miele vaatwasser code F84

Even een vraag ik heb een Miele vaatwasser is die geeft de foutcode F84. Als je de vaatwasser aanzet begint deze wel te pompen maar na ongeveer 2 minuten begint deze te piepen en geeft code F84. Weet iemand wat dit is?

Hierbij nog het typenummer en de tekening van de Miele

F84 Slide shutter positioning fault.

slide shutter, zit in de circulatiepomp, schoonmaken bij slang verstopping of anders vervangen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Daar was ik al bang voor. De slide shutter is toch de keerklep?

Slide shutter is een ronddraaiende ring die wisselend de boven /onder sproeiarm aanstuurt. Vaak is de sensor print door water aangetast en is niet los leverbaar, dus herstellen. Lekt pomp?? dan een gehele pomp bestellen, is een dure jongen...

Was te verwachten.... E 84 is meestal einde pomp melding ...

Op 4 maart 2018 19:10:06 schreef smd:
Slide shutter is een ronddraaiende ring die wisselend de boven /onder sproeiarm aanstuurt. Vaak is de sensor print door water aangetast en is niet los leverbaar, dus herstellen. Lekt pomp?? dan een gehele pomp bestellen, is een dure jongen...

Beste, bij mijn miele G1570 SCVI komt ook de code F84 te voor schijn na het wegpompen van het warme water van de care was van 28min en 40graden, (ook bij de andere langere programma's) dan moet hij normaal nog het tweede deel afwerken maar stopt dan met de code F84, de koude spoelbeurt van 12min doet hij perfect zonder fout melding , eerst had ik een lek aan de dichting van de as van het tandwiel ( deze is half betand) dat door de stappenmoter en zijn overbrenging de slide shutter doet verdraaien, maar dat is hersteld met een nieuwe dichting,
er heeft dan wel water over de twee connectors gelopen van de voeding van die stappenmotor en de omkeer microswitch. ( waar toen wel slecht contact heeft opgetreden met een sissend vorkvormig geluid) de connectors zijn verwijderd om slecht contact te vermijden. nu nog de f84 dus ! Pomp werkt nog goed , de slider shutter zit los en werkt nog goed wordt om de paar min aangestuurd ,ik kan de beweging zien op het aandrijfwieltje en gaat zowel links als rechts. de circulatiepomp lekt niet.
u schrijft hier boven van de sensor print van de pomp te herstellen , zit deze op of in de pomp verstopt en wat gaat er meestal op de print stuk ? omdat u spreekt van te herstellen?
alvast bedankt ,

Op sensorprint zit een hall sensor, door geknetter en gesis is die wel bedankt ondertussen en detecteert positie slide shutter niet. Meestal is printje volledig aangetast...

Hoi smd , het geknetter was duidelijk enkel aan de connector van die voeding van de stapmotor, dat kon ik goed zien ( ik had de VW op een verhoog geplaatst) vandaar als ik het vocht weggeblazen had was het geluid gedaan, waar zit die sensorprint ergens ? in de pompmotor behuizing of is dat het printje met zijn twee connectors dat in de zijkant van de VW zit in de buurt van die relais die het verwarmgselement schakeld ? alvast bedankt

Sensor print zit in de motor,een printje van ong 6 cm lang en 7 mm breed. Er zit een 3 polig stekkertje op en meestal door lekkage defect

printje gevonden, en heetf geen water gehad ziet er uit als nieuw maar ja daarom kan die halsensor wel stuk zijn zeker? doet hij normaal bij elke start een reset voor de stand van de slide shutter. bv. als je het uitkaar hebt gehad en de stapmotor is verzet of zo, of hebt één tand verschoven bij de aandrijving van de slide shutter ?

Hoi smd,
de halsensor is inderdaad stuk maar ik kan 83E nergens vinden, weet jij toevallig welk de werkspanning is van de halsensor om een alternatief te vinden hiervoor ?
zou onderstaande hier voor kunnen dienen

http://www.digchip.com/datasheets/8858314-drv5055a1qdbzr-board-mount.h…

alvast bedankt,

83E??? zegt mijn ook niets maar werkspanning is 5V...Is niet een al te ingewikkeld modelletje

Ik heb zojuist je oude post gevonden omdat ik exact hetzelfde probleem heb (Miele G 2670), met hetzelfde lek dat de verbindingen van de schuifluikconstructie nat maakt. Net als jij heb ik de beschadigde connectoren verwijderd en vervangen en de werking van de stappenmotor gecontroleerd. Ik heb ook nog steeds de F84 / F63-fout. Heeft u uw machine uiteindelijk gerepareerd? Ik weet niet zeker waar de printplaat met de Hall-sensor zich bevindt. Zit het in de behuizing van de circulatiepomp of maakt het deel uit van de "slide shutter assembly". Ik hoop echt dat je kan helpen, aangezien ik hier al een week aan werk. Bedankt!

Er zit een smal printje in de motor/verwarming geschoven, dacht vanaf onderzijde. 3 polig stekkertje met smalle draden, sommige 3 polig stekkertje met 2 draden..

Dank u wel! Dat is een grote hulp. Ik denk dat ik de E83 SMD als dit heb geïdentificeerd:

83E A1183ELHLT A1183 SOT-23W Sensitive Two-Wire Field-Programmable Chopper-Stabilized Unipolar Hall-Effect Switch

https://www.digikey.in/product-detail/en/allegro-microsystems/A1183ELH…

Helaas, het is programmeerbaar, dus het kan Miele specifieke instellingen hebben. Toch ben ik terughoudend om de hele motor te vervangen als een kleine hal-sensor het enige probleem is. Ik kan het proberen als ik er een kan vinden die snel geleverd kan worden.

Heeft trouwens niks met die F84/F63 te maken.
Dit is enkel het feedback switch aan die stappenmotor die geen feedback geeft naar het programma door welke reden dan ook.

Als je de circulatiepomp wil herstellen, vergeet dan niet om het rubbertje te vervangen van de as die de stappenmotor aandrijft. Niet officiëel volgens Miele herstelbaar, doch wel te vinden/vervangen.

Switch kan zelf ook defect geraakt zijn door waterinsijpeling.

Defecte hall sensor geeft F68

Oh, dat is jammer, maar bedankt voor het aanwijzen, het zal me redden van het verspillen van meer tijd aan dit. Ik dacht dat de sensor beschadigd moet zijn door de kortsluiting. De stappenmotor voor de slide shutter, het mechansisme en de bedrading zijn nu goed, dus mijn probleemoplossing is op een dood spoor geraakt. F84/F63 heeft me verslagen, tijd om een nieuwe machine te kopen. Nogmaals bedankt.

Ik weet het niet, ik denk >10 jaar, het was in de keuken toen we het huis vorig jaar kochten. Het servicelogboek laat 4000 uur gebruik zien.

F84 nog ff nagekeken en is de motorblok met positionering op de pomp, hierin zit de positionering en is mogelijk volgelopen geweest met water, dus motortje werkt niet meer en of de positionering is verbrand. Mogelijk dat de aansturing daardoor iets mankeert..