Elektra in garagebox : met aggregaat of grondkabel of anders?

Op 18 september 2020 05:02:23 schreef blurp:
[...]

Bedenk ook dat je voor iedere aansluiting teruggave energie-belasting krijgt. Dat is meer dan je vastrecht, dus als je niet al te veel elektriciteit gebruikt levert het zelfs netto geld op.

(Ik heb een aansluiting in de schuur, die 5kWh per jaar verbruikt (alleen de bewegingsmelder buiten). Ik betaal €5 voorschot per maand, en krijg jaarlijks €120 terug. Als ik de aansluiting weg wil laten halen moet ik ervoor betalen....)

Het zijn 50 jaar oude koopboxen, waarvan nu toevallig een te koop kwam. Voor een gezamenlijke aanpak krijg ik niemand mee.

mvg
Klaas

Op 18 september 2020 07:46:26 schreef mel:
[...]Hier hebben zelfs de schakelhuisjes een nummer ;)

Bemoedigend. Het lijkt dus geenszins een gek verzoek aan de gemeente om een nummer toe te kennen. Dank.

mvg
Klaas

Het zijn 50 jaar oude koopboxen

Dan kun je toch zo op de koopakte zien of er al een pandnummer is ? Bij mij in de buurt hebben alle garage's, zowel de losstaande als ook de inpandige een eigen nummer.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Weet je zeker dat die box nog geen huisnummer heeft? Al gekeken op de genoemde websites?

Op 18 september 2020 10:35:49 schreef KlaasZ:
Weet je zeker dat die box nog geen huisnummer heeft? Al gekeken op de genoemde websites?

Vlgns streetview hebben enkele van de tien boxen een nr. volgens de systematiek van dichtstbijzijnde huis met toevoeging van een letter. Mijn beoogde box heeft echter geen nummer op streetview. Maar de systematiek volgend is wel een nummer af te leiden. Met dat nr. ga ik me melden bij netbeheerder. Dan zien we verder

mvg
Klaas

Bedenk ook dat je voor iedere aansluiting teruggave energie-belasting krijgt. Dat is meer dan je vastrecht, dus als je niet al te veel elektriciteit gebruikt levert het zelfs netto geld op.

Al jaren niet meer:

De heffingskorting voor locaties zonder verblijfsfunctie is per 1 januari 2015 weggevallen. Onder locaties zonder verblijfsfunctie vallen bijvoorbeeld garageboxen en een huis in aanbouw (tot oplevering).

https://www.energieleveranciers.nl/energie/energierekening/heffingskor…

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 17 september 2020 15:09:55 schreef DJSmiley:
Je kan beter https://bagviewer.kadaster.nl/ gebruiken. Dat is de officieel vastgelegde data. Een kadastraal ID en BAG gegevens is leidend voor nutsaanvragen.

Lig in een deuk. Ik zit in een rij van 7 garages. Alle omringende garages, zowel links als rechts, zijn gebouwd in 1984. De mijne in 1930 (volgens deze link). Overigens staat alleen het gebouw er op, niet het perceel.
(Dit heb ik ooit officieel opgevraagd bij het kadaster en kreeg een tekening van een garage ernaast (maar mijn garage wel zichtbaar). Heeft me nog aardig wat heen-en-weer schrijven gekost totdat ik de tekening kreeg waar ik voor betaald had.)

Op 18 september 2020 15:09:51 schreef Roland van Leusden:
Al jaren niet meer:

https://www.energieleveranciers.nl/energie/energierekening/heffingskor…

Ah, dan heeft de netbeheerder nog niet ontdekt dat mijn schuuraansluiting geen verblijfsfunctie heeft.

Afijn, als ze vragen stellen geef ik wel eerlijk antwoord.

Als je een huisnummer aanvraagt kan dat ook nog andere consequenties hebben.
Mijn buren hebben een garage met een huisnummer.
Daar krijgen ze allerlei aanslagen voor zoals bv rioolbelasting.

Op 19 september 2020 10:59:37 schreef floppy:
Als je een huisnummer aanvraagt kan dat ook nog andere consequenties hebben.
Mijn buren hebben een garage met een huisnummer.
Daar krijgen ze allerlei aanslagen voor zoals bv rioolbelasting.

Ah, dank voor deze attendering. Ik zal er op letten bij een evt. aanvraag.

mvg
Klaas

Weet niet of je echt wel een huisnummer nodig hebt.

Ik/we doen regelmatig werk voor een waterschap.
En die hebben pompen en vooral stuwen op de afgelegen plekken staan welke gewoon een 3x25A aansluiting hebben.
Maar ook een aantal stuwen op zonne-energie omdat dit goedkoper uitpakt dan een vaste aansluiting.

mvdk

Golden Member

Ik/we doen regelmatig werk voor een waterschap.
En die hebben pompen en vooral stuwen op de afgelegen plekken staan welke gewoon een 3x25A aansluiting

Probeer eens bij de administratie die over de energierekeningen gaat, de factuur van zo'n aansluiting van zo'n gemaal in te zien.
Zo'n aansluiting moet een EAN code hebben, en ik weet nog dat dat altijd een gedoe was. Klant wil een tweede aansluiting, moet een extra adres bij de gemeente ritselen. Maar misschien hoeft dat nu niet meer..

Op 19 september 2020 10:59:37 schreef floppy:
Daar krijgen ze allerlei aanslagen voor zoals bv rioolbelasting.

Dat hebben wij inderdaad ook. Geen wateraansluiting, dus je betaald voor het regenwater dat op je dak valt en wat eigenlijk niet het riool maar de grond in zou moeten. Zou ik van de rioolbelasting af zijn als ik mijn dakgoot er af sloop???

Aantal jaren geleden hebben wij ook een garage box gekocht verder op in de stad.
ook hier geen electra er in, en nu een zonnepaneel op het dak met druppellader combi voor de motor.
Onze box heeft een eigen nummer, maar dit zit in de 1000 tal.
betalen er ook gewoon gemeente belasting voor, staat apart op de aanslag ieder jaar, met netjes het adres er bij.

op https://www.mijnaansluiting.nl/home kan je volgens mij zo zien wat een nieuwe aansluiting kost als je deze wild hebben, aan de hand van je adres.