Loewe Individual Sound Projector - Start niet meer

Goede avond,

Mijn Loewe Individual Sound Projector (Soundbar) heeft het begeven en dit dan wel op een heel eigenaardige manier. Een aantal weken geleden begon het probleem. Ik drukte op de aan knop en de speakerbar startte niet meer.

Ik heb na wat zoeken en proberen gevonden dat ik er wel nog in slaagde om hem aan te krijgen, wanneer ik eerst de stroomkabel uittrok en die na een 15 à 20 seconden terug aankoppelde op het net en dan aan deed. Dan startte hij nog op en eens die opgestart was bleef hij ononderbroken perfect werken, zelfs gedurende uren aan een stuk.

Ik heb dit trucje gebruikt om hem de laatste 3 weken nog te kunnen gebruiken. Ondertussen lijkt het volledig gedaan te zijn met de speakerbar. Zelfs dit trucje werkt niet meer om hem te starten. Hij is volledig dood.

Ik heb hem opengevezen en het power board visueel onderzocht; Ik zie niet onmiddellijk visueel heel veel verkeerd. Ik ben heel ver van een elektronica expert; Maar heb ik mijn tijd wel nog menig circuit borden aan de praat gekregen door ze visueel te inspecteren en de nodige bolle of gepofte condensatoren te verwijderen en vervangen door nieuwe.

Een condensator kan je niet nauwkeurig uitmeten zeker zolang hij op het bord zit? Zou het de relay kunnen zijn. Ik hoorde jarenlang de relay die stroomtoevoer geven wanneer ik die aan stak. Dit hoor ik nu niet meer? Of is dit een gevolg van een ander component die het begeven heeft ?

Maar hier ben ik niet langer in m’n element. Alhoewel dit me wel degelijk enorm aanspreekt en interesseert. Ik heb met de multimeter een aantal componenten, weerstanden en voltages gemeten maar weet eigenlijk niet goed hoe ik er moet aan beginnen. Zijn er mensen die me graag op weg willen helpen om persoonlijk mijn zoektocht en kennis willen helpen uitbreiden spreek me aan aub.

Ik kan ook verplaatsen met de wagen en/of online stap voor stap taken uitvoeren.

Alle hulp word zeker geapprecieerd.

PS: Dit is een audio component maar het is stroom voorziening probleem vandaar in High Votage.

Hallo Fiorana,

Wellicht 'n beetje late reactie, maar ik ben speurende naar dezelfde oplossing. Heb gisteren op marktplaats deze soundbar defect gekocht en heb ook het verschijnsel dat die niet meer opstart. Het model dat ik heb is de 67201 T00, waarbij eea er net 'n beetje anders uitziet als in de service manuel die je als link meestuurde aangezien ik al 'n flinke uitdaging heb om bij de pcb te komen gezien het feit dat de "plaatjes" die losgeschroefd dienen te worden er simpelweg niet aanwezig zijn.

Op ebay zag ik dat eea gerepareerd kan worden voor €40,-, maar dan dien je wel de complete soundbar naar Duitsland te sturen. De verschijnselen komen overeen met hetgeen jij omschrijft:
https://www.ebay.de/itm/LOEWE-67201T00-67201W00-ect-SOUNDPROJEKTOR-SOU…

Zelf ga ik proberen om het op componentenniveau op te lossen. Ik hou je op de hoogte

na wat langer zoeken bij 'n Duits forum van Loewe dient het C515 te zijn van 22nF/630V die vervangen dient te worden door 'n 22nF/1000V.

Zelf ben ik op hetzelfde forum erachter gekomen dat ik de zijkanten los dien te halen(verlijmd) om eea te demonteren om zodoende bij het pcb te komen.

Keep you posted.

Laat ff weten of je jouw SoundProjector opgelost hebt.

Laat ff weten of je jouw SoundProjector opgelost hebt.

Zojuist mijn C515 losgehaald en gemeten:
1435pF, oftewel 1,4nF hetgeen veel minder is dan 22nF, kortom ik ga deze bestellen en plaatsen

Na plaatsen condensator werkt eea weer perfect. Dank aan de Duitse forumleden

Hoi Pavel123,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn soundprojector.

Zou je me kunnen helpen waar ik de Condensator kan kopen.

Alvast hartelijk dank

Hallo Greune,

Uiteraard!
Ik heb d'r enkele gekocht bij budgetronics.nl, waarbij ik wel dien te vermelden dat de condensator groter is en ook de "steek" van de aansluitingen. Kortom, je dient wel 'n beetje creatief te solderen om het passend te maken.(zelf heb ik 'n stukje draad van 'n ander component gebruikt om het passend te maken).
Mocht je interesse hebben dan heb ik er nog 1tje liggen, zodat je niet die "extreme" transportkosten hoeft te betalen.

Dag allen,

Ik heb precies hetzelfde probleem!

Is het zeker dat het de condensator is? Is er in NL een service of iemand die dit zou kunnen fixen tegen klein tariefje?

Ik hoor graag....

Op 14 november 2020 16:02:41 schreef C J:
Dag allen,

Ik heb precies hetzelfde probleem!

Is het zeker dat het de condensator is? Is er in NL een service of iemand die dit zou kunnen fixen tegen klein tariefje?

Ik hoor graag....

Die zijn er wel. Als je je locatie erbij zet helpt dat :)

Goed punt ;-)

In de buurt van Leiden.......

Dank alvast!

Kom zelf uit Helmond, dus dat is wel ruim 1.5 rijden. Hopelijk zit er iemand dichterbij voor je.

Voor 99% verwacht ik dat het dit onderdeeltje dient te zijn. Op Duits forum vele bevestigingen dat het de oplossing was.

Na lange tijd toch nog wat tijd gevonden om hier verder de draad terug op te pikken.

Ik heb alle electrolytische condensatoren vervangen op het power board maar helaas geen resultaat. Ik stond op het punt om het hele boeltje weg te gooien.

Toen dacht ik eraan om nog eens het forum te raadplegen en tot mijn grote verbasing las ik de berichtjes.

Dus ben ik op aangeven van Pavel123 naar de electroshop gegaan hier in Gent en heb me daar een foliecondensator aangekochg van philips 1000v 22nF. Deze erop gesoldeerd en voila alles werkt terug prima en dit allemaal voor 69 eurocent. Ongelooflijk.

Mijn enorme dank aan Pavel123 voor de oplossing ! Much appreciated.

maartenbakker

Golden Member

Ah, dat klinkt verdacht veel als een koppelcondensator in een halve brug topologie, of als een serievoeding.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Fiorana,
Graag gedaan. Eer dient tevens naar de Duitse hobbyisten te gaan. Daar heb ik 't weer opgepikt.

Om niets te missen is het handig om 't vinkje aan te clicken "E-mail notificatie voor dit topic" hetgeen verschijnt zodra je 'n antwoord geeft. Dan komt de response/antwoord van dit topic direct op je mail.
Wel zo handig!

@ C J,
Is het nog gelukt met het vervangen of wil je 'n keer naar Helmond komen?

Is zeker nog niet gelukt..... Als ik in mijn buurt (van Leiden) geen hulp kan krijgen, dan wordt Helmond wel een optie idd ;-)