Dell laptop E6510 laadt accu niet op

Bavelt

Golden Member

Ja, ik las iets van kalibreren.

Ik dacht dat dat niet hoefde net Li Accu's (omdat die geen geheugen zou hebben zoals Ni-cadmium).

Maar ik ga hem nu een aantal keren op-en ontladen.
Kijken wat er nu gebeurt.

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..

Klopt ookvoor Dell Accu's. Deze moeten eerst een aantal malen op en ontladen worden voordat ze de maximale capaciteit hebben. Maar TS heeft een "imitatie" accu, als ik zo de topic doorlees. Wij hebben op ons werk hier ook al problemen mee gehad, dat de "imitatie accu" niet volledig geladen kon worden. Wij gebruiken nu alleen de originele Dell accu's

Groetsels van Impatt

Het kan ook aan je bios instellingen liggen.
Moderne laptops zijn intelligent in de zin dat ze je accu kunnen sparen door niet helemaal vol te lden en niet helemal leeg te trekken.
40 tot 80 procent is dan voor Windows 0 tot 100.
Spaart je accu maar je levert wel gebruiksduur in

je hebt van die battery tools die de wearlevel en kunnen weergeven en de design en werkelijke capaciteit.

Mooi dat het laden weer werkt!

Ik gebruik bij laptops altijd onderstaand tooltje van Nirsoft.
Vergelijk hierbij de designed capacity en de full charged capacity (uiteraard met 100% geladen accu). Deze moeten bij een nieuwe accu nagenoeg gelijk aan elkaar zijn. Bij een groot verschil kan het zijn dat de nieuwe accu niet helemaal in orde is.

https://www.nirsoft.net/utils/battery_information_view.html

Voorbeeld van de website:
https://www.nirsoft.net/utils/batteryinfoview.gif

zonder prutsen kom je nergens!
Bavelt

Golden Member

Vergelijk hierbij de designed capacity en de full charged capacity (uiteraard met 100% geladen accu). Deze moeten bij een nieuwe accu nagenoeg gelijk aan elkaar zijn

Leuk tool!

De getallen zijn inderdaad praktiscg gelijk. Er blijken Samsung cellen in te zitten.
Na een aantal keer ontladen/opladen is het sterk verbterd en wordt al 3 uur op de accu!

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..