PWM met draadloze controller (potmeter + 1/0/2 schakelaar)

Hallo allemaal,

Ik zit met de volgende vraag. Ik heb een Haswing Osapian 40 lbs 12v elektromotor(fluistermotor. Ik heb deze achterop een bootje zitten waar ik niet bij kan. Nu heb ik er een PWM ingebouwd (zie bijlage) waarbij ik de potmeter + aan/uit/aan(dit is voor het vooruit of achteruit zetten van de motor) schakelaar verlengd heb zodat ik deze vanaf een afstand kan bedienen.

Nu vraag ik mij af of er iemand hier is die dit zo kan bouwen dat de potmeter+aan/uit/aan knop draadloos kan maken. Zodat ik alleen een klein kastje/afstandsbediening heb liggen. de afstand tussen het kastje en de motor is maximaal 1 meter. Er is een kant en klaar product op de markt dus het is wel mogelijk alleen is dit dusdanig aan de prijs dat ik denk dat er iemand moet zijn die dit als een uitdaging ziet en dit voor mij kan maken.. Ik kan een kant en klare PWM wel inbouwen, een draadje solderen gaat ook nog wel, maar daar houd mijn technische kennis wel op.

Groetjes,
Alan

High met Henk

Special Member

Motorsturing en draadloos.

voor mij een absolute NO GO!
wat gebeurt er als de verbinding wegvalt?

Waar is je noodvoorziening? ik zie wel nodige uitdagingen hierin en zeker voor 1 meter.... NIET doen draadloos.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hallo Henk,

Het is voor een bellyboat (zie bijlage voor voorbeeld. Je gebruikt de electromotor enkel om wat langere afstanden wat makkelijk te overbruggen. je draagt daarnaast nog flippers waarmee je trapt. Normaal gesproken zit er geen elektromotor op en trap je enkel met je voeten. Dus mocht de elektromotor stuk gaan dan kan je altijd nog terugkomen. De accu zit wel binnen handbereik, ik heb op de accu een aan uit knop zitten waarmee ik de accu volledig kan uitschakelen.

Arco

Special Member

Ik denk dat een kant en klare oplossing goedkoper en betrouwbaarder is...
(je probeert nu een analoge interface digitaal te bedienen, niet echt de meest handige oplossing...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

Wat is er mis met een kabeltje??

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik zou eens bij een rc-modelbouwzaak gaan kijken. Waterdichte controllers met enigzins doordachte veiligheid bij lege batterijen en verlies van bereik is dan iig ondervangen.

Op 15 september 2020 12:00:12 schreef High met Henk:
Wat is er mis met een kabeltje??

Ook dat, mooie waterdichte stekkers, krulsnoer, klaar.