Tablet batterij

De batterij van de tablett van onze dochter heeft de hele behuizing naar buiten gedrukt.
Gelukkig zit er een dikke kinderhoes omheen die tegen een stootje kan.

Maar mijn vraag is voordat ik de tablett weggooi wil ik de sdkaart er nog wel uithalen,kan dit nog zonder problemen gezien de lithium batterij giftig is en voor de nodig explosie problemen kan zorgen..

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

buiten open maken, maar of er een SD kaart inzit vraag ik me af, veel hebben dat niet..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Je kunt natuurlijk ook gewoon de lithium accu vervangen! Scheelt weer electro-waste! ;)

Lithium accu's kunnen/zullen overigens niet zomaar exploderen hoor. Zeker als ze gezwollen zijn, zal er vrijwel geen lading meer inzitten. En dat giftig valt ook wel mee: er zit genoeg plastic isolatie omheen die voorkomt dat je het spul direct kunt aanraken.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

weggooien is zo zonde. vervang de accu erin, of als je dat niet ziet zitten, wil ik graag de tablet overnemen. heb nog wel wat platte batterijen rondslingeren thuis van kapotte tablets.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Arco

Special Member

Hobbyking heeft vast wel een passend model accu...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

of er een SD kaart inzit vraag ik me af,

Misschien wordt er een solid state disk bedoeld.

En inderdaad: weggooien is zonde. Meer dan één school zou hem in dank aannemen, denk ik, en zal wel iemand vinden voor de herstelling.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Sine

Moderator

De opslag zit op de print gebakken, die trek je er zomaar niet uit.

Voor de mensen die 'zonde' roepen, er zijn genoeg oude tablets in omloop die je echt niet meer wilt hebben.

Op 14 september 2020 11:34:25 schreef Sine:
De opslag zit op de print gebakken, die trek je er zomaar niet uit.

Voor de mensen die 'zonde' roepen, er zijn genoeg oude tablets in omloop die je echt niet meer wilt hebben.

Misschien niet als draagbare werk- if speeltablet, maar voor een domoticapaneel of doe-het-zelf intercom kan het best nog bruikbaar zijn.

Op 14 september 2020 11:34:25 schreef Sine:
De opslag zit op de print gebakken, die trek je er zomaar niet uit.

Hangt er maar vanaf. Vele goedkopere tablets die niet van de grote spelers zijn, hebben vaak hele andere zaken aan boord dan je zou denken. M'n moeder, die als eerste een of ander goedkoop ding kocht, had een tablet waar je bijvoorbeeld een full-size USB port op had zitten. Kon je gewoon USB-sticks inpluggen en mee uitlezen.

Ook zat er ergens een micro-SD slot...

Er wordt geen merk verteld, maar als er een 'stevige kinderhoes' vermeld wordt, denk ik niet meteen aan iets van de grote spelers op de tabletmarkt.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 14 september 2020 11:34:25 schreef Sine:
De opslag zit op de print gebakken, die trek je er zomaar niet uit.

Voor de mensen die 'zonde' roepen, er zijn genoeg oude tablets in omloop die je echt niet meer wilt hebben.

ik heb 2 kleine kindjes die vechten voor de tablets om de 'tekenfilmpjes' op te kijken in de auto. zolang mijn 2 tablets geladen zijn, is er geen probleem. als er thuis echter eentje aan het laden is, is er maar 1 mee met de auto.....
t is meer voor mezelf zodat ik in rust kan rijden ;-)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Vroeger kreeg je als (klein) kind gewoon een stripboek mee in de auto. En verder had je gewoon je smoel te houden en stil te zitten.

Twee kindjes die vechten om een tablet zou in mijn geval lijden tot: helemaal géén tablet.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn: ik ben opgevoed volgens de oude stempel en ik ben daar m.i. uitstekend groot mee geworden. (Dat zouden meer mensen moeten doen.)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

die je echt niet meer wilt hebben

Mag misschien eenieder voor zichzelf uitmaken wat zij/hij wil hebben en wat niet? Zoals gezegd zijn er best toepassingen waar het domste versletenste oud kreng nog nuttig kan zijn.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Sine

Moderator

Uiteraard mag dat.

Maar er zijn er genoeg waar je weinig lol aan gaat beleven, geloof mij, ik heb er hier nog een liggen die je nog niet wilt gebruiken al kreeg je er geld bij.

Een android uit het jaar toebak (met alle problemen die dat met zich mee brengt) een scherm met amper licht gecombineerd met een geweldige backlight bleed en een kijk hoek die zo slecht is dat als je niet midden op het scherm kijkt de randen al verkleuren.
De chip die er in zit moet iets van ham-kaas zijn, enige vorm van snelheid is niet te bespeuren.

Een groot deel van die eigenschappen had het ding overigens al toen hij vers uit de doos kwam, zoals ze dat in BE ook wel noemen: Brol.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Tsja, als het ding al vanuit de doos "camelot" was (als je dan toch van die zuidertaal houdt :) ) dan hoeft het niet te verbazen dat er op zijn oude dag helemaal nix meer mee aan te vangen was/is.

Dat doet er niets vanaf dat ook een ouder maar intrinsiek "goed" toestel nog een beperkt nut kan hebben in een tweede leven.

@MNM: dat kinderen tegenwoordig niet meer altijd en overal hun bek moeten houden, dat vind ik een stevige vooruitgang. Maar ik ben het graag met u eens dat onderwerpen van ruzie verwijderd worden. Check aub wel eens het onderscheid tussen "lijden" en "leiden" - of wanneer is "Lijden in last"? ;)

Er wordt geen merk verteld

Inderdaad, ook al heb ik daar bijna onmiddelijk expliciet om gevraagd. Maar de vraag is nog geen 24u oud, we kunnen beter wat geduld oefenen. Niet iedereen zit zowat de hele dag op de forums te kijken.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Shiptronic

Overleden

Op 14 september 2020 13:15:55 schreef fcapri:
[...]

ik heb 2 kleine kindjes die vechten voor de tablets om de 'tekenfilmpjes' op te kijken in de auto. zolang mijn 2 tablets geladen zijn, is er geen probleem. als er thuis echter eentje aan het laden is, is er maar 1 mee met de auto.....
t is meer voor mezelf zodat ik in rust kan rijden ;-)

Al eens gedacht aan laden in de auto? USB-aansluitinkje op de achter zetels moet voor jouw toch niet moeilijk zijn ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Het gaat hier om een Samsung Tab 3 10.1
Niet alleen de achterzijde staat bol maar ook het scherm een beetje, ik denk dat een 2e leven er niet inzit...

De batterij is 2 jaar geleden al eens vervangen, door een origineel exemplaar maar daar twijfel ik nu aan..

Er zit zeker een SDkaartje in die ik er graag uit wil halen voor de foto's..

Zal buiten een poging proberen..

Er zit toch echt een micro sdkaart iin..

RAAF12

Golden Member

Kon je die aan de buitenkant wisselen? Ik heb hier ook zo'n Samsung tablet slingereren. Zal toch eens kijken...

Ik heb er nog één in huis daar zit ook een micro sdkaart slot aan de bovenzijde..

toch nog steeds interesse. als er een sd kaart in zit, dan is die toch verwijderdbaar langs de buitenkant?

Op 14 september 2020 17:54:33 schreef Shiptronic:
[...]

Al eens gedacht aan laden in de auto? USB-aansluitinkje op de achter zetels moet voor jouw toch niet moeilijk zijn ;)

ja, en sindsdien mag ik micro usb connectors vervangen...
die worden nu thuis geleden, of aan de auto lader gehangen als de tablet aan de hoofdsteun vast hangt. maar als ze de tablet in handen hebben, zit er geen kabel aan (1jaar en 7jarige). vooral de kleinste breek nogal wat stukken. ik had ooit 4tablets, en heb al een 6-7 keer de schermen mogen vervangen ;-)

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 14 september 2020 20:08:19 (74%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
RAAF12

Golden Member

Op 14 september 2020 20:06:48 schreef fcapri:
toch nog steeds interesse. als er een sd kaart in zit, dan is die toch verwijderdbaar langs de buitenkant?

Yep, zit er verend in. Even met een andere card er tegen drukken en de micro SDcard komt er een stukje uit. Aandrukken met een smal schroevendraaiertje zal ook wel gaan. Ik verbaasde me ook over de actie want de tablets zitten dichtgelijmd.

Die oude tablets zijn wel errug traag.

ja, en sindsdien mag ik micro usb connectors vervangen...

Heb je toch magnetische connectoren voor om dit probleem te voorkomen .

Op 14 september 2020 14:52:44 schreef Sine:
Uiteraard mag dat.

Maar er zijn er genoeg waar je weinig lol aan gaat beleven, geloof mij, ik heb er hier nog een liggen die je nog niet wilt gebruiken al kreeg je er geld bij.

Een android uit het jaar toebak (met alle problemen die dat met zich mee brengt) een scherm met amper licht gecombineerd met een geweldige backlight bleed en een kijk hoek die zo slecht is dat als je niet midden op het scherm kijkt de randen al verkleuren.
De chip die er in zit moet iets van ham-kaas zijn, enige vorm van snelheid is niet te bespeuren.

Een groot deel van die eigenschappen had het ding overigens al toen hij vers uit de doos kwam, zoals ze dat in BE ook wel noemen: Brol.

idd, een tablet van 5 jaar oud is al niet meer vooruit te branden. alles eraf gooien helpt niet bijster veel, net als een pc is de hardware te traag voor de huidige software. accu is half op enz. ik krijg ook wel vaker die vraag, of er nog iets aan te doen is. helemaal dood, of laadstekker los dat is nog wat anders.

waar rook was, werkt nu iets niet meer