Verzilverd contact oppervlakte in Eagle

buckfast_beekeeper

Golden Member

Wat volgens mij ook gedaan werd bij het voorbeeld. De C past maar net tussen de eilandjes.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Het is niet goed te zien in het voorbeeld, maar in werkelijkheid lopen beide pads nog een heel stuk onder de C door. Er zit maar 2 mm ruimte tussen de pads. In totaal zijn de eilandje ongeveer 4mm bij 5mm.

Dan nog een vraagje, want ik krijg het niet gevonden.
Standaard doet het soldeereiland, als deze aan de GND plane verbonden moet worden, zich vertakken uit 4 kanten van het eilandje met een bepaalde spoorbreedte. Waar kan ik deze spoorbreedte vergoten?

Rechter muis op je (randje van)polygoon, properties kiezen en dan width veranderen.
Kleiner dan in de design rulez staat kan niet, groter wel.

Op 28 augustus 2020 21:55:45 schreef 2N3055:
Rechter muis op je (randje van)polygoon, properties kiezen en dan width veranderen.
Kleiner dan in de design rulez staat kan niet, groter wel.

Probleem wordt dan dat er verschillende plaatsen op de PCB het koper wegvalt omdat dan de dikte groter wordt dan dat daar ruimte is. Maar dat is ook weer niet de bedoeling.
Ik wil eigenlijk alleen de overgang van het pad naar de GND plane vergroten.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Werken met 2 polygons en beiden een ander 'width' geven.

Beiden delen zijn een polygon als GND. De rechtse loopt door tot het midden van het 2de soldeerpad.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Of op het aansluit pad van de condensator gaan staan en dan met de "ROUTE" tool control-clicken en een draadje leggen wat je wel bevalt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/