Bestellingen uit China duren (momenteel) lang ?

Echt... voor de zoveelste keer: Postnl regelt hoe druk ze het hebben door meer of minder van de internationale post in het systeem te gooien. Niets "douane".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

c/p

Het gaat weer redelijk vlot, de bestelling via https://adapterswinkel.nl/
Nummer: YT*************
Pakketstatus: In transport
Land: China -> Nederland
Bestemming:

Oorsprong:
2020-07-03 10:08, AMSTERDAM - NETHERLANDS, Arrive at international airport | AMSTERDAM AIRPORT
2020-07-02 14:16, CHINA, Departure to destination country
2020-07-01 20:00, CHINA, Arrive at international airport to abroad
2020-07-01 14:44, SHENZHEN, Departed Facility In processing center
2020-07-01 08:04, SHENZHEN, Shipment has been processed in operational center
2020-06-30 21:47, SHENZHEN, Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2020-06-30 10:20, Shipment information received
======================================
Powered by www.17track.net

end c/p

Het pakje lag in goede conditie voor de deur op 16 juli en is 17 dagen onderweg geweest waarvan de langste tijd op Schiphol, niet schlecht....

weeral opletten nu.
vrijdag kreeg ik bericht 'bad news about order....'.
als die niet geleverd wordt voor de 18de dat ik refund kan vragen.

vandaag kijk ik echter in mijn lijst, die order is weg.
gaan moeten zoeken in al mijn orders, en vind er ineens 3 die afgesloten zijn met 'confirmation received'.
nogthans was er maar 1 die de 18de afliep, en de rest had nog 2dagen.

dus houd het maar in de gaten, ze sluiten de orders gewoon af en je krijgt geen mails meer. ook staan ze niet meer in de 'waiting delivery' lijst

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Ronald45

Golden Member

Meestal kan je dan nog een dispute openen

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik heb mijn aankopen fel teruggeschroefd alginds, maar voor sommige dingen kan men er bijna niet buiten. Recentelijks valt het op dat de zendingen erg vlot aankomen, 3-4 weken gewoonlijk, vroeger was het minimum het dubbel.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 18 augustus 2020 21:29:15 schreef Shiptronic:
Er gaan nog een paar pakketjes niet aan komen :

Toen zag die bus er nog een stuk beter uit....

Dit moet DHL parcel zijn, of DHL express. Voor pakketjes van Aliexpress moet je voor ongeveer 150 euro bestellen willen ze het met DHL express gaan sturen. Iets eerder misschien ook al.

DHL parcel kunnen ze niet aansturen vanuit china. (Ze kunnen DHL global mail proberen maar dat wordt dan hier toch door postnl gedaan! en niet door hun zusterbedrijf.)

Deze grote bussen zijn MEESTAL van express, 'parcel heeft meestal kleinere bussen. Maar express schijnt ook van die kleine te hebben en parcel ook van die grote. Die zijn niet van mekaar te onderscheiden. Ook de gasten die er inzitten dragen identieke unformen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Zouden er wat LiPos in hebben gezeten....?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 18 augustus 2020 23:12:41 schreef Tidak Ada:
Zouden er wat LiPos in hebben gezeten....?

Ik mis er nog twee zoals onderstaand plaatje (telefoon batterijen).

Er was recent nog discussie hoe het nu zat met opsturen van LiIons en andere batterijen hier op CO. Ik heb nog steeds geen idee, maar de eerste is aangekomen met deze sticker ;)

EDIT: (bron)

Verpakkingsetiket 'Lithium-Ion Batteries'

Nieuw verpakkingsetiket voor 'Lithium-Ion Batteries'
Per 1.1.2019 verplicht te gebruiken
Te gebruiken bij transport van batterijen in of met apparatuur
Wanneer de batterijen los getransporteerd worden is UN3480 van kracht.

Vul uw telefoonnummer in en wij bedrukken dit gratis op uw sticker!

Sticker 'Lithium-Ion UN3481' verpakkingsetiket

Dit verpakkingsetiket heeft UN3481 op de sticker staan. Dit betekent dat er Ion-batterijen in de apparatuur zitten. Het etiket moet gebruikt worden om verpakkingen aan te geven. Deze verpakkingen kunnen bijvoorbeeld dozen zijn.

Voor batterijen met een kracht van maximaal 100 kWh.

Er zat een LOSSE batterij in voor een oude telefoon, dus m.i.had het een 3480 sticker moeten zijn. Hij was wel *iets* lichter dan 100kWh _/-\o_

[Bericht gewijzigd door r-p op woensdag 19 augustus 2020 13:49:32 (55%)

Op 18 augustus 2020 23:12:41 schreef Tidak Ada:
Zouden er wat LiPos in hebben gezeten....?

Op het filmpje zie je dat de brand zich in het begin op het motorcompartiment concentreert. Ik denk dat er iets met het motorcompartiment was.

Ik doe persoonlijk zeg 1x per week zaken met die gasten. twee weken terug dinsdag een Bo-rent bus en woensdag een witte. "de gele was in onderhoud".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Gisteren sprak ik een collega die op een sorteercentrum heeft gewerkt. Eens nagevraagd over china pakjes.

Bij PostNL worden chinapakjes nooit langer dan een week vastgehouden. Gemiddeld worden ze 2 dagen vastgehouden, zodat ze mee kunnen op bezorgdagen dat er niet al meerdere zakken normale post zijn voor een wijk. Een enkele keer is het een hele week, maar dat is vrij ongebruikelijk. Je kan het dus beschouwen als '72 uurs-post' zoals je ook als professionele verzender kan kiezen om goedkoper uit te zijn dan 'volgende dag bezorging'.

Er staan op één sorteercentrum soms 20 karren (het soort rolkarren met 'hekken' die je ook ziet bij de vakkenvullers in de supermarkt) klaar om gesorteerd te worden.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Thevel

Golden Member

Op 11 augustus bij Alie wat besteld, vandaag aangekomen, 13 dagen dus.
Verzonden met AliExpress Standard Shipping.
Al mijn laatste bestellingen duurden veeeeel langer tot zelfs bijna 3 maanden!
Het lijkt weer beter te gaan.

hangt van pakketje tot packetje af.
heb een paar bestellingen dubbel lopen. ik heb het snel nodig, dus bestel hetzelfde bij 2 leveranciers. de ene na 2-3weken hier, de andere heb ik vorige week refund mogen aanvragen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
bprosman

Golden Member

Vandaag 2 pakketjes ontvangen, door DHL door de brievenbus geduwd.
Volgens de tracking hebben ze een weekje bij DHL "gelogeerd".
12 Dagen totaal onderweg geweest.
Ook 1 pakje via de post in de bus, zelfde dag besteld (12 dagen geleden).

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 25 augustus 2020 14:01:39 (30%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

De bestellingen uit China gaan weer lekker snel, de meeste komen binnen 14 dagen binnen.

Jeever

Golden Member

Levering vanuit China via België
Op 10 september een labvoeding van ongeveer € 50,00 besteld bij Banggood. Op 18 september in het sorteercentrum van GLS in het Belgische Puurs aangekomen. Op 22 september in Landgraaf bezorgd door GLS.
Ontduiking van de Nederlandse douane door via België in Europa in te voeren?

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
fzwart

Golden Member

Deze maakt ook wel een vreemde route. Via Kazachstan en dan naar Frankrijk?

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Waarschijnlijk met de trein gegaan die nu rijdt in het kader van het Belt and Road initiatief van China.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 19 augustus 2020 00:52:56 schreef r-p:
[...]

Ik mis er nog twee zoals onderstaand plaatje (telefoon batterijen).

Afgelopen week (24-9) geklaagd omdat ze nog steeds niet binnen waren na 2 maanden (24-7 besteld) en ze in de tracking informatie nog in 'shippers warehouse' stonden. Of ik gewoon de order maar moest cancellen en opnieuw bestellen?

Dag later (25-9) lagen ze op de mat...

Deze maakt ook wel een vreemde route. Via Kazachstan en dan naar Frankrijk?

Is dat die nieuwe zijde route niet,...tussen China en de EU ?

Alles met een knipoog ;-)

Op 1 oktober 2020 12:47:56 schreef r-p:
Dag later (25-9) lagen ze op de mat...

Ik heb 1 zending ontvangen waar ik geen postnl mailtjes van gehad had dat het in de buurt was etc. Blijkt dat ze het tracking nr veranderd hadden nadat ik het in mijn systeem had gezet. Andere zending stond vergelijkbaar met de jouwe op: "shipment cancelled". Geklaagd, geld terug. Mogelijk is die uiteindelijk toch aangekomen. (maar of het die of de vervanger die ik ervoor had gekocht is geweest weet ik niet goed)... Geen tracking nummer te vinden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wow, 18 september besteld via ebay in Shinzen.
Gratis verzending met Speedpack.
Leverdatum voor 20 nov.

Woensdag in NL en vandaag 1 oktober geleverd (in de brievenbus).

Minder dan 2 weken.

Andere zending stond vergelijkbaar met de jouwe op: "shipment cancelled".

Ik had er ook zo een op 23/9, verkoper 2x een bericht gestuurd, geen reactie na 5 dagen. Dispuut geopend, vandaag mijn geld terug gehad.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik heb er nu 1 die ik op 24/9 besteld heb en nog steeds niet als verzonden gemarkeerd is. Ik verdenk ze er van dat ze soms beweren het verstuurd te hebben terwijl dat niet zo is. Om enerzijds "snelle verzending" bij de klanten te claimen en anderzijds bij de tussen-club (aliexpress/ebay) de schijn "verstuurt binnen 2 dagen" hoog te houden. Maar goed. 6 oktober is er weer een dag.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/