LG 60uj634v UHD led tv blijf donker

Beste hulptroepen

Ik heb het volgende probleem
Ik heb een LG tv welke wel gewoon opstart alleen blijft het beeld donker
Nu heb ik wel al redelijk ervaring met het vervangen van de backlight maar vraag me af of dat in dit geval het probleem is
De leds branden namelijk wel naar mijn idee zwak (en licht blauw)
Op de foto,s zie je dat er beeld is, maar het licht en contrast instellen doet helemaal niets (tenminste je ziet geen verschil)

Mijn vragen zijn dus

welke spanning moet ik meten aan de uitgang van de voeding naar de leds
of kan er een ander probleem zijn

alvast bedankt
Frans

Leds die lichtblauw branden zijn gewoon op deze hebben te fel gestaan

Kleur is wel OK hoor maar het belangrijkste is dat er licht is maar geen beeld... Dus Tcon OID

Op 6 juli 2020 18:47:58 schreef smd:
Kleur is wel OK hoor maar het belangrijkste is dat er licht is maar geen beeld... Dus Tcon OID

Ja zoiets dacht ik ook juist omdat je met de instellingen het licht ook niet feller of zachter kan zetten ,wat volgens mijn gedachtegang toch wel zou moeten werken

Op 6 juli 2020 19:33:53 schreef frans66:
[...]

Ja zoiets dacht ik ook juist omdat je met de instellingen het licht ook niet feller of zachter kan zetten ,wat volgens mijn gedachtegang toch wel zou moeten werken

Bij nader inzien ,,er is wel degelijk beeld maar onvoldoende licht

hoe fel brand de achtergrond verlichting?? kan je de krant er bij lezen of zwakjes?? vermoed eerder donker beeld, de tcon..

T-Con vervangen maar waarschijnlijk door een defecte (via AliExp).. want met de vervangende t-Con helemaal geen beeld
Helaas is er verder geen t-Con voor dit toestel te vinden maar weet nu dus dat het probleem daar aan ligt

Op 21 juli 2020 16:58:51 schreef frans66:
SMD bedankt!
T-Con vervangen maar waarschijnlijk door een defecte (via AliExp).. want met de vervangende t-Con helemaal geen beeld
Helaas is er verder geen t-Con voor dit toestel te vinden maar weet nu dus dat het probleem daar aan ligt

Maar hoeveel licht komt er vanuit achterzijde op bepaalde plaatsen??

Op 21 juli 2020 18:43:24 schreef smd:
Maar hoeveel licht komt er vanuit achterzijde op bepaalde plaatsen??

Heb het idee dat het best wel redelijk licht is wat er door komt ,komt voornamelijk via de kunststof houdertjes ( zie foto's) en is met daglicht duidelijk waarneembaar ,alleen gaan ze niet zwakker of feller branden als je dit instel met de afstandsbediening

Hoe kan je helderheid LEDs instellen met de ab zonder beeld?? Moet je wel in het beeld menu "Blind" kunnen komen.. Blijf bij tcon of moederbord evt

is de tv al een keer open geweest misschien de vellen achter het beeldscherm verkeerde volgorde meestal 1 plastic plaat en 2 vellen 1 is redelijk zilver kleurig liggen die verkeerd heb je bijna geen beeld