UTP kabel stuk.

@TS:

Gewoon de breuk opgraven, zal wel niet zo diep liggen. Als je de breuk gevonden hebt dan lassen met solderen en krimpkous.

Je zou natuurlijk ook als je alles niet wilt opbreken een omleiding kunnen leggen langs de rand van het bestrate gedeelte en met gewoon weer een buis. UTP mag volgens de regels 90 meter lang zijn maar het gaat ook goed met 130 meter. Mits je er niet teveel data over trekt. Maar als je al een GB netwerk hebt thuis, merk je er helemaal niets van.

I love it when a plan comes together !
trix

Golden Member

Op 23 augustus 2020 14:06:32 schreef flipflop:
[...]
Wat een zwak excuus. Wel eens een schop vastgehouden?

tot vervelens aan toe, maar het nieuwe straat werk ligt er al op, en dat ga ik eer niet meer uit halen.

powerline is neem ik aan data over b.v. fase & nul.

maar ik ga toch eens bekijken of ik een nieuwe UTP kabel kan leggen in de voeg tussen nieuw straat werk en de gevel.

[Bericht gewijzigd door trix op zondag 23 augustus 2020 19:51:48 (16%)

eigenwijs = ook wijs
trix

Golden Member

is denk ik niet nodig, de voeg is breed genoeg voor een kabel.

eigenwijs = ook wijs

Op 23 augustus 2020 18:21:28 schreef Frederick E. Terman:
Weet je gelijk dat je moet stoppen omdat het dadelijk etenstijd is..!

zat de tv op, dus was meteen duidelijk :p

waar rook was, werkt nu iets niet meer
trix

Golden Member

update: nieuwe UTP kabel door de voeg gelegd en ik heb weer internet.
ik had geluk omdat in mijn nieuwe bestrating een brede voeg zit, het zijn van die kinderkopjes, maar dan in een beton variant met een of ander glazuur.

eigenwijs = ook wijs

Ik zei het toch? Waar een wil is is een weg. ;)

ik heb een TP-LINK TL-WR902AC die dat ook kan.
Gebruik het vooral om wired embedded devices voor testen via tethering van mijn telefoon online te krijgen als er geen vaste internet verbinding is.
Heb het nooit urenlang aangehad. maar voor 3 tientjes is het het proberen waard

vergeten

Golden Member

@Trix

Tot 100M bit worden alleen de RJ-45 pinnen 1, 2, 3, en 6 gebruikt.
Bij Gigabit (1000M bit) worden alle 8 pinnen gebruikt.

Dus als de kabel hij niet helemaal door is en je hebt genoeg aan 100M bit, heb je mogelijk nog reserve aders.
Moet je wel even knutselen. :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

de twist van de aderparen is wel anders he, dus theoretisch moet de TX- en TX+ wel over hetzelfde aderpaar lopen, hetzelfde geld voor de RX.
Maar je mag denk ik best blauw en bruin paar gebruiken

ach, 10mbit kon je nog over modulaire telefoonkabel laten lopen. ik heb een oude rotte telefoonkabel ook zover gekregen dat ie nog 70mbit aankan, de gebruikte aders zijn compleet uit verschillende paren, want 3/4 van de aders was rot.

waar rook was, werkt nu iets niet meer