Samsung tv gaat niet meer aan en standby lamp brandt ook niet meer

Beste,

Mijn Samsung Tv spring niet meer aan en het standby licht brandt ook niet meer.

Ik heb al geprobeerd via een ander stopcontact. Geen resultaat. De Tv gaat ook niet aan met de standby knop aan de zijkant.

Betreft een Samsung Model UE40D8000YSXXN. Versie No. 01
S/N: Z8BQ3SIBC01583F

Kan iemand tegen een kleine vergoeding kijken of het nog interessant is om de Tv te repareren en deze dan ook tevens repareren?

Alvast dank voor jullie reactie,

Groet
Chris

Mijn gevoel zegt moederbord, maar kan uiteraard ook voeding wezen, maar komt minder vaak voor... Welke regio?? Vast wel iemand die je kan helpen...

Bedankt voor je snelle reactie. Het is regio Den Bosch.

Dat zou fijn zijn als iemand dit kan repareren.

Alvast dank!

Is ver buiten mijn regio NH,misschien een ander forum lid??

probleem is zelfde als dit topic, jammer dat er geen oplossing is in dit topic.

Ik heb ook even foto's van de diverse IC die gecontroleerd moeten worden zodat ik de datasheet kan opzoeken.
Alleen kan ik over IC203 nog niks vinden, ook vind ik geen schema van mainboard bn94-04313k vinden

https://www.circuitsonline.net/forum/view/128497/last#highlight=eu46d8…

Iemand een idee wat IC203 van component is ?

kan helemaal niks vinden qua datasheets of een schema van mainboard

Hoef je ook geen poging voor te doen, is er gewoon niet

Op 16 september 2020 14:40:59 schreef CR:
Beste,

Mijn Samsung Tv spring niet meer aan en het standby licht brandt ook niet meer.

Ik heb al geprobeerd via een ander stopcontact. Geen resultaat. De Tv gaat ook niet aan met de standby knop aan de zijkant.

Betreft een Samsung Model UE40D8000YSXXN. Versie No. 01
S/N: Z8BQ3SIBC01583F

Kan iemand tegen een kleine vergoeding kijken of het nog interessant is om de Tv te repareren en deze dan ook tevens repareren?

Alvast dank voor jullie reactie,

Groet
Chris

Ik gebruik nooit de standby knop van de tv , want dan staat er nog steeds spanning op de vele onderdelen , ik doe hem altijd an of uit met de knop. Als je tv niet meer werkt in de standbny stand ? dan is er eigenlijk toch niks aan de hand tenzij je aan en uit knop ook niet werkt ? das dan wel een probleem. Maar ik zou als ik het zelfde als wat jij voor hebt er geen probleem van maken. Want we wel eens voor hadden was die knop die kapot gegaan was door het vele malen aan en uit doen. (aangepast)

Op 18 september 2020 19:42:24 schreef ejlvb81:
probleem is zelfde als dit topic, jammer dat er geen oplossing is in dit topic.

Ik heb ook even foto's van de diverse IC die gecontroleerd moeten worden zodat ik de datasheet kan opzoeken.
Alleen kan ik over IC203 nog niks vinden, ook vind ik geen schema van mainboard bn94-04313k vinden

https://www.circuitsonline.net/forum/view/128497/last#highlight=eu46d8…

Kan je hier iets mee doen met deze zoekopdracht https://duckduckgo.com/?t=ffnt&q=tv+schematics+free&ia=web

maartenbakker

Golden Member

De aan/uit-knop zet op de meeste moderne TV's het toestel in standby. Eventueel low-power standby.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

zou een board uit een ue46d8000 werken ?