Ah kijk als je dat nu eerder gezegd had. Dus toch een (dummy) portmapping gemaakt.
Ik zou eens checken hoeveel hops er tussen je wel werkende en niet werkende verbinding zit. Misschien verdwijnt er wel ergens iets?
Je gebuikt toch niks van encryptie of zo?
Wat ook kan is dat er een firewall ergens in een netwerk van 3-den zit die het WOL pakket niet herkend als legitiem pakket en het wegkiepert.
Even voor diegene die niet weten hoe dit gaat, wat historie:
In de oorspronkelijke WOL definitie (< jaren 90?) hoefde je alleen maar een pakket met 6x 0xFF naar het MAC adres van de kaart te sturen om de machine wakker te maken. Dus geen enkel protocol er omheen.
Het frame zag er zo uit:
DST(destination MAC 6 byte), SRC (source MAC), TL (type/length), 6x 0xff. (kan net wat anders geweest zijn weet ik ook niet meer precies, is tenslotte 30 jaar geleden)
Nada noppes security, daar heb ik het toen met Intel of National semiconductors (dat weet ik effe niet meer) over gehad dat dit het niet ging worden.
Ook het besef dat dit totaal niet routeerbaar (was) is ook een probleem. De eerste netwerk IC's waar dit zo in zat waren dus crap en onbruikbaar (security issues).
Later heeft men het WOL pakket anders gedefinieerd zodat er een optionele protocol header omheen geplakt mag zijn (zoals TCP/IP)
Nu kun je de magic packet data (met security key en nog tig keer het mac adres als extra checks) in de payload van een willekeurig pakket zetten waardoor dit wel routeerbaar is.
Moraal:
1- Je moet zowiezo het MAC adres van je target PC hebben, ongeacht waar je ergens in het netwerk aanhaakt. (moet in de payload zitten je WOL pakket).
2- Als je van buiten het netwerk wilt verzenden zul je dus iets van een routeerbaar pakket moeten sturen, TCP/IP,UDP is eigenlijk het enige wat overblijft.
3- Dus voor TCP/IP,UDP zul je dus een IP nummer en een port nummer moeten hebben. Dat is dus geregeld via je portmapping, eigenlijk is dat gewoon een dummy mapping om ervoor te zorgen dat de router aan de binnenkant het pakket naar de juiste machine doorstuurt.
De vraag is nu ook, als je PC uitstaat weet je router dan naar welk MAC adres deze het pakket door moet sturen? Normaal gaat dat via je ARP table maar die wordt getrashed als je PC te lang uit staat.
Hiervoor moet je denk ik een fixed IP nummer aan het MAC nummer toekennen in je DHCP servertje van je router als dat uberhaupt kan?
Kwestie van in je router settings gaan graven. (Hetzelfde issue als K7Jz al opmerkte)