Zijn deze oude afdekplaatjes van een wandcontactdoos nog te krijgen?

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 juli 2020 20:17:17 schreef brains:
[....]In het boek van de weg van de anwb wat bij ons in de auto lag stonden per land in europa welke dingen je mocht meenemen. Maar de benzine in je tank? Rare jongens die duitsers :+

Dat was dan toch alleen bij de grens met de Ossies. Zelf heb ik het nooit meegemaakt terwijl ik meermaals de Duitse grens passeerde toen daar nog controle was, dus vóór Schengen. in die tijd ook nog naar Erfurt geweest, toen het wel net 'bevrijd' was, dus geen gezeur met de Vopo's ondervonden....

't Is trouwens ook niet meer nodig voor de Duitsers; de brandstof is er een stuk goedkoper dan in NL en ik dacht zelfs ook in BE.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

[[ verder en verder off-topic ]] vandaag in D diesel gezien aan 1.017, amper duurder dan de LX-prijs van 0,970 €
In BE gigantisch verschil tussen autostradeprijs (1,35, dacht ik?) en "witte pomp", 1,20 €

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Nee, dat was in West Duitsland. Op het moment je professioneel Duitsland binnenreed moest je officieel gereedschap en toestellen declareren via een gele carnet. Gelijktijdig moest je dan ook declareren hoeveel benzine er in je tank zat. Pas bij de douane unie is dat afgeschaft.

@brains: Het is wel degelijk bakeliet. Vanuit een andere hobby ben ik geïnteresseerd in merkjes en stempeltjes, vandaar dat ik daar op let en dingen herken. Hier een site met info over MPAD markeringen op stekkers enzo: https://www.plugsocketmuseum.nl/MPADmarks.html

Er zijn nog veel meer fabrikanten van andere producten uit bakeliet en die vind je weer in andere lijstjes.

Vlgs Google maps ligt Siemensstadt bij Spandau, in het westen van Berlijn.

@kilian
Dankjewel voor de link. Ik ben er blij mee! Ziet er zeer interessant uit! Ik ben er denk ik ooit toevallig via en of andere zoektocht op beland maar was hem vergeten of link kwijt geraakt.
@bfm, dat is inderdaad nog lang na de wende. Die regels zullen er wel zo ingebrand zijn tijdens de ddr periode dat ze nog steeds gevraagd werden :+
Tja, ik ben dus niet zo oud dat ik dit soort dingen heb meegemaakt. Maar ik heb zeker interesse in die periode van sovjetunie/ussr/ddr.
Niet zo zeer in het communistisch gedachten goed ansich maar de gevolgen ervan. Ik weet niet waarom maar het is toch een fascinerende periode in de geschiedenis vind ik.
Op vlak van elektrische en electronische apparaten uit die landen en periode ben ik ook geintresseerd.
Jaartje terug of zo 2 platenspelers in koffer (leken wel oude stock, nieuw) waarop made in de gdr stond uit een recupel gevist (met toestemming hoor)
Ik werd helemaal blij toen ik made in gdr zag en ben begonnen met een zoektocht naar de oorsprong ervan. Het merk was niet oost duits. Er was een vreemde mengelmoes van lettertyes en los opgeplakt typeplaatje. Ik ben nog niet klaar met zie zoektocht maar het werd mij wel duidelijk dat toen ook al oem geproduceerd werd in oost duitsland. Zal wel als vorm van betaling geweest zijn voor andere producten en of grondstoffen. Bij gebrek aan valuta gebeurde dat wel vaker. En er ontstond nog meer schaarste op de interne markt voor de mensen. Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat philips dat ook wel eens gedaan heeft.
Er moet ooit een docu over dit onderwerp op nl tv geweest zijn hierover. Dat je bv bij sommige winkels in nl producten goedkope kon kopen die eigenlijk in oost duitsland waren gemaakt ondanks dat er west germany opstond. En gemaakt onder niet zo'n nette omstandigheden. Als iemand toevallig de naam ervan weet hoor ik het graag.
Maar we wijken inderdaad erg af van het topic :+