Beovision 7-40 opstartprobleem

Vervelend probleem en heb nog niet gekeken in de tv maar wordt gewoon hinderlijk . In de ochtend schakelt die even in maar valt dan na paar seconden weer weg incl de beolabs erop . Display blijft wel de ingeschakelde functie aangeven (dtv) maar tv reageert ook niet meer op de beo4 remote . Dus standby zetten gaat dan ook niet . Even stekker eruit en meestal na 1 keer even los geweest te zijn werkt de tv weer vlekkeloos .

Denk zelf aan voedings probleem maar wie heeft een idee of hetzelfde gehad met dit type tv ? Bedankt alvast

Mocht u het toestel toch openen, gooi dan wat foto's omhoog van de voeding, en als u hosting ruimte heeft ook van het Mainboard.

Bolle elco's zullen onze aandacht gegarandeerd trekken.

Elco's zonder temeratuursaanduiding die nabij vermogensweerstnden en / of koellichamen staan kunnen ook verdacht zijn.
Die durven nogal eens uitdrogen waardoor ze een hoge Ri krijgen. (Hoge ESR)
(Niet dat elco's MET temeratuursaanduiding dat niet zijn, echter, minder rap dan deze zonder)

Neovo.

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view

Ga het proberen om de foto's erbij te zetten als die open is . Moet er even de tijd voor vinden .

Zit nog een klachtje in soms wat misschien een link heeft met de inschakel problemen . Soms is het uitzetten ook niet goed na een avond kijken en blijven ook de luidsprekers ingeschakeld en blijft de tv zonder beeld en geluid aanstaan . KAn dan alleen echt uitzetten door de netspanning even eraf te halen zodat de tv stand-by gaat

Elco's zijn bij deze toestellen eigenlijk nooit een probleem.

Welk type is het?

Type met HDMI heeft een DVE board wat nogal es vreemd en moeilijk wil doen.

Type zonder HDMI, met DVI wil wel eens software problemen hebben.

Type is 9440 dus MK4 . Heb nog een mk4 uit elkaar liggen voor de parts dus kan het board evt wisselen om te kijken of dat het oplost . Tv ook compleet gereset in service menu deze week maar dat gaf geen resultaat .

Enig idee wat er dan fout zou kunnen gaan op het board ?

Fout lijkt opgelost en heb het powerboard gewisseld met het powerboard van de sloop 9440 tv . Het gewisselde board is wel anders in uitvoering maar gelijk in aansluitingen . Nu alleen even kijken wat er evt aan fout nog te vinden is zo op het defecte board .

Het board met de 4 koelplaten zit er nu in uit de sloop 9440 tv . Waren er verschillende boards voor de MK4 ?

Eentje ooit hersteld, elco's waren uitgedroogd. Door bouw TV blijft er te veel warmte hangen..

Zoe goed kunnen zijn want probleem was terug te halen als die even weer goed opstarte na even aan staan met bus koudspray op de elco's . Dus na het koud maken was het probleem er gelijk weer . Zal ze er even uithalen en meten welke er wat klierig zijn .

Had ze allemaal vervangen want ESR waren allemaal meer dan 10% afwijkend

Denk dat dat een strak plan is want de grote elco 330uf meet niet beter dan 309 uf en 1 van de andere lag ook lager in uf . Dus ga dat doen later

Die hebben altijd een goede afwijking,is geen punt verder. Als ESR OK is, verder zo laten..

Op 9 september 2020 09:35:53 schreef volkerak:
Fout lijkt opgelost en heb het powerboard gewisseld met het powerboard van de sloop 9440 tv . Het gewisselde board is wel anders in uitvoering maar gelijk in aansluitingen . Nu alleen even kijken wat er evt aan fout nog te vinden is zo op het defecte board .

Het board met de 4 koelplaten zit er nu in uit de sloop 9440 tv . Waren er verschillende boards voor de MK4 ?

[bijlage][bijlage]

Volkerak,

Mijn Beovision 7-40 MK3 is er opeens mee gestopt.
Een plof tijdens het luisteren naar de radio, en einde TV.

Ik ben op zoek naar een werkende voeding, wellicht heb jij nog iets liggen.

Beovision 7-40 type 9376.

Gelijk aan de foto met koelplaten.
PS: volgens zeggen zijn alle voedingen van MK3 t/m MK5 uitwisselbaar

Ik hoor graag.

Heb alleen degene die ik heb omgewisseld en bewaar deze voor evt nood bij uitval huidige voeding ooit . Dus helaas maar kan ik je niet aan helpen .