Ingangen loggen met LOGO!

Hallo,

Voor een periode van minimaal 1 week wil ik voor een project 8 ingangen loggen zodat ik aan het eind van de week de schakelmomenten en tijdsduur tussen 2 bepaalde schakelmomenten kan bekijken.

ik had gedacht dat ik dat mooi met een LOGO kon doen, omdat ik er nog 1 heb liggen. Deze heeft 8 ingangen.

Maar nu de vraag, heeft iemand dit al eens gedaan met LOGO? Loggen zou naar de SD kaart moeten en zijn voornamelijk tijden of timestamps.

Nu kan ik wel een timer laten lopen wanneer I1 hoog word, maar hoe ik daar een timestamp bij krijg en dat alles in een log zet is me even een raadsel. Vandaar, voordat ik er zelf compleet in duik zou ik graag wat advies hebben van de experts.

De LOGO heeft een SD kaart slot waarnaar ik zou kunnen schrijven.

Bvd voor de hulp.

Toeternietoe

Dubbelgeďsoleerd

Wat je wilt kun je loggen op je LOGO!
Er zijn verschillende methoden voor.
Je kunt bv elke minuut loggen, nee een a-synchrone pulsgever die je de tijdpulsen laat geven.
Je kunt ook bij veranderingen een log maken.
bv bij aktivering van I1
Dan plaast je achter I1 een AND(EDGE) waarvan de puls naar de DATA LOG block gaan.
Log bij teruggaan van I1 kan met een NAND (EDGE)
Wil je beiden, dan de uitgangen van de AND(EDGE) en de NAND(EDGE) via een OR functie naar de DATALOG block.
Meerdere ingangen, dan meerdere malen het bovenstaande met OR blokken uitvoeren en samenstellen.

Kijk ook in de Help functie van LOGOSoft comfort, daar is ook een schat aan informatie te vinden

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Bedankt, Toeternietoe.

Vandaag eindelijk weer tijd om dit op te pakken. Ik ga ff stoeien in Logosoft en bij vragen meld ik me weer bij de experts.

Nogmaals, bedankt.

EricP

mét CE

Ik weet niet of het commercieel of knutselwerk is... Maar ik heb zoiets wel eens gedaan met een 8-bit input kaartje. Braakt elke seconde de status van de 8 inputs uit op RS232. Teraterm (destijds nog windhoos...) als logger, timestamps aan, en laat maar lopen.

Als het voor de knutsel is en het doel is zo goedkoop mogelijk / ervaring met een logo opdoen, dan is de oplossing die je zelf verzonnen hebt natuurlijk beter :) .