pic 12F629

Arco

Special Member

@rehorst: pic zit op de verkeerde plek en jumpers staan verkeerd...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Op 18 juli 2020 16:36:32 schreef MGP:
@Lambiek, zijn er nog andere versies in omloop?

Ik heb zo'n ding van Velleman, werkt ook prima. Maar meestal doe ik het via ICSP.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Arco

Ik heb de insyellingen op de programmer veranderd en volgens mij zit nu alles goed.(zie foto)

Maar als ik dan de Hex-file inlees en op Write druk krijg ik de melding
No divice detected(zie Foto)

Terug fout :S op foto 2 zit de connector niet juist, de witte draad is de MCLR en die zit niet op pin1 !

e:/ teken ook daar de connector met een stukje etiket voor de volgende keer.

LDmicro user.
Arco

Special Member

't Was wel zo netjes geweest als ze een 6 pins header op die print hadden gemaakt, dat geeft veel minder kans op verkeerd opsteken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

En dan omgekeerd steken ;)
Als je niet oplet is het vlug gebeurd , vooral als je denkt dat je de bug gevonden hebt en snel-snel eens wilt testen.

6 pinnen? wat wil je voor iets dat nog geen 2 euro kost ;) ;)

LDmicro user.
Arco

Special Member

Kabeltje er tussenuit laten is ook beter. Minder kans op storingen en fouten. (pickit kun je rechtstreeks op die header prikken)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Iedereen bedankt voor de ondersteuning, het programmeren lukt nu.

Groeten.
Piet Rehorst

Arco

Special Member

Je kunt eventueel ook de originele Microchip firmware erin schieten, dan ben je die rare 'OiHoss' melding kwijt die de Chinees erin gesleuteld heeft.

Ik had dat ook. Wat me meer zorgen baarde is of die Chinees tijdens zijn wroeten in de firmware soms meer dingen had veranderd of om zeep geholpen...
(bedoeld of onbedoeld... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 19 juli 2020 12:10:19 schreef Rehorst:
Iedereen bedankt voor de ondersteuning, het programmeren lukt nu.

Groeten.
Piet Rehorst

Goed zo... and remember, als het u niet lukt om te programmeren heb je bijna altijd iets verkeerd gedaan.

Nieuwere pic's herkent de pickit2 niet altijd (de mijne toch), dan kun je die manueel selecteren.

LDmicro user.

Wat er bij mij ook niet goed ging is dat ik een aantal oude pic,s waar het zelfde programma jaren op gedraaid heeft maar opeens niet meer werkte overnieuw probeerde te programmeren.
Een nieuwe ongebruikte pic laat zich wel probleemloos programmeren.

Groete
Piet Rehorst

Arco

Special Member

Eerst een 'Erase' en een 'Blank check' doen kan helpen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat is iets wat ik nog nooit tegengekomen ben, zelfs niet na ~100 keren dezelfde 16F876a te programmeren, die zit nl. in mijn testbord.

LDmicro user.
Arco

Special Member

Met de 18 pinners is er wel een bekend probleem: bij bepaarde i/o combinaties + timers kan de chip niet meer programmeerbaar worden (makkelijk op te lossen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com