Ontvanger van wifi deurbel gebruiken om oude gong te laten rinkelen

Goedemiddag,

Ik heb een wifi video deurbel (Eken V5) met een draadloze ontvanger (433Mhz, 230V).

In de draadloze ontvanger zit een speakertje en een LEDje. Het speakertje kan verschillende melodieen afspelen en het LEDje gaat knipperen op het moment dat er op de wifi bel wordt gedrukt. Ik zou één van deze twee gebeurtenissen graag willen gebruiken (in plaats van de ouderwetse beldrukker), om de oude gong met trafo in de meterkast te laten rinkelen.

Ik ben redelijk nieuw met elektro en lees vanalles, van optocoupler, tot relais, tot transistor. Hoe kan ik ervoor zorgen dit gaat werken?

Hebben jullie nog meer informatie nodig om mij verder te helpen? Ik hoor het graag, alvast heel erg bedankt.

Shiptronic

Overleden

Op 24 september 2020 16:37:55 schreef dheuts:

In de draadloze ontvanger zit een speakertje, en ik zou deze graag willen gebruiken in plaats van de ouderwetse beldrukker,

Je wil dus de speaker van de ontvanger gebruiken als drukknop? Iets zegt me dat de uitleg niet helemaal duidelijk is, of ik vat het verkeerd op ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 24 september 2020 16:46:54 schreef Shiptronic:
[...]

Je wil dus de speaker van de ontvanger gebruiken als drukknop? Iets zegt me dat de uitleg niet helemaal duidelijk is, of ik vat het verkeerd op ?

Bedankt voor je reactie en excuses voor de onduidelijke uitleg.
Ik heb mijn bericht iets herschreven en hoop dat het zo duidelijker is.

Ik heb de ontvanger al eens open gehad en zowel de LED als de speaker kregen +- 3V op het moment dat er op de bel werd gedrukt.
Die 3V zou ik op een of andere manier willen omzetten naar een schakeling om de gong te laten rinkelen (in plaats van de druk op een traditionele beldrukker).

Shiptronic

Overleden

Dan kan het met een relais/optocoupler. Hier een complete module : https://www.wire-kit.nl/shop/components/3v-relay/ Sluit die dan aan op de LED.