Weidmuller PZ16 bekken

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
GJ_

Moderator

Weidmuller bestelnummer 9012640000

[Bericht gewijzigd door GJ_ op maandag 24 augustus 2020 13:43:14 (69%)

bprosman

Golden Member

@GJ, kan ik er dan ook een setje kleinere bekken in zetten ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
GJ_

Moderator

Dat zou te gemakkelijk zijn :-) Ik denk het niet. Dan zou de klemkracht ook aangepast moeten worden.

Ehhh... Ik heb een soortgelijke tang (van (budgetmerk?) BGS). Daar stel ik nooit iets aan af als ik bekken verander. Zit dat niet ingebouwd in de bekken zelf? De uiteindelijke klemafstand is de maat, de daarvoor benodigde kracht levert je hand wel. Oftewel doe ik het allemaal fout en rommel ik maar wat aan?

Wel heb ik een blaadje erbij zitten met alle wijzigingen die ik heb aangebracht (iets strakker gezet omdat bepaalde draden uit normale amp stekkers te trekken waren).

GJ_

Moderator

Op 24 augustus 2020 17:12:45 schreef r-p:.. de daarvoor benodigde kracht levert je hand wel...

Nee, de klemkracht word door een dikke veer bepaald. Jou hand hoeft alleen maar die tang ver genoeg in te knijpen dat ie ook weer open gaat.

Aanrommelen wil ik niet zeggen, maar voor veel toepassingen zijn die tangen zelfs gekalibreerd, met een rapport.
En deze tang is overigens niet voor AMP's bedoeld maar voor dikke hulzen.

mel

Golden Member

Die tangen zijn zo gemaakt dat de bekken eerst dicht moeten, eer ze weer open gaan.. Dichter dan dicht gaat niet. De bekken hebben een dusdanig profiel dat dicht gewoon goed is.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

daar zit het verschil met die chinese namaak brol, pers je daar een 6mm2 mee en later een 0,5mm2 huls dan zit die los op de aders, de veer buigt met de dikkere draad te ver door. een merktang doet dat niet..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat bedoel ik dus. Zo werkt mijn tang ook. Dus hij ontgrendelt pas weer wanneer je de afstand van de ene bek en de andere bek zo klein hebt gemaakt dat de tang het goedkeurt. Maar daar zit inderdaad ergens de veerkracht ook nog in verwerkt.

Ik heb bekken voor AMP stekkers, aderhulzen (van 0,5 tot 16 in twee sets), ringogen (6, 10, 16mm^2), etc. Nog wat meer dan onderstaande foto (8 of 9 sets).

https://www.tools2go.nl/Files/10/215000/215280/ProductPhotos/MaxContent/985186685.jpg

GJ_

Moderator

Da's wel een leuke yang trouwens. Bij veel bedrijven kom je er de poort niet mee in maar voor hobbygebruik lijkt het mij wel wat