Whirlpool 6th sense 1400 reageert niet

Hi allen,

Allereerst, wat een topsite. Mooi om te zien dat mensen elkaar willen helpen. Ik heb een wasmachine die niet meer wil reageren. De stekker zit er in, ook het stopcontact geeft stroom (gecheckt met een ander apparaat).

Wat kan ik nog meer doen?

Ah, een Nevada 1400. Module (elektronica) is defect. Die koekendoos achter de programmadraaiknop. Chipje en drg vervangen. Fijn soldeerwerk en beetje kennis vereist, voel je je geroepen? Kogellagers nog goed? Geen betonmolen geluiden? Voor een paar euro's zelf hersteld, niet het model om veel geld tegenaan te gooien, en de staat is ook bedenkelijk.

[Bericht gewijzigd door EricN op woensdag 5 augustus 2020 18:31:44 (89%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

LNK304 defect en weerstand van 100R, soms spoeltje defect

Haha ik ben a-technisch, is er iemand uit omgeving amsterdam die mij hierbij kan helpen voor een kleine bijdrage?

Spijtig, maar wij zijn allen nogal aan de dure kant als het in zake huisbezoeken betreft. Eerst technische vraag stellen, dan verklaren dat je nog geen deksel kunt afschroeven mmmm, helaas pindakaas.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
maartenbakker

Golden Member

Dat valt wel mee, je hebt kans dat er iemand in de buurt zit.

Anders is de module mogelijk af te koppelen en op te sturen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Er zitten hier wel leden die handig zijn met soldeerwerk.

Best in profiel vermelden welke regio

[Bericht gewijzigd door fabrice op donderdag 6 augustus 2020 08:40:10 (70%)

Hey, het gaat om regio Amsterdam (baarsjes)

Als je op you tube filmpjes kijkt en je weet hoe frontje er af moet en print loskoppelt, opstuurt kan ik je helpen Den Helder is iets te ver..

En fotos van nemen voor demontage van de print / fiches