Schema/service manual Loewe Subwoofer 800

Die dikke zware bak van Loewe uit de individual serie staat hier een jaartje in mijn woonkamer de kasten op de vloer te laten daveren.

Met schilder en behangwerken erop uitgekomen dat die eigenlijk continu ingeschakeld blijft, terwijl hij wel degelijk na een tijd standby hoort te gaan.

Ik vind er nu voor geen meter schema’s van, terwijl de subwoofer 525 zijn schema zelfs op dit forum perfect te vinden is.
Kan iemand dit even uploaden aub? Zo’n stroomverbruiker is nergens goed voor...

vergeten

Golden Member

Wat heb je zelf al gedaan? deze vraag is wel erg "lui" :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op vrijdag 21 augustus 2020 22:48:03 (10%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Wel euh ik heb twee sites waar ik vaker schema’s op vind: niets.
Ik ben een uur en half aan het Googelen geweest om dergelijk document te vinden, zowel op type als op diverse artikelnummers.: niets

Een tijdje terug had ik een sub525 en bleek die hier uitvoerig besproken te zijn incl. Geüpload schema. Dit was elders ook onvindbaar.

Is mijn voorafgaande arbeid en daaropvolgende motivatie voldoende voor u?
Zoniet bekijk je maar even mijn profielgeschiedenis en wellicht zie je dan dat ik af en toe wel eens de tijd neem anderen verder te helpen.
#vraagteenmensookeensiets _/-\o_

Maar heb je geen gebruikers handleiding nodig? Waarom zou er iets kapot zijn?

Shiptronic

Overleden

Ze gaan niet op stand by, dus power off als er geen audio input is. ze doen het dus prima , maar staan dus 100% van de tijd aan, hij gaat dus niet in sleep.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 22 augustus 2020 00:22:44 schreef Shiptronic:
Ze gaan niet op stand by, dus power off als er geen audio input is. ze doen het dus prima , maar staan dus 100% van de tijd aan, hij gaat dus niet in sleep.

Dat is misschien wel instelbaar op de achterkant?

Shiptronic

Overleden

Op 22 augustus 2020 12:33:34 schreef nijhuisr:
[...]

Dat is misschien wel instelbaar op de achterkant?

Geen idee, waar is de link met product info? Ik zie geen DS , IM, UM.

de UM : https://cdn.loewe.tv/manuals_new/BA_AUDIO/all-lines/68206xxx_Subwoofer…

Pag, 3 Power kan : ON/OFF , Mode kan : Manu./Auto

Ik vermoed dat TS : ON,Auto gebruikt, hij geen input aanbied, maar de unit niet op standby gaat, maar "AAN" blijft staan.

@ TS al eens geprobeerd de beide inputs aan ground te hangen Dan weet je 100% zeker dat er geen audio "IN" is!

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 22 augustus 2020 17:21:43 (48%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik citeer even uit de handleiding:

Automatische of manuele modus
Wanneer de subwoofer werd aangesloten zoals beschreven op pagina 8 en de Mode-schakelaar?in de stand Auto staat, hoeft u de subwoofer niet meer afzonderlijk in en uit te schakelen. Nadat de subwoofer voor de eerste keer werd ingeschakeld, wordt hij altijd samen met het Loewe-tv-toestel automatisch in- en uitgeschakeld.
Wanneer de subwoofer in combinatie met andere toestellen dan de Loewe Flat-TV wordt gebruikt, moet de Mode-schakelaar?in de stand Manu. worden gezet. De subwoofer moet dan manueel met de Power-schakelaar?in-/uitgeschakeld worden.

Uiteraard is de woofer ingesteld op de AUTO stand en is hij dmv de Loewe systeemkabel aangesloten aan mijn Loewe televisie. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat er een Digital Audiolink naar Audiolink converter tussen zit omdat mijn Bild 5.65 een DAL uitgang heeft. Dit heeft toch twee jaar zo prima gewerkt.
Het converter unitje heb ik reeds losgemaakt en dit heeft geen soelaas gebracht.

Dan wil ik graag refereren naar volgend topic:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/143830#highlight=525+subwoof…

Hier heeft er iemand het schema van die Sub 525 toegevoegd. Je kan hier zien dat de 12V trigger van de Audiolink kabel de sub zijn voeding over optocoupler PC911 gaat inschakelen.
Resultaat: zonder die 12V gaat de sub niet aan.
Diezelfde sub525 heb ik vorig jaar ergens op MP gekocht en hersteld dankzij dat schema. Hij is nu aangesloten op een Loewe Connect SL220 chassis ook met zo'n DAL naar Audiolink converter en werkt zo prima. Staat op de slaapkamer.

De sub800 waarvan hier sprake werkt wellicht anders vermits er een auto/manual switch op staat.
Vooraleer ik dat ding, dat verder prima werkt, uit elkaar ga schroeven, wil ik min of meer weten hoe het werkt. Schema zou dus een toevoeging zijn.

@Shiptronic: vermits hij in/uit schakelt middels die 12V trigger (lees: Loewe eigen systeem, cfr handleiding die stelt dat als je een niet-Loewe systeem gebruikt de auto/manual switch op manual moet zetten en de netschakelaar gebruiken), weet je bijna op voorhand dat de inputs aan grond te leggen geen soelaas zal bieden.