Koelleiding airco

Goedendag

Afgelopen week heb ik een split unit opgehangen, maar naar controle zag ik dat 1 koelleiding wat geknikt is.
De knik zit in het stukje koelleiding van de binnenunit.
Mijn vraag is of dit heel erg is?

dijkmane

Golden Member

de doorstroming lijkt wel wat beperkter te zijn zo.

werkt het allemaal nog wel ?

In no Sense, Nonsense

Hoi, Zelf heb ik niet erg veel verstand van airco´s en al helemaal niet van de buizen, maar ik heb een handleiding op het internet gevonden en als je naar beneden, naar blz. 11 scrolt, dan kan je lezen: "Indien nodig kunt u de leidingen voorzichtig met de hand buigen".
Ik hoop dat hetzelfde buizen zijn, zoals die van u en geen andere buizen, want zoals ik al zei: ik heb er geen verstand van :? . Maar ik hoop dat het het is en het u vooralsnog helpt!! Groetjes Christa!
P.s Hierbij de link waar het in staat!

https://re-techniek.com/wp-content/uploads/2016/04/RE-Techniek_Aircole…

doorstroming van het retournerende gas wordt wat afgeremd. Ga je niks van merken, maar je hebt een rem gezet op de maximum koelcapaciteit. (valt nu ietsje lager uit)

Op 9 september 2020 07:49:53 schreef Citta:
..."Indien nodig kunt u de leidingen voorzichtig met de hand buigen".

Dat buigen is best al wel gelukt. Alleen dat voorzichtig niet helemaal. Lijkt mij niet goed, zo'n knik.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
bprosman

Golden Member

Het koper is heel zacht je zou kunnen proberen met beleid een combinatietang (met het ronde gedeelte) er overheen kunnen zetten en kijken of de knik er iets uit wil.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

geen onbeschermde combitang nemen, door de grip in de bek beschadig je al snel de leiding. met een stukje karton ertussen als bescherming gaat het wel met een combitang. een tang met vlakke bek is het beste eigenlijk. op de zijkant drukken en je hebt weer zat doorstroming.