Eneco Meteradapter smd onderdeel gezocht

Ik heb hier een Eneco Meteradapter liggen voor een Toon thermostaat ter reparatie.

Hieruit is de bekende rook uit ontsnapt doordat er op de P1 5V op de verkeerde pinnen is gezet.

De boosdoener is een smd driepoter, ik denk in een Sot416 behuizing met de opdruk 44t, waarbij speciale aandacht uitgaat naar de manier waarop de t is gedrukt. Dit is in italic gedrukt.
Maakt mij daarom niet duidelijk of dit een deel van het onderdeel nummer is of een afkorting van een fabrikant.

Op de print zitten nog een paar van deze 3 poters waar de rook nog niet uit is. Ter referentie voor de maat, de drie poter links is een Sot23.

Iemand een idee wat dit voor een onderdeel is.

fatbeard

Honourable Member

Op deze foto is vrijwel niets te zien (en wat er te zien is ziet er goed uit), mogelijk is die genomen terwijl die rook aan het ontsnappen was?

Maar ff zonder dollen: met de beschikbare gegevens kom ik uit op een BAT54SW of een BAS40W-04, al zitten die in een ietsepietsie grotere SOT323 behuizing.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Zou dan een dubbele Schottky diode zijn, je zou voor de zekerheid nog een niet uitgerookt exemplaar los kunnen maken en hem doormeten met de multimeter in diode-stand.

Is een SC-70 package. De Bat54 heeft een 44x marking in SC-70.

https://assets.nexperia.com/documents/data-sheet/BAT54W_SER.pdf

[Bericht gewijzigd door Mr. SnuGGelS op donderdag 6 augustus 2020 12:44:07 (34%)

De meteradapter doet het weer met een BAT54SW, bedankt voor de tips.

De foto was ter verduidelijking van de italic letter t, op de foto staat niet de doorgebrande BAT54.

Dit is wel de roker.