Electronica Winkel open op maandag die elcos verkoopt omgeving Amsterdam

Goedenmorgen, is er een electronica winkel in Amsterdam of omgeving die elco's verkoopt? Ik heb een 33uF 50v (of iets hogere voltage ook prima) elco nodig.

fatbeard

Honourable Member

Op maandag gaat dat wat lastig worden, ik weet alleen Muco open te zijn maar eerst bellen kan wel nuttig zijn: ze doen niet zoveel electronica meer.
Op andere dagen kun je bij Rotor terecht, het tweede deel van de week eventueel ook bij Hecke.

EDIT:
kijk anders ook even hier, al heb ik de indruk dat die lijst niet helemaal up-to-date is...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op maandag 24 augustus 2020 09:51:08 (17%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Hoeveel heb je er nodig. Vanmiddag ben ik in Amsterdam.

[Bericht gewijzigd door bobbes1 op maandag 24 augustus 2020 10:53:14 (10%)

best altijd wat kapotte schakelende voedingen in een bak houden, daar vind je dergelijke dingen 'snel' op. of een voorraadje aanleggen :-).

heb ze waarschijnlijk ook liggen thuis, maar woon wat ver van amsterdam af

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 24 augustus 2020 11:22:14 (22%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Arco

Special Member

Als je 47uF hebt, of 1x 22uF en 1x 22uF (of 2x 22uF) parallel zal ook wel werken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Aurora Kontakt in de Vijzelstraat is vandaag open.

Op 24 augustus 2020 10:47:29 schreef bobbes1:
Hoeveel heb je er nodig. Vanmiddag ben ik in Amsterdam.

Ik heb er 2 nodig denk ik :) Wanneer ben je in Amsterdam. Kan je mij een prive berichtje doen? Ik heb ook een email gestuurd naar het info mail adres met mijn contact gegevens.

[Bericht gewijzigd door uutgrunn op maandag 24 augustus 2020 12:51:02 (14%)

Op 24 augustus 2020 09:48:46 schreef fatbeard:
Op maandag gaat dat wat lastig worden, ik weet alleen Muco open te zijn maar eerst bellen kan wel nuttig zijn: ze doen niet zoveel electronica meer.

Pardon? Aan de voorraad is niets gewijzigd hoor, sinds de verhuizing van de Bilderdijkstraat naar de Roellstraat. Hooguit zijn de onderdelen die al 10 jaar op de plank lagen verdwenen, maar voor de rest is alles er nog.

De winkel is alleen wat voller geworden :D en sinds Cees niet meer standaard in de winkel staat maar Jos, kun je met 'moeilijke' elektronicavragen nog wel eens een probleem hebben.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

MUCO vanmorgen gebeld. De medewerker was heel erg aardig en heeft gekeken of er een Elco was, maar helaas had MUCO niet. Maar ze wisten zeker wel waar ze het over hadden.

Op 24 augustus 2020 11:44:45 schreef KlaasZ:
Aurora Kontakt in de Vijzelstraat is vandaag open.

Gebeld, ze verkopen geen losse elcos

Op 24 augustus 2020 11:21:56 schreef fcapri:
best altijd wat kapotte schakelende voedingen in een bak houden, daar vind je dergelijke dingen 'snel' op. of een voorraadje aanleggen :-).

heb ze waarschijnlijk ook liggen thuis, maar woon wat ver van amsterdam af

Ja balen, ik had wat voedingen van oude tv's maar die had ik paar weken bij grof vuil gelegd omdat ze echt in de weg lagen. Daar baal ik dus nu van want er zaten vast wel 33uF elcos op. Vanmiddag ff poging doen bij kringloop winkel. Misschien hebben ze daar wat.

vergeten

Golden Member

Op 24 augustus 2020 12:57:22 schreef uutgrunn:
[...]
Vanmiddag ff poging doen bij kringloop winkel. Misschien hebben ze daar wat.

Stuur me een PM als je nog niet voorzien bent ik heb een kennis in ADam Noord die dat elcootje vast wel heeft.

Op 24 augustus 2020 12:50:46 schreef weardguy:
[...]
Pardon? Aan de voorraad is niets gewijzigd hoor, sinds de verhuizing van de Bilderdijkstraat naar de Roellstraat. Hooguit zijn de onderdelen die al 10 jaar op de plank lagen verdwenen, maar voor de rest is alles er nog.

De winkel is alleen wat voller geworden :D en sinds Cees niet meer standaard in de winkel staat maar Jos, kun je met 'moeilijke' elektronicavragen nog wel eens een probleem hebben.

Met alle respect dit is toch geen moeilijke vraag of bijzonder zeldzaam onderdeeltje!
Als je dit op je winkelruit/etalage hebt staan en je hebt niet eens een elcootje van 33 µF dan ben je als elektronica winkel bij mij uitgerangeerd! :( :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Die 33uF kan ik me nog enigszins voorstellen, het is geen veelgebruikte waarde om de een of andere reden...
(meestal 10, 22, 47, 100uF: 33, 68, 82 zie je zelden...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Mjah ik vrees dat ik dan maar moet wachten tot morgen.? Televersum of rotor hebben het sowieso vast wel

Patrick de Zeester

Golden Member

Op 24 augustus 2020 14:07:18 schreef Arco:
Die 33uF kan ik me nog enigszins voorstellen, het is geen veelgebruikte waarde om de een of andere reden...
(meestal 10, 22, 47, 100uF: 33, 68, 82 zie je zelden...)

Dit heeft met toleranties te maken (bij een elco kan de capaciteit tot wel -20%/+50% van de aangegeven waarde afwijken), en omdat voor de meeste toepassingen waar elco's voor gebruikt de exacte capaciteit niet kritisch is.

blackdog

Golden Member

Hi,

Ik heb hier 2x 33uF Nichion axiale elco liggen en 2x print in 5mm steek , in Amsterdam...

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op 24 augustus 2020 14:18:16 schreef blackdog:
Hi,

Ik heb hier 2x 33uF Nichion axiale elco liggen en 2x print in 5mm steek , in Amsterdam...

Groet,
Bram

Bedankt Bram!!!!

[Bericht gewijzigd door uutgrunn op maandag 24 augustus 2020 14:34:31 (15%)

Bapaktus

Special Member

Display elektronica.nl al geprobeerd?
https://www.hf-electronics.nl/Webwinkel-Page-103607/Contact.html
Voorheenn Eurosound. Haarlem
succes, ruud

rob040

Golden Member

Das niet in Amsterdam en op maandag gesloten...

Op 24 augustus 2020 13:08:41 schreef vergeten:
Met alle respect dit is toch geen moeilijke vraag of bijzonder zeldzaam onderdeeltje!
Als je dit op je winkelruit/etalage hebt staan en je hebt niet eens een elcootje van 33 µF dan ben je als elektronica winkel bij mij uitgerangeerd! :( :)

Ik heb ook niet gezegd dat een elco een moeilijke vraag is. Maar wat voor een doorgewinterde electronica-hobbyist (en Cees) geen moeilijke vraag is, kan voor Jos een aardige zoektocht betekenen. Jos heeft jarenlang alleen de modelbouw gedaan en heeft de electronica er sinds de verhuizing bij gekregen.

Zoiets leren kost gewoon tijd. Het heeft mij ook maar een jaar geduurd om in die winkel m'n weg te vinden (ja, ik heb er (en met plezier) gewerkt), laat staan dat je ineens de hele indeling overhoop haalt en er ook nog een hele berg onderdelen, waar je soms nog nooit van gehoord hebt, bij krijgt.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
fatbeard

Honourable Member

Op 24 augustus 2020 12:50:46 schreef weardguy:
[...]
Pardon? Aan de voorraad is niets gewijzigd hoor, sinds de verhuizing van de Bilderdijkstraat naar de Roellstraat. Hooguit zijn de onderdelen die al 10 jaar op de plank lagen verdwenen, maar voor de rest is alles er nog.
...

Mijn oprechte excuses, en goed om te weten.

De laatste keer dat ik in de winkel was is inmiddels ook al weer een jaar of 6 geleden (voor wat plastic profielen: modelbouw!).
Ik had toen weinig tijd en kreeg de indruk dat de electronica naar de achtergrond was verdwenen...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik ben inmiddels voorzien dankzij Bram ! (Nog bedankt)
Geweldig dit forum!

Ik heb mijn Bose Lifestyle 5 kunnen fixen. Display was dood. Door het wisselen van de beruchte 33uF elco die bijna op elke board zit van dit type heb ik hem weer werkend gekregen.

[Bericht gewijzigd door uutgrunn op maandag 24 augustus 2020 19:18:10 (55%)