AEG wasmachine L74900 Pno 914526301/00

Ik heb het volgende probleem met het toestel.
Machine start en neemt water, trommel draait. Na +-10 minuten neemt de machine water bij via de hoofdwas in de zeepbak. Het toestel blijft water nemen tot halfweg het deurglas. Dan wordt er afgepompt (niveau te hoog) en de machine is einde programma.

Niveaumeting NOK . Niveaumeting is eigenlijk een drukmeting dewelke via flexibeltje is aangesloten op de kuip .
Flexibel eens doorblazen zou het probleem kunnen oplossen .

jan

Zijn dat die oude dingen niet die bij weerstandsverlies pressostaat errors geven?(f53 of drg in het service programma). Als pressostaten (zitten er 2 in, een mechanische en elektronische, stamt uit de tijd dat elektronische juist opkwamen en he vertrouwen nog niet dat was) hun leidingen niet verstopt blijkt te zitten kun je het verwarmingselement los koppelen en er een andere geïsoleerde belasting op hangen. Zonder belasting wordt het niets, deze wordt getest op aanwezigheid. daar ook geen succes dan zou ik via het service programma de foutcodes uitlezen en een functietest uitvoeren.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Of verwarmingsrelais zit los op de print of defect. Deze deelt mee in de nivo meting oftwewel de oude pressostaat.Anders is de analoge pressostaat defect

Vandaag terug geweest, het is niet mijn machine. Alles nagekeken. Drukslangen, verwarming, print... Inmiddels is er beslist voor een nieuwe want het toestel is 13 jaar. Dat is zo een leeftijd waar er kosten aan zitten te komen. Het risico is groot dat het een chronische patient wordt. Bedankt allen voor de feedback.