sluiting in mesa-boogie TA-30

Ik heb hier een versterker van MESA-BOOGIE Ta30. deze speelt wel op 15W , als ik hem op 30 of 40 W schakel treed er sluiting op. Helaas kan ik geen schema vinden op internet. Misschien iemand die mij hier aan kan helpen ? Ik heb al diverse componenten gecontroleerd , maar nog geen fout gevonden.

sluiting meteen na omschakelen al, of pas met hoog volume..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Sluiting van wat? Lichtnet? Speakers? Wat doet de versterker wel en wat doet ie niet?

hij speelt wel op 15W , bij overschakelen naar 30w gaat de zekering in de net voeding van 1 A traag eruit.het is een moeilijk app. om te repareren , je kunt vrijwel nergens bij om te meten , of je moet het hele app. uit elkaar nemen ...een schema is echt een must bij deze reparatie of iemand met ervaring met de fout ...

Als hij op 15 W staat, worden bepaalde onderdelen dan erg (overmatig) warm?

wvogel57 , dat is de gebruiksaanwijzing , ik zal proberen om volgende week het schema "los te weken "bij Mesa-Boogie in de USA . dit zal niet makkelijk zijn denk ik. Er is een site waar ze op hebben gestaan , maar die hebben ze verwijderd , omdat ze op last van de fabriek deze moesten verwijderen.

Thevel

Golden Member

Op 12 september 2020 09:42:58 schreef jan hoeve:
Er is een site waar ze op hebben gestaan , maar die hebben ze verwijderd , omdat ze op last van de fabriek deze moesten verwijderen.

Misschien nog wel terug te vinden in het Internet archief.

Ik kon geen schema meer vinden in het internet archief , maar de fout die er in zat is gevonden. Het bleek dat 1 van de 4 x EL84 in sluiting lag.Probleem dus opgelost , bedankt voor het meedenken .