Kassie om verkeerslichten op groen te zetten

Ik kan me niet voorstellen dat een NH'er op eigen houtje een volglicht (op de Frederik van Eedenlaan) gekoppeld op groen laat komen zonder overleg met de verkeerskundige van de gemeente Delft.
Het lijkt mij ook een ingrijpende wijziging in de regeling. Dat bouw je niet zomaar in.
Welk type regelaar betrof dit?
Waren het FR11'en (transistorsturing) of FR25's (CMOS-sturing). Latere type's hebben/hadden microprocessors en moesten dus in de fabriek geprogrammeerd worden.

Hubie

Special Member

Op 9 augustus 2020 19:21:02 schreef KlaasZ:
[...]

Wiki zegt:Amberkleurig,is dat geel of oranje?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerslicht
Volgens Wiki is het oranje.
Of het nu geel of oranje is maakt niet uit.
Je moet in 1 seconde beslissen, gas of rem. ;-)
Op bekend terrein (Rotjeknor) is het gas geven,op onbekend terrein liever de rem.

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 10 augustus 2020 01:38:49 (11%)

mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
RAAF12

Golden Member

De wet gebruikt zowel geel als oranjegeel. Ik zie wel kleurverschil tussen oude lichten met lampen en moderne met LEDS. Die worden met PWM bestuurd. Kan je mooi zien als je ze filmt met een smartphone. Op 23.30 min.
https://www.youtube.com/watch?v=Oi_k_8JMU5A&t=79s

Sine

Moderator

PWM?

Die hobbelen gewoon op niet afgevlakte wisselspanning.

RAAF12

Golden Member

Waarom denk ik bij LED sturing aan PWM? Maar jij zal ongetwijfeld juistere info hebben....
Bij die ouwe lichten met gloeilamp knippert er niets, gefilmd met een foontje.

Op 9 augustus 2020 09:17:58 schreef KlaasZ:
[...]Rood: stoplicht
Geel: twijfellicht
Groen: doorrijlicht ;)

Rood is altijd een stoplicht. Een stoplicht kan dus ook nooit op rood springen, een verkeerslicht kan dat wel. Vaak moet je wel wachten bij een stoplicht, bij een verkeerslicht niet altijd.

Als je een woord maar lang genoeg verkeerd gebruikt, wordt het vanzelf gewoon...

RAAF12

Golden Member

Yep, doorrijdlichten was nooit de bedoeling van de wetgever. Daar hadden ze geen lichten voor nodig. Zal wel de temperatuur zijn (pff) dat ik wat melig ben :-)

Kruimel

Golden Member

Op 8 augustus 2020 23:05:30 schreef ohm pi:
Ik persoonlijk vind het niet zo'n goed idee. Ik zie namelijk het volgende gebeuren. Midden in de nacht rijdt een sportieve rijder. Hij ziet het licht naar rood gaan. 't Is een slimme Belg en hij denkt: "Ja, dat ken ik al. Als ik sportief aan kom rijden gaat het licht voor Jan Doedel naar rood. Dat heb ik al zo vaak gezien." Zonder vaart te verminderen rijdt hij gewoon door rood en dat gaat altijd goed. Totdat er midden in de nacht bij het naderen van die sportieve rijder een fietser over wil steken en op het knopje drukt.

Ja maar er staat daar wel een flitskastje naast hoor, dat is niet afhankelijk van ome agent die ernaast staat. Als je dat doet heb je wel wat uit te leggen aan de rechter...

Op 9 augustus 2020 09:17:58 schreef KlaasZ:
[...]Rood: stoplicht
Geel: twijfellicht
Groen: doorrijlicht ;)

Die kleuren ken ik niet.
Ik ken alleen maar :
- Groen: doorrijden
- Donkergroen: doorrijden
- Donkerdergroen: doorrijden

Shiptronic

Overleden

Het gaat niet om de kleur maar de positie

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hubie

Special Member

Op 10 augustus 2020 23:17:34 schreef Shiptronic:
Het gaat niet om de kleur maar de positie

Idd

Zelfs als je kleurenblind bent weet je toch dat het van boven naar beneden rood,oranje,groen is?

Shiptronic

Overleden

Op 11 augustus 2020 01:50:37 schreef Hubie:
[...]
Idd

Zelfs als je kleurenblind bent weet je toch dat het van boven naar beneden rood,oranje,groen is?

Geen idee, ik weet dat je bij de onderste mag door rijden, bij die andere 2 moet je stoppen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hubie

Special Member

Op 11 augustus 2020 01:55:09 schreef Shiptronic:
[...]

Geen idee, ik weet dat je bij de onderste mag door rijden, bij die andere 2 moet je stoppen.

;-) Ik zit hier al een kwartier lang een snedig antwoord te verzinnen,maar je reactie is geniaal. ;-) (Bij die andere 2 moet je stoppen) ;-) ;-) kom ik nooit meer overheen. ;-)

[Bericht gewijzigd door Hubie op dinsdag 11 augustus 2020 02:41:21 (30%)

mel

Golden Member

Bij Het Spoor is rood juist de Onderste >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
mel

Golden Member

Op 11 augustus 2020 01:50:37 schreef Hubie:
[...]
Idd

Zelfs als je kleurenblind bent weet je toch dat het van boven naar beneden rood,oranje,groen is?

Zet er een Uzi bij, als je dan door rood rijd, begint dat ding gelijk te schieten .. :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

Op 6 augustus 2020 22:21:55 schreef High met Henk:
Ach op de randweg Bergen op Zoom hebben we een groeme golf... Zegt men. Op bordjes staat snelheid die je zou moeten rijden om dus in de golf te zitten. Klopt voor geen meter, dus gewoon max snelheid en je ziet wel waar je strand...

Zelden zo'n kansloos project gezien.

Je hebt grootste kans op een groene golf als je langs die weg gaat zitten en er toevallig 1 van het merk volkswagen voorbij komt..

Ben niet de enige die dit vind:
https://indebuurt.nl/bergenopzoom/nieuws/verkeer/dit-zijn-de-stomste-s…

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Kruimel

Golden Member

Misschien moeten ze gewoon de suggestie dat er een groene golf is weghalen en niemand kraait er naar. Is Bergen op Zoom zo een metropool dat het synchoniseren van stoplichten überhaupt hoog op de agenda zou moeten staan? Mijn bezwaar zou eerder zijn dat er geld gegaan is naar het proberen, ik kan me niet voorstellen dat er geen grotere problemen zijn in Bergen op Zoom dan de doorstroom van de noordring.

maartenbakker

Golden Member

Juist bij niet-metropolen is het belangrijk dat je er soepel omheen kunt rijden >:)

In het kader van het milieu zou het verstandig zijn als er meer goed werkende groene golven zouden komen in plaats van minder. Net zoals je vaak met de gekste omwegen door en langs steden wordt gestuurd. Modern, maar volledig strijdig met de zogenaamde doelstellingen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 30 augustus 2020 23:39:02 (42%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."