Is aankoop solo-magnetron van Moulinex verstandig?

bprosman

Golden Member

Overigens heeft Whirlpool al sinds jaar en dag op veel modellen een stand om tegelijk de verwarming en de magnetron te gebruiken om met een speciale bakplaat een soort onderwarmte te creeren waardoor de baktijd aanzienlijk verkort wordt. Die interface is trouwens wel heel duidelijk, dus vergissen zal niet vaak voorkomen.

De Whirlpools die ik gehad heb hadden duidelijke lampjes die aangeven of je de magnetron, oven, combi of grillfunctie gebruikt. De magnetron/oven combi gebruik ik vaak voor ovenschotels, de magnetron "stralen" om het voedsel door en door goed te verwarmen , en het oven deel voor een crunchy bovenlaagje. Worsten- sausijzenbroodjes recht uit de diepvries gaan ook beter op de combi stand dan puur oven (buitenkant hard en binnenin koud) of magnetron (slapperdefloepie broodjes).
Tot zover Les 1 van Magnetronkoken voor beginners :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
mel

Golden Member

ja , les 1.. wat zijn slapperdefloepiebroodjes? ;)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
pietplof

Golden Member

Dat zijn heel speciale broodjes die , meestal, tussen middernacht en tegen half vier in de ochtend spontaan alle magnetrons gaan demonteren.

festina lente
bprosman

Golden Member

wat zijn slapperdefloepiebroodjes?

Dat zijn (bijvoorbeeld) sausijzenbroodjes die in plaats van knapperig zo slap als een vaatdoek zijn wat je vaak krijgt in alleen magnetronstand.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Bapao broodjes worden juist lekker in de ping...

pietplof

Golden Member

Wat gaat ,,onze" TS nu, na al onze deskundige en deels onzinnige informatie, nu daadwerkelijk doen ?
Ik vrees dat zijn ,toch al beperkt, vertrouwen in magnetrons zal leiden naar een vuurvast houtgestookt oventje met korte afstand een op druk staande brandslang.
Geen knopjes, geen digitale uitlezingen maar slechts een doosje lucifers en het genoemde brandhout.

festina lente
Hubie

Special Member

Ik gebruik al jaren de goedkoopste magnetron van Severin,1 knop voor het traploos regelen van het Wattage + 1 knop voor de timer.simpeler gaat het niet worden.Niks geen toeters of bellen (alleen de 'ping' ;-)

Sausijzenbroodjes gaan gewoon in de oven.