

Special Member

Krijgen we nog wat informatie, of is dit 'Get the question?...' :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

RTL7.
Kan dus nooit belangrijk zijn.

Vervangen DOOR.

Het gaat om de vrijdagavond dat is vhs avond op rtl7 om half 9 .

Lekker old skool . :9

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
benleentje

Golden Member

Het is niet echt een reclamespot maar meer een promotie van de vrijdag avond dat er dan oude film die populair op VHS waren worden uitgezonden.

RTL7.
Kan dus nooit belangrijk zijn.

Dat is heel erg belangrijk zou gewoon verplichte kost moeten zijn ;).

Op 9 juli 2020 19:26:10 schreef maartenbakker:
Is dat online nog ergens terug te vinden?

https://www.youtube.com/watch?v=CYRm7JqGxlw

[Bericht gewijzigd door benleentje op donderdag 9 juli 2020 22:09:44 (16%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Ik had er nooit van gehoord, maar dit staat op YouTube...
https://youtu.be/CYRm7JqGxlw

edit: benleentje was me al voor..

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 9 juli 2020 22:10:00 (20%)

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Op 9 juli 2020 20:03:50 schreef T-sec:
[...]

Ik zou niet weten over welke reclamespot je hebt hebt... Heb je mogelijk een linkje?
Had AKAI geen Panasonic loopwerk?

Akai maakte zelf loopwerken, en meestal ging dat best goed.

Edit: 100% zeker Akai van eind jaren '80. De koppentrommel kan bijna niet anders, maar de aandrukrolconstructie geeft de doorslag.

De tekst op de flap "Interactive Monitor System" zegt ook al genoeg.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Toen films nog films waren?

Niks VHS, echte films zijn 35mm.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Op 4 seconden in zie je het deurtje, dat heeft veel tekst die overeenkomt met de Akai VS F-12. Hij zal dus denk ik iets jonger zijn dan deze.

Meep! Meep!

Phoe, gelukkig! Toch een Akai , welke best goed waren!! Laatst nog een VS-22 hersteld voor iemand met de Beruchte voedingen, en ja,deze was ook defect!

Joh bedankt! toch ff leuk om dit gestart te hebben, een techneuten hartje gaat ff sneller kloppen als je zoiets mechanisch ziet!!

Goed gedacht Roadrunner84!!! lijkt er verdacht veel op!!

I love it when a plan comes together !

Ik kijk al jaren geen tv meer maar vraag me nu toch af, is dit een echte actie van RTL7? Het is wel redelijk hip om oude dingen opnieuw uit te brengen onder het motto: vroeger was alles beter. Over echt oude films gesproken, ik heb hier nog wat familie tapes liggen van voor de oorlog. Ik heb een poging gedaan dit te digitaliseren maar ben nooit verder gekomen dan een paar frames.

@hieronder,
Ik bedoel dit spul https://en.wikipedia.org/wiki/16_mm_film#/media/File:16mmBWrevDP.png
zie in de bijlage een frame die ik gefotografeerd heb.

Ik had het idee om een mechanische contraptie te maken wat telkens een frame voor mijn camera schuift die dan een foto maakt. Dan als alle foto's geschoten zijn het om te vormen naar film. Maar daar ben ik toch van terug gekomen, mijn mechanische skills zijn niet voldoende om zoiets te maken.

[Bericht gewijzigd door hardbass op vrijdag 10 juli 2020 20:57:16 (22%)

PE2BAS
maartenbakker

Golden Member

Ik heb voor dat doel een Panasonic DVDR/VHS combo. Een vriendin heeft daarmee tijdens de lockdown haar hele archief met familieopnames van haar grootouders op DVD gezet. Die DVD'tjes kun je dan desgewenst weer naar je computer rippen. Het kan natuurlijk met minder tussenstappen, maar als het op een andere manier niet goed lukt of je wilt geen digitizer aanschaffen lijkt het me een uitstekende methode. Wel gewoon de oude banden geconditioneerd bewaren als er belangrijke opnames opstaan, ze gaan gemiddeld langer mee dan een DVD of harde schijf.

@smd: Akai was destijds ook wel een van m'n favorieten. Een van de instinkers bij de VS-22 generatie was dat er low ESR elco's inmoesten en niemand had daar toen ooit van gehoord, ik ook niet, ik wist op een gegeven moment wel dat het ene merk het beter bleef doen dan het andere. Ook andere modellen VS- met 2 of 3 cijfers erachter hadden best aparte schakelingen in de voeding, maar practisch onverwoestbaar inderdaad. Ik verkocht ze toen ook graag.

EDIT @hardbass: leuk! Dat zijn geen tapes maar echt films vandaar dat ik even in de war was. Om die te digitaliseren had je wel camera's die je aan een projector kon koppelen geloof ik.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Yep Maarten,de VS 22 voeding is een trafo met schakelende voedings patent mengelmoesje dus Nedis stapte er in met prut elcootjes.. Origineel waren er vanuit Akai (Fodor) originele revisiekitjes waarmee problemen langdurig opgelost werden...

Yep, films digitaliseren,wie doet dat hier eigenlijk??

Op 10 juli 2020 19:35:37 schreef hardbass:
Ik kijk al jaren geen tv meer maar vraag me nu toch af, is dit een echte actie van RTL7? Het is wel redelijk hip om oude dingen opnieuw uit te brengen onder het motto: vroeger was alles beter.

Dit is waarschijnlijk in de categorie 'De publieken doen het ook, dus waarom wij niet'.

De publieken zenden sinds een paar maanden Heimwee-TV uit, n.a.v. de corona-problematiek. En eerlijk, dat is toch best wel wat vermakelijker dan wat er normaliter uitgezonden wordt. Oude 'Zeg 'ns aaa' en 'te land ter zee en in de lucht' afleveringen bijvoorbeeld.

Deels wordt dit denk ik gedaan om inderdaad 'voor de crisis was alles beter' gevoelens aan te wakkeren, maar ook omdat een deel van de producties opgedroogd is omdat die niet meer gemaakt konden worden wegens de regels rondom afstand en zo.

Op 10 juli 2020 19:35:37 schreef hardbass:
Over echt oude films gesproken, ik heb hier nog wat familie tapes liggen van voor de oorlog. Ik heb een poging gedaan dit te digitaliseren maar ben nooit verder gekomen dan een paar frames.
[...]
Ik had het idee om een mechanische contraptie te maken wat telkens een frame voor mijn camera schuift die dan een foto maakt. Dan als alle foto's geschoten zijn het om te vormen naar film. Maar daar ben ik toch van terug gekomen, mijn mechanische skills zijn niet voldoende om zoiets te maken.

Het lastigste is nog niet eens de mechanische kant denk ik, maar vooral de foto's telkens zodanig te krijgen dat er geen lichtflikkeringen optreden. Zelfs sommige digitale camera's/lenzen hebben last van fluctuaties in het licht omdat het diafragma, zelfs bij dezelfde waarde, niet netjes naar hetzelfde punt sluit.

M'n pa heeft met de videocamera van m'n zus (semi professioneel model Sony) de 8 mm reels van m'n oom gedigitaliseerd. Resultaat was wel aardig, maar de belichting (handmatig) is desondanks nog steeds een ding. Je moest er eigenlijk constant bij blijven om eventueel te corrigeren als het origineel al aan de overbelichte kant was.

Ik denk dat er een slotje gaat volgen ;)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.