Tablet batterij

valt bij mij goed mee.
ik gooi er alles af, enkel SD kaart erin met de films/tekenfilms en VLC erop.

wat ik wel al gemerkt heb, toen ik destijds mijn asus tablet kocht, was die heel snel. fotos nemen, gallery openen....
als ik nu een factory reset doe, dan reageert die bijna niet op de camera na het opstarten. duur echt lang dan. ik begin daarom te vermoeden dat de fabrikanten één of andere tijdsprogramma erop hebben zitten en als de tablet een paar jaar oud is, dat die vanzelf trager begint te lopen. want na een factory reset, ben je in principe toch alles van settings en software weer kwijt? ik moet zelf google playstore gaan updaten dan omdat de oude versie nergens op kan

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Als je ooit een firmware update / OS update hebt gedaan, ga je bij een reset niet terug naar de staat waarin je hem destijds kocht. Kan best dat een nieuwere versie van Android (?) hem trager heeft gemaakt.
Je zou hem eventueel nog wel weer terug kunnen flashen naar de oudste versie, is meestal wel op internet terug te vinden.

Op 14 september 2020 13:25:45 schreef MNM(tm):
Vroeger kreeg je als (klein) kind gewoon een stripboek mee in de auto. En verder had je gewoon je smoel te houden en stil te zitten.

Twee kindjes die vechten om een tablet zou in mijn geval lijden tot: helemaal géén tablet.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn: ik ben opgevoed volgens de oude stempel en ik ben daar m.i. uitstekend groot mee geworden. (Dat zouden meer mensen moeten doen.)

Je zou Ook gewoon kunnen accepteren dat we in een andere tijd leven.
Ik ben 42 en dit soort opmerkingen kreeg ik ook te horen van mijn ouders toen ik 8 was.

Ik ga niet iets "gewoon accepteren". Zeker niet als ik het geen verbetering vind.
Andere tijden zijn niet automatisch betere tijden. Juist omdat ik vind dat het door het argument "andere tijden" de jeugd van tegenwoordig met heel veel meer (sociale) problemen te maken heeft.
Kinderen hebben behoefte aan regels, duidelijkheid en structuur. (samengevat: opvoeding), ook al vinden kinderen dat niet leuk en zullen ze nooit erkennen dat die behoefte er is.

Maargoed, ik ga hiermee veel te ver off-topic. Mijn excuses voor het ongemak.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ergens in huis slingert nog een 7" Samsung Tab2 rond (1GB/8GB/uSDslot). Ik had altijd nog de illusie daar ooit "Android Go" op te zetten, een Android versie ontwikkelt door Google voor wat oudere apparaten (Ik lees net op de link: voor minder dan 2GB RAM).

Maar ik heb het ding al jaren niet meer gezien, is van mijn dochter die al lang een telefoon met een >6" scherm heeft... Dus die batterij heeft inmiddels mogelijk hetzelfde probleem.

Schoenmaker, blijf bij je leest. De wetenschap op het gebied van opvoeding is inmiddels veel verder dan toen veel gebruikers hier kind waren.

Regels zijn voor sommigen nodig, voor anderen levert het alleen maar nutteloze frustratie op omdat het kind van zichzelf al grotendeels het juiste doet.

Anyway, ik ga een pedagoog niet vragen hoe ik de meest ruisvrije versterker kan bouwen, dat vraag ik hier wel. Net zo min zal ik het opvoedadvies van een willekeurige elektronicus erg serieus nemen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!