Orcad 9.1 Gerbers & JLCPCB

Ik was van plan een 8051SBC te maken gebaseerd op deze site:

http://www.kswichit.com/8051sbc/8051sbc.html

Hier staan alle files inclusief de gerbers, als ik deze upload naar een online gerberviewer zie ik de print, maar bij JLCPCB gaat het niet.

8051gerber.zip

Ik heb al wat zit "rommelen"met de extensie's, maar krijg het niet goed, wie kan me een handje helpen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
fatbeard

Honourable Member

Je hebt de .ast, .drd en .dts files niet nodig, die zijn alleen voor "ons mensen": .ast is de top assembly, .drd is de drill legend en .dts zijn de drill tool settings.
Maar een beetje boardbakker hoort zich er niet aan te storen...

De .tap is de boorfile, daar staat alles in wat de boardbakker moet weten over de gaten.

Ik heb trouwens gemerkt dat de viewer van JLC zich wat erratisch gedraagt, ik kon gisteren ook geen board zien...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Bij JLCPCB worden die Gerbers automatisch verwerkt/getest.
Daar men Gerbers aanlevert met de meest vreemde extensienamen, moet die software besluiten 'wat is wat' aan de hand van de naam en inhoud.

Als 'ie daar niet uitkomt rolt er wel eens een verkeerde beslissing uit.
(heb in het vereleden wel eens een dubbelzijdige print gestuurd waar beslist werd dat het een 6 layer board was met ontbrekende files... ;)

Als je alle Gerberfiles netjes omnoemt naar de extensie die JLCPCB verwacht, dan heb je nooit problemen...
https://support.jlcpcb.com/article/29-suggested-naming-patterns

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb geen files hoeven renamen, alleen wat files conform @fatbeard verwijderd.
Zie bijgevoegde setje. Printen zijn besteld, komt vanzelf wel in het Show your projects topic voorbij.

8051SBC_GERBER.ZIP

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Arco

Special Member

Het is toch aan te raden om hun benamingsconventie te volgen. Dat voorkomt teleurstellingen bij levering... (ik spreek uit ervaring... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com