LG smart tv gaat niet aan 49UB850v

Heb hier een mooie LG smarttv met een backlight en of ander probleem. DE led gaat wel knipperen vanuit sb met de ab en blijft dan uit dan alleen geen beeld...en ook geen geluid zover mogelijk te testen dan.

Ik dacht de backlight maar dit is nog een vrij nieuwe tv met twee aparte stekkers naar de backlight wit en zwart met meerdere kabels die een zeer waarschijnlijk led zone voor local dimming heeft. Als ik tv nu aanzet met de ab gaat er op het moederbord een rode led branden. Op de voeding na een tijdje een oranje led 5x knipperen. Iemand enig ervaring met deze foutcode van de voeding? En hoort de rode led op t mainboard te branden. Er zitten ook 3 drukknopjes op t mainboard om te resetten ofzo.

De oranje foutcode lijkt me wel een hint naar een defect ergens richting backlight, die overigens twee strips heeft , en heeft wel een kabel met meerpolige aansluiting dus het is een alleen een verticale local dimming.

DE ledstrips zijn trouwens wel goed... dus..wat is hier nu aan de hand moederbord of toch led aansturing gezien de oranje led die knippert op de voeding...?

*hier heb ik geen app voor nodig

Error code dus 5 x knipperen oranje led op voeding en rode led linksonder op moederbord. Tcon los en backlight los : zelfde code: Moederbord of voeding ? DE voedinggspanningen zijn allemaal aanwezig, dus ik vermoed mainboard, hoewel daar ook geen zekering of sluiting is. Niemand die iets weet over de specifieke 5x foutcode? Toch weer een eprom flash probleem...?

*hier heb ik geen app voor nodig

5x knipper lijkt normaal, meet eens of je een BL On signaal verandering krijgt of evt Dim signaal. Indien dat wel, dan lijkt verlichting defect

Ik heb de backlight opengemaakt en alle leds doen het goed, heb ze stuk voor stuk getest. ook alle eindtrappen op onderkant voeding zijn goed. Ik meet ook 49 volt op de pinnen. Maar deze edge ledsstrips (2) heeft local dimming en elke zone wordt weer apart aangestuurd door een wat uitgebreidere led driver chip met veel aansluitingen (onderop de voeding) , stekkertje heeft ook 8 pinnen ofzo. Maar krijg ook geen geluid op de inputs met HDMI, denk toch mainboard. Schijnen toch vaak kapot te gaan, denk zelf ook weer een flash /eprom corrupt. Had t laatst ook met een monitor van LG ook van dezelfde leeftijd, helemaal dood, na flashen firmware in 8 pins 25xx flash geheugen deed ie t weer als nieuw! Maar ik zal die signalen eens meten ook.

*hier heb ik geen app voor nodig

PWDim geeft kleine verandering in voltage bij aan en uit gaan naar 0,8volt ofzo even, alleen pw on geeft 3,3 volt. Hoeveel moet PWDim krijgen?
Alle leds meten trouwens 2,79 op diode stand dus met pinnen op LEd+ en dan VcC-1, resp VC-2 t/m Vc-6 per zone in de stekker dus ik denk zoals ik al zei dat daar niet het probleem zit. Moederbord geeft ook geen beeld en geluid. Kan alleen met swappen van voeding en mb denk ik uitsluitsel krijgen.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op vrijdag 25 september 2020 13:32:19 (51%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Kan ook het Philipos syndroom zijn met losszitte de BGA las ik net

JA maar deze hebben ook last van defecte processors of loszittende. Volgens een UK reparatiebedrijf gaan deze borden vaak stuk met dit soort problemen. Hoewel LG wel een grote koelplaat over veel chips heeft in de kap die via siliconenpads dan weer gekoeld worden. Beetje vreemde manier...

*hier heb ik geen app voor nodig

Meestal reballing weer OK.. Defect gaan ze door verkeerd herstel...

Wil eerst ook de at24c256c eens flashen, maar kan niet zo makkelijk voor dit model de bin vinden

*hier heb ik geen app voor nodig

Okey, ja kan. Zou het echt helpen??

JA ik wil het proberen, voordat ik een duur 2e hands of nieuw bord bestel, weet ook niet of t scherm nog wel goed is ok...schijnt dat deze ook nog wel vaak defect gaan... Kan alleen nergens een dump vinden van die bin file in die 8 pins flash eprom... dus als iemand die wel heeft of weet waar een zo'n dump site is van tv flahs eproms..

*hier heb ik geen app voor nodig

Daar heb ik inderdaad veel info gevonden over LG tv's maar die dump files zijn vaak onderdeek van ( malware hacker) sites... heb LG klantenservice gevraagd of ze dit hebben... via technische dienst zouden ze toch wel iets moeten hebben... als een b merk als MTlogic het kan van de Aldi dan toch ook LG zeker wel...

[Bericht gewijzigd door Bart64 op zondag 4 oktober 2020 20:31:43 (43%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Krijg je echt niet van LG TD...

Nee inderdaad, wel een reaktie van de servicedesk dat ik een magic remote moet bestellen, alsof dat hier helpt...

*hier heb ik geen app voor nodig

Heeft iemand toevallig nog een goed werkend moederbord voor deze tv ?

*hier heb ik geen app voor nodig

Kijk eens op internet bij Bijv Plasmaonderdelen.nl

Ik heb bij iemand verschillende moederborden getest en voedingen steeds dezelde storing ook. We konden alleen slechts één zone vinden van een strip (11 leds) die niet werkte met een led tester. Echter bij na precies meten blijken alle leds individueel wel goed wel te werken, en alleen eentje maakte niet goed kontakt op de print en met de meerpolige stekker. Met extra draadje naar stekker zou de strip dan ook weer moeten werken maar helaas. Ik weet echt niet meer wat hier nu kapot is of niet. Voeding heeft dus alle spanningen , moederbord gaat dus ook aan, en alleen geen backlight. Op moedrbord brandt bij opstarten een rode led en op voeding gaat na tijdje een oranje led 5x knipperen. Maar die foutcode staat nergens omschreven in de service mamual. Weet iemand of de 49 volt voldoende is voor de leddriver output ? Enige wat ik nl vooral verdenk is nl de led driver met vierkant ic (die alle zones apart aanstuurt) op de onderkant van de voeding. Hoe kan ik de ledrriver forceren ? Of andere tips om deze lastige storing te vinden!

*hier heb ik geen app voor nodig

Als je 100% zeker weet dat ALLE printen echt goed werken, dan heb je een backlicht probleem maar zou de TV met scherm gericht in de zon of felle lamp wel beeld moeten geven, edoch niet verlicht.. Zoals je nu zegt wijst alles op de achtergrond verlichting... 49V is laag, maar de voeding reduceert uitgang na mismeting lED circuit..

...

[Bericht gewijzigd door Bart64 op zaterdag 17 oktober 2020 13:05:21 (99%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Met een voeding uit een Philips 42", ook van LG met een wit stekkertje deed de backlight het dus wel op deze voeding en mat ik 65 volt ook. De spanning is niet goed maar waar het fout gaat kan ik niet achterhalen, de FETS zijn nl wel goed, ik vermoed nu primair iets niet goed waardoor de ingangspanning op de trafo te laag is, ook door een defecte powerfet of misschien een slechte condensator.

*hier heb ik geen app voor nodig

Dan is de voeding toch niet OK??

Morgen ga ik een goede voeding en mb van eenzelfde chassis testen, en hoop dan echt dat ik deze tv weer goed krijg. Bij meten gisteren van de primaire fets in bedrijf met chassis op zijn kop ging helaas deze samen tegelijk kapot toen ik de meet pin er op zette... dus moet nu wel andere voeding ook hebben.

*hier heb ik geen app voor nodig

Moederbord was toch defect, brandde ook rode led nog steeds met andere voeding. Feedback wordt dus gestuurd door t moederbord, die de LED spanning regelt... is ook wel logisch natuurlijk achteraf gezien,...kon ook al niks defects vinden.. op de voeding dan. DE knipperende oranje led is wel degelijk en foutcode op het voedingsbord ! 5x dus moederbord storing , met één led backlight kabel los knippert de oranje led 3x ...

ALs iemand alle knippercodes weet van LG wordt het wel makkelijker... maar ze staan dus NIET in de service manual....

*hier heb ik geen app voor nodig

Ik weet dat LG normaliter niet aan knippercodes doet net zoals Samsung.