Espressomachine Bosch TES50129RW-Koude koffie

Ik heb een Espressomachine Bosch TES50129RW. Bij een druk op de startknop, gaat ogenschijnlijk alles normaal, koffie maalt, pomp pompt, er komt koffie uit de uitloop, echter gewoon koud water. Ogenschijnlijk is er op het eerste zicht niets mis. Waar begin ik gericht te zoeken ?

Alvast bedankt om mee te helpen denken

Veiligheid die op de boilerblok zit. Dan boilerweerstand. Dan print. Defecte veiligheid kan gewoon vermoeidheid vd microthermic zijn of overtemperatuur. Kalkaanslag. Ntc defect. Relais verwarming blijft plakken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hier het zelfde pobleem met gelijkwaardige machine.. Alles doet de machine perfect,maar.. kouwe ellende komt er uit.Verwarmingselement, thermostaten en NTCs lijken OK tenminste rond de 60K beide. Vreemde is dat er ook geen opwarm moment is en gaat gelijk op bedrijfsgereed staan... Komt vaker voor dus.. Geen Demo mode of zo??

Wat levert service info op? Schema, test mode...
Edit. Geen verwarmingsmoment: is dit 1 zonder boiler en met een instant doorstromer?

[Bericht gewijzigd door EricN op zaterdag 31 oktober 2020 23:30:30 (47%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Test mode levert op geen verwarming op stand C voor 3 seconde.Is een type met doorstroom element. Verwarmingsprincipe is gewoon eenvoudig,van de print af 2 pos stekker naar verwarming toe. Terugkoppeling via 2x NTC.. Alles geen fout kunnen ontdekken..

Alleen hoe een foutcode/alarm er uitkrijgen lukt niet...

mss dat je hier iets mee kan? Ik heb je Enr natuurlijk niet.

Ai, te groot, zie mail.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Je kan toch via testprogr de relais en verwarming testen (3sec)? zie foto van service manual.
Mss doet hij het niet warmen opzettelijk? Een fout in het geheugen dewelke verder werken verhindert zoals bij de philips strijkijzers. Eens een overhittinkje zit de boel vast. Bij philips mag je de print dan in de vuilbak kieperen. Bij deze zal het hopelijk wat meer mee zitten.
Mss is te lang niet ontkalkt en wil hij de software pas terug resetten als de ontkalking gebeurt is? Ik bedoel software beslissing, geen echte kalkdetectie en overhitting. Zoals in: "u heeft nog 10 beurten en dan blokkeert de boel"

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Lijkt idd op iets van negeren ontkalk programma maar uitgevoerd maar geen resultaat. Verwarming word via Tryac geschakeld, ook dat lijkt gewoon Ok

De foto (manueel 3sec verwarming aansturen) uit de service manual. Komt deze dan niet overeen met je toestel? Geeft hij "ontkalken" aan?

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 3 november 2020 13:52:13 (11%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

In den beginne dat ik toestel kreeg knipperde calc'n clean knop, volgens boekje ontkalkt, knippert niet meer nu maar nog steeds geen verwarming. Reset uitgevoerd, geen resultaat. Tryac gewisseld, geen resultaat. Circuit vanaf processor naar tryac nagelopen, geen fout kunnen ontdekken

Nee ook standje Testverwarmen voor 3 sec in service menu werkt niet. Ergens word het tegengehouden en vermoed meer en meer een fout in de EEprom

Daar lijkt het helaas op. Gaat een dure test worden.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Is duidelijk vermogensprint..Deze geleend en nu machine OK. Dus 100% element met beveiligingen en NTCs uitgesloten..

Ga me eens verdiepen in de print

Veel succes. Wel vreemd dat 2 toestellen ditzelfde voor hebben. Ofwel iets dat zwak gemaakt is ofwel een koevoet veiligheidsreactie.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?