3.3V PWM naar 10V PWM

Uit een IKEA Tradfri lamp heb ik een Zigbee module gehaald. Deze module wordt gevoed met 3.3v en geeft vervolgens een 3.3v PWM signaal uit op 600Hz.

De toepassing die ik voor ogen heb vereist een 10v PWM signaal. Hoe maak ik het slimste van het 3.3v PWM signaal een 10v PWM? Dank!

Zoals beschreven in uw vorige topic ?
Of als het niet om deze ingang gaat, dan is het nuttig te weten wat dan wel.

Op 11 augustus 2020 21:37:27 schreef Aart:
Zoals beschreven in uw vorige topic ?

Dank voor je snelle reactie. Het gaat hier om een andere Zigbee module en een andere schakeling, maar nu ik zo naar de vorige post kijk is het probleem inderdaad zo ongeveer gelijk. Ik dacht echter een stap verder te zijn, mijn vraag is dan ook een stuk concreter. In plaats van 'hoe sluit ik dit aan', naar 'hoe kom ik van 3.3v naar 10v zonder het PWM signaal te verliezen verstoren'. Ik kreeg het bij de suggesties in het vorige topic niet voor elkaar, dus vandaar mijn vraag.

Arco

Special Member

Je kunt iets als een TC4427 nemen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Er staat additive PWM signal in de datasheet dus ik denk dat je er niet zomaar een mosfet tussen kunt zetten.

probeer dit eens, je zult een step up dc converter moeten gebruiken om van je 3v3 naar de gewenste 10v te komen.

Have you debounced your buttons today?

Meetlint, jij gaat er van uit dat het een stuur-signaal is wat "10V" signaal niveaus heeft. Zou kunnen, maar ik hou er ook rekening mee dat ie 3W leds heeft die bij 10V hun 300mA opnemen....

Voordat ik nutteloos ga zitten tekenen even af of oscarrr de vraag nog gaat beantwoorden:

Op 11 augustus 2020 21:37:27 schreef Aart:
... dan is het nuttig te weten wat dan wel.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

ben uitgegaan van de meanwell voeding van zijn vorige vraag.

Have you debounced your buttons today?

Op 12 augustus 2020 12:28:23 schreef meetlint:
ben uitgegaan van de meanwell voeding van zijn vorige vraag.

Dank @rew en @meetlint, het is inderdaad nog steeds de Meanwell voeding van voorheen (die 24V leds voedt, maar dat is nu minder relevant).

De voeding heeft een handigheidje, een extra 5V uitgang die ik naar 3.3V breng voor de Tradfri Zigbee module. Die 5V kan ik uiteraard ook boosten om zo toe te passen in het schema van @meetlint . Welke MOSFET stel je voor? Een IRLZ34N?

Het ding heeft op de ingang een aantal verschillende mogelijke input-mogelijkheden. PWM is d'r eentje van. Maar.... ook "weerstand".

Om te voorkomen dat ze moeten gaan detecteren wat JIJ vandaag hebt aangesloten zullen ze een pullup weerstand in dat ding hebben zitten. Bijkomend voordeel is dat ie zonder iets aangesloten op de dim ingang op 100% gaat... Kan je de boel testen zonder daar wat aan te sluiten.

Anyway, dat zou betekenen dat het genoemde schema werkt, en dat zelfs die weerstand niet nodig is... (Dwz: de drain van de mosfet is direct de uitgang, niet de 10V aan de drain hangen, dat is niet de bedoeling!). Als ze ook nog een condensator op de ingang hebben gezet is de vraag of je niet een rare response curve gaat krijgen als je niet ook de boel actief hoog stuurt.

Mean Well is goed bedoeld, maar in de datasheets ontbreekt soms wat dingen die je toch zou willen weten. Zoals hier die condensator.

Even voor de goede orde: Iemand anders (denk ik, ander topic) heeft dimmers die 0-20V worden aangestuurd. Daar werden circuits voorgesteld die stevig stroom konden STUREN naar de dim input van de apparaten.... Maar met deze constructie in het apparaat zou die stroom juist opgenomen moeten worden!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Voor de Mosfet Q1 kun je een BS170 proberen, maar ik denk dat een echte logic level Mosfet beter presteert, alleen weet ik daar geen type nummer van, maar dat weet iemand anders wel hier op het forum.

Voor de CD4093 kun je ook de HEF4093 gebruiken.
Is er meer uitgangsstroom op de uitgang nodig dan kun je de 4093 vervangen door de TC4426.

Telefunken Sender Systeme Berlin