CB SWR/MOD meter 10W naar meer PWR

rob007

Yarr, Matey!

Hallo ik heb hier nog een oude staande golfmeter liggen maar deze is maar tot 0,5 en 10 Watt maximaal.
Nu doe ik soms wel eens stout en raak ik de 15Watt AM wel eens aan.
https://www.radiomuseum.org/r/pace_transceiver_antenna_moni.html
Ik vroeg mij af als ik weerstandje verander zou ik dan tot de 100Watt kunnen? Neem aan van wel.
Zat te denken aan 0.5 word dan 50W en 10 bijvoorbeeld 100W.(misschien mooier nog 15 en 25W want 100 is Watt Te Veel)
MAAR ook gedacht aan het modulator metertje voor AM? ( leuk als het metertje het dan ook nog doet!)
Ik kan helaas niet bij het schema omdat het mij niet lukt om lid te worden bij het RadioMuseum.
Nu moet ik het metertje natuurlijk toch open maken maar vroeg het mij af word het nog de moeite waard zou zijn om?......

Gezonde en Vriendelijke groetjes allemaal!
Rob

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ha rob007,

Ik heb geen idee hoe dat de meter opgebouwd is ga je hem op 27 MHz gebruiken :?
Als je een andere frequentie gaat gebruiken is het in eerste instantie opletten of de richtkoppel elementen breedbandig zijn anders klopt je koppel demping niet meer..... dat hoeft geen probleem te zijn maar vergt herijking van je meters.

Dan het vermogen dat zie je goed de afsluitweerstanden zullen waarschijnlijk meer vermogen dissiperen dus worden van een groter vermogens dissipatie !
Daarna kijken hoe de diodes er aan zitten of deze de grotere RF energie kunnen verwerken.

Je kan geluk hebben als je omlaag in frequentie gaat en de richtkoppel elementen zijn niet breedbandig dan heb je daardoor al een toename van de koppeldemping en hoef je misschien niets te doen even meten ;)

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Hallo Rob ... je hoeft helemaal geen lid te zijn van radiomuseum.org om een schema vast te krijgen. Klik op het schema aan de rechterkant, dan komt het schema in het grote vak te staan. Wanneer je daar links op klikt kan je je emailadres invullen en wordt het je toe gezonden.

[Bericht gewijzigd door murphy op vrijdag 18 september 2020 21:15:11 (20%)

Op 18 september 2020 12:45:30 schreef rob007:
..heb hier nog een oude staande golfmeter liggen...

Dan is het geen staande maar een liggende golfmeter. Het kan ook dat je een staandegolfmeter bedoelt natuurlijk...

Sorry, ik heb altijd dit soort gedachten bij jouw posts O-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
rob007

Yarr, Matey!

Hallo Henk,
1,6....6mhz in AM
En inderdaad, haalt ie dat wel die frequentie?
Daar zeg je wat, zal eerst kijken of ie zo laag kan!

Hallo Murphy,
Zit nu ff op Centerparcs zal thuis proberen!
(Internetverbinding is slecht nu even!)

Geeft niets ff doe wat je niet laten kunt!

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?