Oude en/of bejaarde componenten

Nou dat is wel snel! ;) Hij lag zeker bovenaan de stapel op CO...
Toch bedankt hiervoor das erg fijn van je.
Je snelkoppeling bevat wel een fout, ik moest de laatste 3 tekens verwijderen om de pagina te zien.

Gegroet Maaike,

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op woensdag 29 juli 2020 19:51:47 (28%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Ik moet dus de negatieve pool gebruiken hiervoor en dan enkel de weerstanden nog? Die zekering ga ik ook proberen, die zal wel hoger zijn in waarde hier denk ik. Moet die weerstand ook in de 230V leiding van mij? Ik denk dat die zeker zal opbranden bij dit apparaat.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Hubie

Special Member

De HSP in jouw apparaat is aanmerkelijk hoger,wel een beetje 'tricky'om daar mee te gaan experimenteren.Doe je voorzichtig?

@CrossFireX, dat is een mooie hoogspanning transformator.
Wellicht is het helemaal geen transformator maar zo noem ik het.
Als je niet weet wat je ermee kan doen, dan wil ik deze wel van u overnemen.
Zonde om af te voeren naar de milieustraat.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Op 29 juli 2020 19:10:28 schreef CrossFireX:
Maar ik heb ergens gelezen dat je er ook de lucht in je huis mee kan reinigen?? Die worden nu zelfs nog verkocht in verschillende winkels op internet. Met scherpe naalden die dan zelfs afslijten.
Ik herinner mij zo iets uit een oude elektuur dat er een schakeling was.

Deze zal vooral ozon produceren. Ze zijn ook niet bedoeld voor continue gebruik. En ja, ze kunnen "bijten". Niet dat er veel stroom uit kan komen, maar er zit een gelijkrichter en afvlakcondensator mee in de behuizing. Als hij schroot wordt, ik heb er nog wel een toepassing voor :-)

ik kreeg plots veel e-mails voor dit ding... Iemand bood zelfs 30 Euro aan.
Voorlopig doe ik ze nog niet weg, misschien verloot ik ze later wel gewoon!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Zo juist ook gevonden op de zolder...

Nieuw in doos, iemand interesse? :)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Arco

Special Member

't Is wel grappig om te zien hoe goed en simpel ze in rusland sommige zaken oplosten. Kwam deze netfiltercondensatoren tegen:
Goede aardverbinding, simpel te monteren, en zo te zien een vrij stevige behuizing...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Jinny

Golden Member

Thuis gekomen, die contactor heb ik nog wel emplooi voor

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen