Probleem beeld Samsung TV

Mijn Samsung UE40H6200 had last van roze vlekken en heb via een advertentie op Marktplaats gevraagd naar een tv reparateur of een zelfde toestel. Kreeg een reactie van iemand die mijn probleem kon verhelpen. Kosten 150 Euro, en mee gerekend dat hij alles bij elkaar 200 kilometer moest rijden ben ik hier mee akkoord gegaan. Hij kon niet echt garantie geven omdat hij het voor hobby deed, maar na overleg kreeg ik toch een maand garantie. De tv is in de middag opgehaald en in de avond weer terug gebracht. Het beeld leek prima, de roze vlekken waren verdwenen, hij vertelde dat alle ledstrips kapot waren, deze heeft vervangen en de tv van binnen en buiten goed schoon gemaakt te hebben. Echter de dag erna viel me een soort van waas op. Met de instellingen gespeeld, maar krijg het probleem niet weg. Heb soms heel helder beeld, als het zo zou blijven dan was ik helemaal blij, maar dan veranderd het beeld weer in wazig beeld, vergelijk met het wisselen van beelden van HD naar SD, dit blijft door gaan met het wisselen van beelden, super irritant en niet naar te kijken. Heb contact gezocht via Marktplaats en hem inmiddels al 4 berichten verzonden met het probleem maar hij reageert nergens op, leest de berichten wel en heeft intussen al 4 tv's verkocht, ik weet verder niks van hem, dus weet niet meer wat te doen. Heeft iemand hier, enig idee waar dit door kan komen? Heb dit probleem nooit eerder gehad, tot dat deze man er mee bezig is geweest.

Heb je foto's van de problemen ? maakt het wat makkelijkere om te oordelen wat er fout gaat.. los van dat de beste man niet meer reageert.

Dank voor je bericht. Het is moeilijk vast te leggen met foto's, het gaat de hele tijd zo snel, heb wat foto's gemaakt, zeer dicht bij de tv, maar of dit het probleem duidelijker maakt betwijfel ik.

probeer eens via youtube een fullwhite beeld te draaien of andere testenbeelden

En hoe doe ik dat? Ben hier niet bekend mee.
Is er niet meteen een idee of een meer voorkomend probleem na het vervangen van alle ledstrips wat lijkt op waar ik nu last van heb?
Overdag is het nog redelijk te doen, je ziet het wel, maar wanneer het meer donker is, dan wordt het beeld ook naast het minder scherp ook minder fel en natuurlijk daarna weer feller wanneer het beeld wel goed is. Zeer vermoeiend voor je ogen.

Wat ik zag is dat toch een smart tv ? dan zou je via de youtube app die filpmjes kunnen zoeken.
Anders maak er eens een filmpje van ?

[Bericht gewijzigd door ejlvb81 op maandag 13 juli 2020 16:19:44 (17%)

Dus ik moet iets zoeken op YouTube en dit dan filmen als ik het goed begrijp. Wat kan ik dan het beste kiezen?

Hier de video die je vroeg, en een link naar een stukje tv:

https://youtu.be/tekjTCrWiwk

https://www.icloud.com/photos/#0FD3TnFSJ9evORya15nVrqGyw

De achtergrond verlichting staat overigens bij deze opnames op 10, en kan tot 20.

[Bericht gewijzigd door Mike_Bumble op maandag 13 juli 2020 17:07:25 (22%)