Programmeren Medion klokradio MD43955

Ik heb een klokradio van Medion MD43955. Ik heb destijds een paar zenders in het geheugen gezet, maar dat wil nu niet meer lukken. Volgens de gebruiksaanwijzing werkt het niet meer. De servicedienst van Medion is een ware ramp, je krijgt gewoon niemand aan de lijn. Een account aanmaken op de Medion website strandt ook voortdurend.
Ik kan het ding terugbrengen naar Aldi, dan krijg ik mijn geld terug. Evenwel is het best een aardige klokradio met DAB+ en FM. Alles wat ik geprogrammeerd heb werkt prima, maar nu een extra zender in het geheugen zetten lukt domweg niet meer.
Wie weet het?

als je een bestaande zender van frequentie verandert en opslaat, werkt het dan wel? zo ja, zit het zendergeheugen wrs vol..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 3 september 2020 17:18:21 schreef testman:
als je een bestaande zender van frequentie verandert en opslaat, werkt het dan wel? zo ja, zit het zendergeheugen wrs vol..

Het apparaat slaat bij eerste inschakeling alle zenders die het tegen komt op. Dat staat in de manual. Het heeft dan 2x 20 Geheugenplaatsen (FM en DAB+) om favoriete zenders op te slaan. Als je de procedure in de manual volgt, krijg je de favoriete zenders te zien voor zover er door de gebruiker wat opgeslagen is. Die plaatsen heten EMPTY 1 t/20. Toen het apparaat nieuw was koos ik een zender , zocht een lege geheugenplaats op en na het indrukken van een toets kwam de melding STORED. Het lijkt erop dat ook andere menus niet goed werken. Ik hoop dus dat iemand zo'n radio heeft, met mogelijk dezelfde vragen.
Ik kan nu niet zeggen of het toestel echt defect is.

Ik heb er geen, maar dergelijke apparaten hebben meestal een factory reset optie. Dat kan ofwel een mini klein gaatje zijn waar je met een opengebogen paperclip in moet duwen voor 5 of 10 seconden, maar soms is het wat beter verstopt in een menu of moet je binnen 10 seconden drie keer de stekker in en uit het stopcontact halen. Staat er in de handleiding geen dergelijke procedure beschreven? Daarna zou je weer "als nieuw" zenders moeten kunnen inprogrammeren, je oude zijn dan dus gewist.

Meep! Meep!

Op 4 september 2020 09:03:26 schreef roadrunner84:
Ik heb er geen, maar dergelijke apparaten hebben meestal een factory reset optie. Dat kan ofwel een mini klein gaatje zijn waar je met een opengebogen paperclip in moet duwen voor 5 of 10 seconden, maar soms is het wat beter verstopt in een menu of moet je binnen 10 seconden drie keer de stekker in en uit het stopcontact halen. Staat er in de handleiding geen dergelijke procedure beschreven? Daarna zou je weer "als nieuw" zenders moeten kunnen inprogrammeren, je oude zijn dan dus gewist.

Factory reset zit in een van de menu's. Ik denk dat er een manco in de beschrijving zit. Gisteren zag ik weer het woord STORED voorbij komen, maar weet niet precies meer de juiste volgorde van de knopjes. Logica zit er weinig in.