split airco

Komen de "vage" merken ook niet gewoon bij de bekenden uit de fabriek? Zze lijken allemaal wel verdacht veel op elkaar.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Airco merk op verzoek gemaakt in China, klaar terwijl u wacht.

https://www.youtube.com/watch?v=NBU4DTBa0uM

[Bericht gewijzigd door Peter112 op zaterdag 12 september 2020 18:20:27 (12%)

Op 12 september 2020 13:51:18 schreef Peter112:
Daikin en LG zijn wel de betere merken, alhoewel Daikin ook een slechte serie heeft gehad. LG gebruiken we bij ons op bedrijf niet, wel Mitsubishi.

Zijn meestal wel 10kW types die we gebruiken.

lg is niet echt een A keuze merk. idd heeft elk merk weleens een foutje, kan gebeuren. weet van een A merk ook wel een recent probleem met een afsluiter op de buitenunit waar geen borgring ingezet was bij een bepaalde serie, draai de kraan open en knal komt met 8 bar de kop eruit gevlogen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ach, de kwaliteit word bepaald door compressor, zelfs in Mitubishi zit verschil. Mitsubishi Electric is troep en Mitsubishi Heavy industries top spul!

klopt, mn oude airco had een hitachi compressor kwam ik achter. t ding zelf was een chinees geval. en idd mitsubshi huishoud is niks bijzonders, maar dat heb je bij meer merken, de grote units zijn van veel betere makelij. kun je vaak al zien aan het land van productie. heavy industry komt uit japan, de gewone mitsubishi versie komt uit china of polen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ook ik heb besloten om een split airco te gaan plaatsen of te laten plaatsen. Hierbij gaat het dan om twee uitblaas units.

Ik twijfel nog een beetje tussen Daikin en Mitsubishi Heavy Industries.

Beiden zijn top spul maar ik woon in een rijtjeshuis en de unit komt boven een standaard afdakje bij de voordeur te hangen. Waar het mij hierbij om gaat is het de geluidsproductie.

Wat ik heb gelezen op internet is dat een Daikin het minste geluid maakt. Klopt dit ?

I love it when a plan comes together !

Buitenunit aan de voorgevel , mag niet zomaar in elke gemeente.

Airco, de nieuwe schotelantenne >:)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 13 september 2020 19:39:24 schreef Peter112:
Buitenunit aan de voorgevel , mag niet zomaar in elke gemeente.

Dat was niet mijn vraag. Maar goed, ik zie het steeds meer in deze buurt dus het mag.

I love it when a plan comes together !
bprosman

Golden Member

Wat ik heb gelezen op internet is dat een Daikin het minste geluid maakt. Klopt dit ?

Staat in de datasheet :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

daikin heeft idd een erg stille fan, zowel buiten als binnen. de fans zijn ook modulerend net als de compressor.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

Beide zijn stil genoeg om je daar geen zorgen over te maken.

Herrie maakt bij geen van de airco's niets meer of minder. Enigste is resonantie vanuit kast naar muur moet je tegenhouden MBV swingrubbers..

Shiptronic

Overleden

Op 13 september 2020 19:21:47 schreef ritmeester:
Ook ik heb besloten om een split airco te gaan plaatsen of te laten plaatsen. Hierbij gaat het dan om twee uitblaas units.

Ik twijfel nog een beetje tussen Daikin en Mitsubishi Heavy Industries.

Beiden zijn top spul ?

Heb je een goed adres, ik zoek ook nog en unit.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.