Soms verlichting die flikkert

wat is er stuk aan? zekering in de voeding of led overleden..

een DC voeding moet eerst nog opstarten, een AC voeding levert meteen stroom. je kunt wel een AC trafo ertussen zetten maar dan is de kans dat de boel weer gaat knipperen groot..

ik zou denken aan een grote spanningspiek met opstarten, of de lengte van de draad naar de spot is een probleem. die spotjes hebben een buck converter aan boord, met opstarten loopt er even veel stroom. te dunne kabel of gammele lampvoeten zorgen dat de converter moeilijk kan starten. een elco bij die laatste spot parallel over de kroonsteen waar de lampvoet gelast zit kan helpen..

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 20 maart 2018 11:26:09 (82%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De ledspot fluctueert tussen halve sterkte en volledige sterkte,dus ze is niet echt volledig defect
Groetjes

dat is ofwel de led zelf, of de converter springt om omdat er iets niet goed is, kan een soldering zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kan dit te wijten zijn aan mijn 12 v dc voeding of aan de spots zelf?
Groetjes

Stel nu,puur hypotetisch, dat als ik voor elke spot een driver zou voorzien zoals op de foto,deze geeft ook 12v dc uit,ben ik dan alsnog verlost van de flikkeringen?
Groetjes en bedankt
Elcobou

12V 1A is niet heel veel, maar voor 1 spot zal dat nog wel gaan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hallo.ik ben erachter gekomen dat bij het opstarten van de voeding er een spanningspiek is van 15 volt of iets meer ipv ,12 volt voor de spots.Kan ik iets aan de output van de voeding,12vdc,plaatsen dat deze piek onderdrukt.Ik heb al dingen gelezen over diodes en elcos plaatsen maar ik kom er niet echt uit.Iemand een idee wat ik zou kunnen plaatsen,
Groetjes
Elcoboy

ofwel constant de voeding aan laten staan, en de output schakelen met een relais, 230V relais waar je met de huidige lichtschakelaar alleen het relais schakelt met 2 contacten bijvoorbeeld. ofwel een tijd vertraging maken, dus eerst de voeding opstarten en dan pas de spots inschakelen, echter duurt het dan nog langer voor je licht hebt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je de LED's gaat voeden met een LED omvormer komt er vaak een nieuw soms onverwacht probleem bij namelijk veroorzaken van radiostoring. Die dingen richten de 230 volt gelijk daar loopt een oscillator op en hoge frequentie gaat door een tafo naar de gewenste spanning. Als je het goedkope CE Chine Export spul gebruikt kunnen ze de HF frenties niet binnenboord houden en werken de aansluitdraden als zendantenne, Wie wil kan dan horen of je wel of niet thuis bent, hoe laat je naar bed gaat, etc. Radioamateurs in de omgeving kunnen de hobby wel opgeven omdat er alleen maar geratel van 100 Hz en fluitjes uit de ontvangers komen. Je kan ook problemen krijgen met je WiFi, 06 telefoon, electronisch speelgoed of draadloze autosleutel.

mel

Golden Member

Radiostoringen maken de meeste schakelende voedingen, de een meer dan de andere.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Zo te zien al 2 jaar geen storing meer.....

Dat kump er noe van....

Kan natuurlijk ook anders om al twee jaar storing veroorzaken en nog steeds de bron aan het zoeken. De eigenaar van dat LED spul heeft niets in de gaten. Als de wifi niet werkt, de 06 telefoon of je krijgt de auto niet open dan is er snel een oplossing. Als de zendontvanger van een amateurstation in de buurt onbruikbaar is geworden dan wordt er weinig aan gedaan.

misschien is het TF signaal niet meer in gebruik bij hem. ;)

Waren we maar wild gebleven .... met een blaadje voor

Hallo, dit topic uit het oog verloren
Ik heb als oplossing dus dezelfde dc voedingen maar de osram spots zijn vervangen door philips spots en deze branden al bijna 2 jaar nu en nog geen enkele defect
Dus die osram spots houden niet van dc
Groetjes
Elco boy