Noodaccu alarmsysteem

Beste leden ,

Ik ben bezig met het aansluiten van een alarmsysteem in mijn auto en dat gaat allemaal prima maar ik kom niet uit het volgende .

Ik zou graag een 8 amp 12v accu willen aansluiten als noodaccu ( dus als de polen van de hoofdaccu ontkoppeld zouden worden dat de hulp accu het alarmsysteem voorziet van spanning ) het geen waar ik niet uit kom is. hoe ik ervoor zorg dat de noodaccu altijd opgeladen blijft ik ben namelijk bang dat ik als ik hem mee laat laden met de rest de accu overladen raakt .

Dus er zou een soort van relais moeten komen die ervoor zorgt dat de accu op lading staan maar niet overladen kan raken

Iemand een idee. ? Ik hoor het graag

Alvast dank voor het meedenken !

Daar heb je een scheidingsrelais voor. Nog makkelijker is een contact op de motorkap maken, die het alarm laat loeien bij openen motorkap. Dan kun je ook niet bij de accu komen..

Op 21 september 2020 00:09:48 schreef maus0611:
Daar heb je een scheidingsrelais voor. Nog makkelijker is een contact op de motorkap maken, die het alarm laat loeien bij openen motorkap. Dan kun je ook niet bij de accu komen..

Dank voor de reactie !
Zou je mij kunnen uitleggen wat voor scheidingsrelais ik dan het beste kan gebruiken
En zorg het scheidings relais er dan ook voor dat het noodaccutje niet over beladen raakt ? Want de noodaccu zou dan altijd onder lading staan tijdens het rijden ?

Een loodbatterij kan gewoon aan de 13,8 blijven hangen.

Je kan beter een kleine GPS module van spanning voorzien. Iets dat blijft loeien wordt uiteindelijk toch onklaar gemaakt.

Dat is indd handig om sen gps zender in te bouwen ! Dank voor de tip. . Maar is het als
Het goed begrijp zo dat een loodaccu bij contante lading va. 13.8. Niet over laden kan worden of af kan zwakken of in het ergste geval kan verbranden ??

Arco

Special Member

Continu 13.8v kan (ik gebruik 13.7v)
Houdt er wel rekening mee dat de spanning in de auto tijdens laden veel hoger is (ongeveer 14.4v)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kan ik de noodaccu dan beter afzekeren en zo ja iemand een idee hoe ?

Kan de loodaccu constant onder lading blijven?? Zonder dat de accu kapot gaat
Of verbrand ?? Ik ben daar een beetje bang voor namelijk

Arco

Special Member

Zet er een diode tussen.
Dan zakt de spanning ongeveer 0.8V en is de accu tevens losgekoppeld van de rest. (kan dan geen spanning terugleveren aan de auto)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hi Arco dank voor de goede raad

Imischien vraag ik het bij deze dubbel maar de loodaccu zal dan constant onder lading staan
En eigenlijk nooit worden gebruikt behalve als de hoofdaccu dan leeg komt te staan of de polen eraf gaan van de hoofdaccu. Gaat dit dan Zeker goed ??

En hoelang zal zon noodaccu dan mee gaan op deze manier ??

Alvast dank

Albert

rbeckers

Overleden

Zolang de lood accu niet meer dan 13,8V krijgt en nooit helemaal ontladen wordt, gaat dit goed.
De levensduur van de accu zal heel ongeveer tussen de 3 en 7 jaar liggen.

Op 21 september 2020 20:44:06 schreef rbeckers:
Zolang de lood accu niet meer dan 13,8V krijgt en nooit helemaal ontladen wordt, gaat dit goed.
De levensduur van de accu zal heel ongeveer tussen de 3 en 7 jaar liggen.

Is er mischien iets wat ik tussen de
Noodaccu en de voeding van de auto kan plaatsen wat er voor zorgt dat het laad voltage beperkt op 13.8 en of minder ?

Op 21 september 2020 23:22:18 schreef Albertvamdamm:
[...]

Is er mischien iets wat ik tussen de
Noodaccu en de voeding van de auto kan plaatsen wat er voor zorgt dat het laad voltage beperkt op 13.8 en of minder ?

Is deze regelaar een mogelijkheid inputt is 6 tm 28 v en output kan dan op 12 v worden ingesteld heb er zelf geen ervaring mee

Weet wel: zelf sleutelen met dergelijke elektronica kan altijd zorgen voor een afbrandende auto.

Wat is je plan met dat alarm en accu?

Als ik iets zou willen bouwen dan was het GPS of Lora tracking en een verborgen knopje of truukje om het starten te blokkeren. Een 8Ah accu lijkt me niet nodig.

Een auto kan loeien tot deze een ons weegt, de boeven doen net of ze een sleepdienst/wegenwacht zijn en er is geen haan die ernaar kraait.

Arco

Special Member

Noodaccu en de voeding van de auto kan plaatsen wat er voor zorgt dat het laad voltage beperkt op 13.8 en of minder ?

Ja, de eerder genoemde diode...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 21 september 2020 00:09:48 schreef maus0611:
Daar heb je een scheidingsrelais voor. Nog makkelijker is een contact op de motorkap maken, die het alarm laat loeien bij openen motorkap. Dan kun je ook niet bij de accu komen..

Handige tip. Ik denk ook eraan om een noodaccu voor mijn alarm te plaatsen, waarbij ik niet eens hieraan dacht. Ik zal dit zeker uitproberen. Goed gesprek om te volgen. Dank je voor alle handige informatie :)

Beste auto alarm tegen inbrekers:Klik voor informatie